Gå til innhold

full epic, stolt eller flaut?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom vennene dine ser på tv hele dagen virker det ikke som at du har vært heldig med å havne i et sosialt miljø. Uansett, alternativ til raids kan være det du gjorde på før du kjøpte spillet, er bare å bruke fantasien.

 

Selv var jeg på raid igår, rogue-dps kan godt nedjusteres noen hakk, slik det er nå gjør de ubalansert mye skade syntes jeg.

Lenke til kommentar

hvis man holder seg til at man spiller wow for å

ha det gøy, det er gøy når du spiller, du spiiller bare så

lenge det er gøy og klarer å logge ut når du er lei så handler det

jo egentlig bare om hva du definerer som verdifull bruk av tiden og

om man da prioriterer wow framfor andre ting, som er nevnt tidligere.

 

Når jeg spillte aktivt wow så endte det jo med at det ble

1-2 timer mindre lesing til prøver, og litt mindre søvn og ikke no

tv. Jeg slutta fordi jeg leste litt her og der om folk som hadde ødelagt

livet sitt ved å spille det og tenkte at jeg måtte skjerpe meg... Wow

er for barn og jeg er jo 18 jeg må bruke all min tid på skole osv.....

 

Nå går jeg rastløst rundt, gjør ikke no, ser litt tv, sitter på forum,

osv..... ikke no bedre egentlig etter min mening, men da er jeg kanskje like

langt.... vake rastløst rundt, se tv, sitte på forum = WOW ?...... SAme shit?

 

Modern sier at jeg er ødelagt... Jeg spiller kanskje maks 1-2 timer 2-3 dager i uka...

bør jeg lese en bok, noe som hun ser på som veldig konstruktivt og verdifull

(er jo sant nok det), men...........jeg føler meg jo egentlig ikke no bedre etter å

ha lest en bok. Jeg kan jo Få 6 i alle fag få meg en jobb som jeg tjener mye på,

men som jeg ikke liker, men jeg gjør det fordi jeg tjener mye og det er "verdifullt"

å ha brukt all sin tid på noe du ikke liker bare fordi noen andre mener det er

bra....

 

Jeg velger heller å spille litt wow innimellom enn å holde meg unna det bare fordi jeg skal være noe jeg ikke er.

 

its hard to live...........

Lenke til kommentar
Dersom vennene dine ser på tv hele dagen virker det ikke som at du har vært heldig med å havne i et sosialt miljø. Uansett, alternativ til raids kan være det du gjorde på før du kjøpte spillet, er bare å bruke fantasien.

 

Selv var jeg på raid igår, rogue-dps kan godt nedjusteres noen hakk, slik det er nå gjør de ubalansert mye skade syntes jeg.

7683294[/snapback]

 

Og du er den som avgjør hva som er et godt sosialt miljø eller ikke? Nå må du slutte å komme med slike tullete utsagn. Jeg er forøvrig hellig overbevist om at du bruker flere timer på forumet hver dag. Kan ikke se hvor forskjellen ligger.

Lenke til kommentar
hvis man holder seg til at man spiller wow for å

ha det gøy, det er gøy når du spiller, du spiiller bare så

lenge det er gøy og klarer å logge ut når du er lei så handler det

jo egentlig bare om hva du definerer som verdifull bruk av tiden og

om man da prioriterer wow framfor andre ting, som er nevnt tidligere.

 

Når jeg spillte aktivt wow så endte det jo med at det ble

1-2 timer mindre lesing til prøver, og litt mindre søvn og ikke no

tv. Jeg slutta fordi jeg leste litt her og der om folk som hadde ødelagt

livet sitt ved å  spille det og tenkte at jeg måtte skjerpe meg... Wow

er for barn og jeg er jo 18 jeg må bruke all min tid på skole osv.....

 

Nå går jeg rastløst rundt, gjør ikke no, ser litt tv, sitter på forum,

osv..... ikke no bedre egentlig etter min mening, men da er jeg kanskje like

langt.... vake rastløst rundt, se tv, sitte på forum = WOW ?...... SAme shit?

 

Modern sier at jeg er ødelagt... Jeg spiller kanskje maks 1-2 timer 2-3 dager i uka...

bør jeg lese en bok, noe som hun ser på som veldig konstruktivt og verdifull

(er jo sant nok det), men...........jeg føler meg jo egentlig ikke no bedre etter å

ha lest en bok. Jeg kan jo Få 6 i alle fag få meg en jobb som jeg tjener mye på,

men som jeg ikke liker, men jeg gjør det fordi jeg tjener mye og det er "verdifullt"

å ha brukt all sin tid på noe du ikke liker bare fordi noen andre mener det er

bra....

 

Jeg velger heller å spille litt wow innimellom enn å holde meg unna det bare fordi jeg skal være noe jeg ikke er.

 

its hard to live...........

7683589[/snapback]

Det kan hende at du ble mer asosial når du spillte wow aktivt. Kjenner flere som har mistet sine sosiale antenner etter å ha spillt for mye.

Lenke til kommentar

ja, men jeg har alldri vært spesielt sosial.

Jeg liker meg liksågodt hjemme alene ene fredagskveld

hvor jeg bare chillern med foreks wow eller noe.....

 

men det kan godt være at det var noe som kom ekstra med at jeg spilte wow.

Men uansett så er jeg jo aldri ute på hverdager.......

Så etter jeg slutta med wow så har jeg begynnt med mye sløsing av tid hvor

jeg bare ikke gjør noe fordi jeg liksom ikke skal spille mer.....

Finner ikke på noe annet jeg synes er like artig..

Lenke til kommentar

Ærlig talt, foreldrene mine viser meg stadig artikler om hvordan tv- og dataspill går ut over sosial- og skolekunnskapene til unge i dag. Det er så, men du verden for et spill.

"Gå ut og klatre i trærne" sier de da jeg spør om forslag til noe annet jeg kan gjøre. Da tenker jeg: Har virkelig mamma og pappa så dårlig fantasi selv at de ikke kommer på noe annet enn å klatre i trær? Det er jo mye kjedeligere, man kan bli forkjøla og det er da veldig mye farligere.

 

De vokste opp selv på 60-tallet og har sine meninger og ideer om hva man skal gjøre som ungdom, men det stemmer ikke! Det virker ikke som de har peiling på hva dagens ungdom vil. De kommer med en ideal-modell på hvordan man skal leve der man prioriterer lekser, plikter osv. fremfor alt som virkelig er gøy, og dersom man gjør noe som er gøy (gjerne når det har noe med skjerm å gjøre) må man komme seg vekk og ut og kjede dritten av seg. Klatre i trær, leike boksen går, spikke osv.

Hvor mange unge i dag gjør det?

 

Det høres håpløst ut spør du meg, de gangene pappa tar internettet fordi jeg har "sitti her hele dagen" vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Sitte foran TV'n, lese en bok, se en film, se på nyheter. Alt dette kan jeg jo gjøre på dataen! Jeg gidder ikke å klatre i trær, jeg finner skjeldent på noe å gjøre ute, i hvert fall nå som det er bart i Januar.

 

For å komme til topic, t3 epicsett: Heftig ingame, populært blandt gaming-venner.

): Dårlig sjekketriks, burde ikke skryte av det IRL.

Lenke til kommentar

Det er jo egentlig sant det foreldrene dine sier, for mye spilling kan ødelegge det sosiale livet ditt. Om du ikke finner på noe annet å gjøre en spilling, burde du roe ned litt. Du kan jo prøve å se det fra foreldrene dine sin side, hva ville du gjort hvis du hadde en sønn som bare satt forran pcen å spillte nesten hele tiden?

 

Hadde jeg hvert deg ville jeg skaffet meg en hobby eller begynt å jobbe. Når du ikke har noe å gjøre, så kan du stikke ut med noen kompiser, da finner man nesten alltid på noe. I helgene kan du invitere venner til å se på film, gjør sosiale sammen paintball feks. Så kan du kose deg med wow av og til når du er hjemme. Jeg hadde det nesten helt likt som deg før da jeg begynte med wow, hadde 65 dager spilletid på 1 1/2 år, spillte hver dag og var nesten aldri ute. Nå er jeg ute hver dag, driver med idrett i helgene og jeg kan si med hånden på hjertet at jeg har det mye bedre nå.

 

Og forresten, jeg lekte boksen går ol. helt opp til en alder av 15. Var mest på hytta og slikt men uansett(Klatre i trær sluttet jeg med i 7 års alderen.

Lenke til kommentar
Ærlig talt, foreldrene mine viser meg stadig artikler om hvordan tv- og dataspill går ut over sosial- og skolekunnskapene til unge i dag. Det er så, men du verden for et spill.

"Gå ut og klatre i trærne" sier de da jeg spør om forslag til noe annet jeg kan gjøre. Da tenker jeg: Har virkelig mamma og pappa så dårlig fantasi selv at de ikke kommer på noe annet enn å klatre i trær? Det er jo mye kjedeligere, man kan bli forkjøla og det er da veldig mye farligere.

 

De vokste opp selv på 60-tallet og har sine meninger og ideer om hva man skal gjøre som ungdom, men det stemmer ikke! Det virker ikke som de har peiling på hva dagens ungdom vil. De kommer med en ideal-modell på hvordan man skal leve der man prioriterer lekser, plikter osv. fremfor alt som virkelig er gøy, og dersom man gjør noe som er gøy (gjerne når det har noe med skjerm å gjøre) må man komme seg vekk og ut og kjede dritten av seg. Klatre i trær, leike boksen går, spikke osv.

Hvor mange unge i dag gjør det?

 

Det høres håpløst ut spør du meg, de gangene pappa tar internettet fordi jeg har "sitti her hele dagen" vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Sitte foran TV'n, lese en bok, se en film, se på nyheter. Alt dette kan jeg jo gjøre på dataen! Jeg gidder ikke å klatre i trær,  jeg finner skjeldent på noe å gjøre ute, i hvert fall nå som det er bart i Januar.

 

For å komme til topic, t3 epicsett: Heftig ingame, populært blandt gaming-venner.

): Dårlig sjekketriks, burde ikke skryte av det IRL.

7685940[/snapback]

 

Huff, sånne småfolk som er her på forumet også ^_^...

 

Uansett..

 

Jeg kom til det punktet der jeg ble utbrent, noe jeg er glad for i ettertid.

Lenke til kommentar

Den dagen spillet går ut over skolegang og jobb, så skjønner jeg at det er for mye. Ellers peser jo foreldre stadigvekk på ungene fordi de "sitter for mye foran PC'en". Vi er en PC generasjon. Vi bruker PC til å gjøre lekser, lese nyheter, holde kontakt med venner, spille spill, se film, drive med hobbyer som animasjon, programmering, tegning, gudene vet hva. Jeg ser ikke hvorfor det er mer stimulerende å se på et hjernedødt program på TV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...