fredblic Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) jeg har en psu som jeg syntes bråkte litt mye. derfor skiftet jeg vifta. men den vifta jeg har i nå er egentlig heller ikke så stille. man må ha den helt nede i 450 rpm før den blir lydløs. så lurer jeg på; hvordan kan jeg vite om psu'en er for varm? stopper maskinen vis den overopphetes? eller blir det bare meltdown og plutselig så har jeg ødelagt den? jeg har kjørt igjenom 3dmark06 flere ganger på rad uten problem. når jeg tar handa bak psu'en så kjennes den ikke akkurat serlig varm ut. hva er det vifta er for? at den skal sende en masse kald luft på kjøleribbene eller at den bare skal gjøre sånn at det ikke blir stillestående luft inne i psu'en? Endret 30. desember 2006 av fredblic Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 jeg har en psu som jeg syntes bråkte litt mye. derfor skiftet jeg vifta. men den vifta jeg har i nå er egentlig heller ikke så stille. man må ha den helt nede i 450 rpm før den blir lydløs. så lurer jeg på; hvordan kan jeg vite om psu'en er for varm? stopper maskinen vis den overopphetes? eller blir det bare meltdown og plutselig så har jeg ødelagt den? jeg har kjørt igjenom 3dmark06 flere ganger på rad uten problem. når jeg tar handa bak psu'en så kjennes den ikke akkurat serlig varm ut. 7603986[/snapback] Min PSU (Tagan) slår seg bare av når jeg kjører den uten vifte, og da kunne jeg enkelt kjenne at den var varm bakpå. Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Min PSU (Tagan) slår seg bare av når jeg kjører den uten vifte, og da kunne jeg enkelt kjenne at den var varm bakpå. 7603992[/snapback] ok, takker for svar . men noen som vet idealtemp for en strømforsyning? Endret 30. desember 2006 av fredblic Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Min PSU (Tagan) slår seg bare av når jeg kjører den uten vifte, og da kunne jeg enkelt kjenne at den var varm bakpå. 7603992[/snapback] ok, takker for svar . men noen som vet idealtemp for en strømforsyning? 7604013[/snapback] 99 grader skal den nå meg meg før det begynner å pipe Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Aldri funnet ut noe slikt med min.. kjører alltid på minste hastighet og er ikke så veldig varm luft som kommer ut.. den sliter ikke med andre ord, om du har ett tungt system å drive så bude du vel passe litt mere på hvor varm den er Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 du kan jo også prøve å ta borti den Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Min bruker bare vifta når den blir for varm den. Det har faktisk bare skjedd en gang enda Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Min bruker bare vifta når den blir for varm den. Det har faktisk bare skjedd en gang enda 7604565[/snapback] hvilken psu er det da? Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 ja når jeg tar i den så er den ikke varm i det heletatt. så tror det funker du erlend, kommer det mye luft ut bak på din eller er det bare såvidt det kommer noe ut? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 ja når jeg tar i den så er den ikke varm i det heletatt. så tror det funker du erlend, kommer det mye luft ut bak på din eller er det bare såvidt det kommer noe ut? 7609629[/snapback] Kommer ut litt kjenner det på handa liksom, men helt lydløst Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 så lenge lufta som kommer ut ikke er for varm (varmeovn følelse) så er det nok ikke så mye å tenke på. har vært borti flere psuer som er extremt varme med orginal vifter. men det er jo en mulighet for at levetiden vil bli noe lavere da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå