Gå til innhold

hvordan vet jeg om psu er for varm?

Anbefalte innlegg

jeg har en psu som jeg syntes bråkte litt mye. derfor skiftet jeg vifta. men den vifta jeg har i nå er egentlig heller ikke så stille. man må ha den helt nede i 450 rpm før den blir lydløs.

så lurer jeg på; hvordan kan jeg vite om psu'en er for varm? stopper maskinen vis den overopphetes? eller blir det bare meltdown og plutselig så har jeg ødelagt den?

jeg har kjørt igjenom 3dmark06 flere ganger på rad uten problem. når jeg tar handa bak psu'en så kjennes den ikke akkurat serlig varm ut.

hva er det vifta er for? at den skal sende en masse kald luft på kjøleribbene eller at den bare skal gjøre sånn at det ikke blir stillestående luft inne i psu'en?

Endret av fredblic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har en psu som jeg syntes bråkte litt mye. derfor skiftet jeg vifta. men den vifta jeg har i nå er egentlig heller ikke så stille. man må ha den helt nede i 450 rpm før den blir lydløs.

så lurer jeg på; hvordan kan jeg vite om psu'en er for varm? stopper maskinen vis den overopphetes? eller blir det bare meltdown og plutselig så har jeg ødelagt den?

jeg har kjørt igjenom 3dmark06 flere ganger på rad uten problem. når jeg tar handa bak psu'en så kjennes den ikke akkurat serlig varm ut.

7603986[/snapback]

Min PSU (Tagan) slår seg bare av når jeg kjører den uten vifte, og da kunne jeg enkelt kjenne at den var varm bakpå.

Lenke til kommentar
Min PSU (Tagan) slår seg bare av når jeg kjører den uten vifte, og da kunne jeg enkelt kjenne at den var varm bakpå.

7603992[/snapback]

ok, takker for svar :) . men noen som vet idealtemp for en strømforsyning?

Endret av fredblic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...