baronimpo Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Heisann, har akkurat kjøpt meg ny PC den inneholder bl.a Asus P5B som også virker som mitt lydkort. Problemet er at mikrofonen min ikke fungerer, den er absolutt helt død. Når jeg plugger inn mikrofonen merker soundmax-driverne at micen kommer inn og den bekrefter også at det er riktig hull jeg har satt micen inn i. Hvis jeg setter på mic-booster hører jeg mange rare lyder, hører liksom pcen om jeg rører på musen så hører jeg det i headsettet, om dere skjønner Jeg prøvde så micen i min laptop og der funker den helt fint. Har prøvd å reinstallere soundmax driverne uten resultat. En IceMat Siberia mic btw. Håper dere kan hjelpe, takk. Lenke til kommentar
baronimpo Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Fant løsningen for meg ihvertfall, legger ut hvordan i tilfelle noen flere har problemet. "I FIXED IT!! The fix (if you haven't bought a new sound card) is to go to C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\ and run ATIrem.exe. This will remove all the soundmax files. Then put in the ASUS cd and run the "Add New Hardware Wizard". It'll find the sound controller and then you just have to reinstall it Once it's reinstalled go to ctrl panel > sound devices > voice > volume and make sure mic is checked with the volume up. Then click properties, playback, and okay. Click file then advanced properties if it isn't already checked. Then click the advanced button under microphone and make sure mic2 select isn't checked. I checked it first, then unchecked it. VOILA, the mic SHOULD work..." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå