Gå til innhold

Dødsstraff - Hva mener du? (Les første post)

Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?  

721 stemmer

1. 1. Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?

• Er for bruk av dødsstraff
      201
    • Er mot bruk av dødsstraff
      474
    • Ingen formening/vet ikke
      46

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er kvalmende dette her. At man synker til et slikt nivå at man henretter mennesker, i tillegg til å se Bush triumfere og kalle en sjofel ting som henrettelse som en viktig milepæl.

Many that live deserve death. Some that die deserve life. Can you give it to them, Frodo? Do not be too eager to deal out death in judgment. Even the very wise cannot see all ends.

- Gandalf fra ringenes herre sier det godt nok.

7605181[/snapback]

Flott sagt Dotten. :love:

Syns også det er tåpelig at Bush ser ut til å feire dette her, og prater om hvor bra alt skal bli nå. Tviler på at det kommer til å bli så mye bedre i Irak. Det gikk ikke veldig lenge etter henrettelsen før den første bilbomben gikk av. :no:

Lenke til kommentar

Syns også det er tåpelig at Bush ser ut til å feire dette her, og prater om hvor bra alt skal bli nå

Gubben har utrolig dårlig oppslutning og er ikke spesielt glup. Klart han melker det for det han kan.

Tviler på at det kommer til å bli så mye bedre i Irak. Det gikk ikke veldig lenge etter henrettelsen før den første bilbomben gikk av.

110% åpenbart og forventet. Det man håper er at det skal gjøre ting bedre på lengre sikt. I de nærmeste dagene vil det garantert bli terror, men det er det jo hver dag så... vi får se om ikke det er media som snur saken på hodet og fremstiller det som om alt som nå skjer har sammenheng med henrettelsen.

Lenke til kommentar

Syns også det er tåpelig at Bush ser ut til å feire dette her, og prater om hvor bra alt skal bli nå

Det er klart en seier for han.. men jeg har ikke sett noe i media som skulletilsi at han "ser ut til å feire dette"

Saddam har verken drept hundrevis eller tusenvis.. På BBC igår intervjuet de en fyr som har forsket på området og han sa at Saddam hadde drept 3 000 000 og fordrevet 4 000 000. En slik tyrann har vi ikke sett siden Hitler. Han skulle bært drept under opperasjon Desertstorm i 1992.

Lenke til kommentar
Er kvalmende dette her. At man synker til et slikt nivå at man henretter mennesker, i tillegg til å se Bush triumfere og kalle en sjofel ting som henrettelse som en viktig milepæl.

Many that live deserve death. Some that die deserve life. Can you give it to them, Frodo? Do not be too eager to deal out death in judgment. Even the very wise cannot see all ends.

- Gandalf fra ringenes herre sier det godt nok.

7605181[/snapback]

Der traff du spikern på hode :yes:

Lenke til kommentar
Hadde det vært deres kjære som ble drept av denne karen tror jeg neppe dere hadde følt dere så kvalme.

7605324[/snapback]

Kanskje ikke, men det er en grunn til at det er upartiske jurier som dømmer slikt. Jeg synes det er lavmål å synke ned på slike folks nivå i "rettferdighetens" navn. Hadde de puttet ham i fengsel på livstid, så hadde han levd et liv, men det er ingenting som skulle tilsi at han ville leve i luksus mens folk sultet. Etter alt det han har gjort fortjener han ikke å bli oppvartet med god mat osv., og det ville han nok ikke blitt heller i fengsel. Folk ville ikke glemt hvem det var snakk om selv om han ikke hadde fått dødsstraff.

Når det gjelder dette med martyrdøden: nå blir det lettere for de som organiserer selvmordsbombinger og slike ting og si: "Gjør som Saddam. Gi livet ditt for fedrelandet og Gud!". Det er nok av forvirrede og sinte folk der nede som lett faller for slike ting.

Lenke til kommentar
håper for iraq sin skyld at dette blir den siste henrettelsen i landets historie (kommer ikke til å skje).

er prinsipielt i mot dødstraff. er veldig fornøyd med at Qisling var den siste normannen som bled henrettet.

7605509[/snapback]

Yes, veldig hyggelig med de morderne som blir setti fri og er i gjenger ja.

Tror ikke det var lenge siden en morder ble slippi fri i strøket rundt der jeg bor.

Hadde hsn blitt skutt ville han ikke hatt muligheten til å lage mer bråk, men nå er han fri og har muligheten.

Fint at Saddam dingler, for da har flere irakiske terrorister mista håpet.

*Det med å gjøre som Saddam og dø. Slike eksempler har vært siden Islams grunnleggelse, og de bruker fremdeles historiske personer fra den gang. Tror du virkelig Saddam er noen bedre martyr enn de gamle?

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
håper for iraq sin skyld at dette blir den siste henrettelsen i landets historie (kommer ikke til å skje).

er prinsipielt i mot dødstraff. er veldig fornøyd med at Qisling var den siste normannen som bled henrettet.

7605509[/snapback]

Fint at Saddam dingler, for da har flere irakiske terrorister mista håpet.

7605628[/snapback]

Tror det er motsatt, akkurat som "Me Sjøl" sa..

Lenke til kommentar

Tror neppe dødsstraff er noen trussel for terrorister. Hvis de mener at de gjør en handling for islam, mener de også at de kommer til paradis. Derfor kan jeg tenke meg at terroren fortsetter som før, om ikke øker...

Dødsstraff er uansett ikke løsningen på noe. Som sagt tidligere: Noen som lever fortjener å dø, og noen som allerede er døde, fortjener å leve. Kan du gi livet til dem?

Endret av moshpit
Lenke til kommentar

Terrorister dreper seg selv, det viser at de er faktisk villige til å dø. At vi dreper en og annen diktator hjelper ingen verdens ting. Jeg kan for øyeblikket ikke tenke ut noen idiotsikker plan for å kvitte oss med terrorister, men jeg vet at det hjelper faenmeg ikke å gjør dem enda sintere!

Lenke til kommentar
Synest bare dette er groteskt og at det er sørgelig at vi nå i 2007 ikke er kommet lengre enn at man henger folk. Sørgelige og dumme mennesker i et lite blaff i historien.

7605673[/snapback]

Vist det er selve aspektet med henrettelse du er kritisk til, er jeg enig. Men jeg ser ikke hvordan henging er en mer sørgelig måte å henrette noen på enn andre metoder.

Lenke til kommentar
Synest bare dette er groteskt og at det er sørgelig at vi nå i 2007 ikke er kommet lengre enn at man henger folk. Sørgelige og dumme mennesker i et lite blaff i historien.

7605673[/snapback]

Vist det er selve aspektet med henrettelse du er kritisk til, er jeg enig. Men jeg ser ikke hvordan henging er en mer sørgelig måte å henrette noen på enn andre metoder.

7605713[/snapback]

Ikke jeg heller. Henging er kun tragisk som straffemetode, i og med at det er en henrettelsesmetode. At noen dømmes til døden hjelper ingen.

Lenke til kommentar
Gratulerer! Det irakiske folket fortjener virkelig en fresh start, noe som ikke var mulig så lenge Saddam var i live.

7604562[/snapback]

Det er egentlig inngenting som heter det irakiske folket. Irak er en kunstig opprettet stat og du finner få i Irak som identifiserer seg som Iraker. Irak er en sammenslåing av flere folkegrupper, hovedsakelig Sunni, Shia og Kurder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...