Gå til innhold

Dødsstraff - Hva mener du? (Les første post)

Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?  

721 stemmer

1. 1. Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?

• Er for bruk av dødsstraff
      201
    • Er mot bruk av dødsstraff
      474
    • Ingen formening/vet ikke
      46

Anbefalte innlegg

Så religion kunne faktisk vært en fin ting i denne sammenhengen?

Ja, jeg har vel aldri sagt at religion aldri, på noe tidspunkt, ikke har gjort gode ting. På den andre siden er det åpenbart at religion ikke har den helt store gjennomslagskraften hos psykopater. De setter nemlig seg selv i høysetet. De ER gud og de vet det selv med 100% sikkerhet.

guardianpegasus, drap er drap uansett om det er en eller flere,skjønner derfor ikke hvorfor du poengterer dette.

Det skremmer meg at du ikke ser forskjell på drap. Drap kan begås i selvforsvar, overlagt, uforskyldt, i affekt osv. Det Saddam har gjort MÅ ikke sidestilles med andre vanlige straffesaker. De skjerpende omstendighetene rundt den han har gjort er rett og slett så utrolig og HISTORISK grove at det ikke kan tillates.

Og joda alle kan komme ut for dette å risikere å bli hengt om en er uheldig nok og befinner seg på galt sted til gal tid

Reinspikka nonsense. I noen land er det sikkert slik, men ikke i de aktuelle stedene.

Til alle dere som er imot Saddams dødsstraff. Hva er mer rettferdig? At en kar hvis skyld er hinsides ENHVER TVIL, og som har torturert hundretusener, drept millioner, forårsaket ytterligere millioner dødsfall, sultet folk i hjel, drept dem med grusomme våpen, og startet kriger for å ekspansere sitt territorium, blir dømt til livstid i et europeisk fengselshotell med mat og drikke av høy kvalitet, den beste legemedisinen, treningsopplegg, skolegang, TV, internett, radio, nye venner, eller at han blir hengt som det dyret han er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er helt galt av deg å benekte at uskyldige blir dømt til døden guardianpegasus.

Det er for.eks. endel mennesker i USA som har inntatt sitt siste måltid og gjør seg klar for sprøyta da de får benådning. Dette er dokumentert på 60 minutes.

Men sånn bortsett fra dette er jeg jo helt og holdent enig med deg, selvfølgelig!

Lenke til kommentar

Ser at store deler her inne hadde egnet seg godt som taxisjåfører, skikkelig flinke forståsegpåere :

"detta kunne jeg fortalt dere for lenge siden, gratis..."

Bare så synd at vi er så trangsynte, og flinke til å sette prislapper på folk, for det er virkelig veien å gå for å skape fred her i verden.

Lenke til kommentar
Så religion kunne faktisk vært en fin ting i denne sammenhengen?

Ja, jeg har vel aldri sagt at religion aldri, på noe tidspunkt, ikke har gjort gode ting. På den andre siden er det åpenbart at religion ikke har den helt store gjennomslagskraften hos psykopater. De setter nemlig seg selv i høysetet. De ER gud og de vet det selv med 100% sikkerhet.

guardianpegasus, drap er drap uansett om det er en eller flere,skjønner derfor ikke hvorfor du poengterer dette.

Det skremmer meg at du ikke ser forskjell på drap. Drap kan begås i selvforsvar, overlagt, uforskyldt, i affekt osv. Det Saddam har gjort MÅ ikke sidestilles med andre vanlige straffesaker. De skjerpende omstendighetene rundt den han har gjort er rett og slett så utrolig og HISTORISK grove at det ikke kan tillates.

Og joda alle kan komme ut for dette å risikere å bli hengt om en er uheldig nok og befinner seg på galt sted til gal tid

Reinspikka nonsense. I noen land er det sikkert slik, men ikke i de aktuelle stedene.

Til alle dere som er imot Saddams dødsstraff. Hva er mer rettferdig? At en kar hvis skyld er hinsides ENHVER TVIL, og som har torturert hundretusener, drept millioner, forårsaket ytterligere millioner dødsfall, sultet folk i hjel, drept dem med grusomme våpen, og startet kriger for å ekspansere sitt territorium, blir dømt til livstid i et europeisk fengselshotell med mat og drikke av høy kvalitet, den beste legemedisinen, treningsopplegg, skolegang, TV, internett, radio, nye venner, eller at han blir hengt som det dyret han er?

7614876[/snapback]

Om Saddam fikk fengselsstraff så ville han selvfølgelig ikke fått dette. Den beste legemedisinen, kanskje, men ikke alt det andre. I alle fall burde han ikke det.

Lenke til kommentar
Ser at store deler her inne hadde egnet seg godt som taxisjåfører, skikkelig flinke forståsegpåere :

"detta kunne jeg fortalt dere for lenge siden, gratis..."

Bare så synd at vi er så trangsynte, og flinke til å sette prislapper på folk, for det er virkelig veien å gå for å skape fred her i verden.

7614936[/snapback]

Bare en ting, her er det meninger, ikke noe mer. Ikke noe galt i å ha meninger heller.

Lenke til kommentar

7614876[/snapback]

Ikke hvis han kom til Guantanamo basen, eller noen av de andre "hemmlige" fengslene til usa som ligger rundt omkring :ermm:

Lenke til kommentar
Du ser det nok på ansiktsuttrykket hans. Men Saddam er nok uvanlig tapper ser det ut som.

7615287[/snapback]

Agh, finner den ikke nå, men leste en artikkel om hva han synes om det faktum at han skulle dø snart (spurt av dommeren rett etter at dommen hadde falt).

Saddam svarte at han har bestandig kjempet for Jihad (hellig krig), og at han var en Soldat. En soldat er aldri redd, og det var ikke han heller.

Så der! Han var nok ikke så redd som dere skulle tro, selv om jeg tror det var noe tappert av han å si. Han kjente nok angsten litt ja! Han fikk ikke engang fullført bønnen sin før de slapp luken ned..

Men nå er det øl og raketter! Godt nyttår til dere alle!

Endret av Rasch
Lenke til kommentar
Saddam svarte at han har bestandig kjempet for Jihad (hellig krig)

Så han forble en løgner helt til sin død?

Saddam's Bhat parti var et sosialistisk ikke-religiøst parti. Det var først de siste 10-25 årene, etter islamistenes store fremgang (og USA ble fienden) han ble "religiøs".

Lenke til kommentar
Saddam svarte at han har bestandig kjempet for Jihad (hellig krig)

Så han forble en løgner helt til sin død?

Saddam's Bhat parti var et sosialistisk ikke-religiøst parti. Det var først de siste 10-25 årene, etter islamistenes store fremgang (og USA ble fienden) han ble "religiøs".

7615442[/snapback]

Mulig han sa at han bestandig hadde vært en soldat, men at han førte Jihad. Skal ikke si sikkert, i og med at jeg skumleste gjennom. Finn gjerne innlegget, det er skrevet i en norsk nettavis eller noe.

Men en løgner vil jeg påstå at han bestandig har vært, i og med at han sa at han ville det beste for sitt folk, hvem vil det beste for sitt folk når man git kommando om å utslette en hel landsby i sitt eget land med nervegass?

Her ser man også en annen side av historien ang. om han var redd eller ei:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/12/30/487390.html

Mulig dette er en slags måte å berolige folk om at han ikke tok det rolig og at det ikke var verdt det, om dere skjønner hva jeg forstår! :D

Endret av Rasch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...