Gå til innhold

Dødsstraff - Hva mener du? (Les første post)

Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?  

721 stemmer

1. 1. Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?

• Er for bruk av dødsstraff
      201
    • Er mot bruk av dødsstraff
      474
    • Ingen formening/vet ikke
      46

Anbefalte innlegg

<irony></irony>. Ved å bruke ressurser på å holde mordere og slike som egentlig skulle vært dødsdømt i fengsel, bruker vi riktignok ressurser, men vi skaper arbeidsplasser. Så fangene blir ikke bare borte fra samfunnet, de er faktisk til nytte.

7614205[/snapback]

Det er faktisk en god ide! Men funker det i praksis? Hvilke type jobber skulle man satt dem til? Hvilke verktøy er det trygt å gi til dem?

Og ikke si nå at, jamen om de tar livet av seg selv så er jo ikke det verdens undergang, for det hadde blitt reaksjoner på det å.

Ekstrem sikkerhet? Da skyter plutselig ressursene i været, og det blir ikke verdt det igjen.

AlecTBM: Ja, funker fett for folk som sitter inne pga. bilthuveri osv. Men vi snakker hardcore mordere her. Du gir bare ikke sånne folk hammere osv!

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er faktisk en god ide! Men funker det i praksis? Hvilke type jobber skulle man satt dem til? Hvilke verktøy er det trygt å gi til dem?

Og ikke si nå at, jamen om de tar livet av seg selv så er jo ikke det verdens undergang, for det hadde blitt reaksjoner på det å.

Ekstrem sikkerhet? Da skyter plutselig ressursene i været, og det blir ikke verdt det igjen.

AlecTBM: Ja, funker fett for folk som sitter inne pga. bilthuveri osv. Men vi snakker hardcore mordere her. Du gir bare ikke sånne folk hammere osv!

7614258[/snapback]

Nå mente jeg at man ansetter fengselsvoktere. Men det er jo også en ide å la fangene snekre paller og slikt.

Lenke til kommentar
Så du mener det er helt trygt å gi en hammer og noen spikre, samt planker til en psykotisk morder? For ja, det er slike jeg mener klasifiserer til dødsstraff.

7614294[/snapback]

Ja, det blir trygt, når man har 50 voktere rundt, med våpen. Det trenger ikke kun å handle om psykotiske mordere heller, ikke alle er mordere med vilje. Man har glattceller for ustabile fanger.

Lenke til kommentar
Så du mener det er helt trygt å gi en hammer og noen spikre, samt planker til en psykotisk morder? For ja, det er slike jeg mener klasifiserer til dødsstraff.

7614294[/snapback]

Ja, det blir trygt, når man har 50 voktere rundt, med våpen. Det trenger ikke kun å handle om psykotiske mordere heller, ikke alle er mordere med vilje. Man har glattceller for ustabile fanger.

7614330[/snapback]

Nå skeier du ut her.. Jeg mener heller ikke at alle mordere fortjener dødsstraff, det ville vært for naivt. Vi holder oss til de psykostiske. Pluss at det er ikke bare mord som klasifiseres til dødsstraff.

Men for all del, femti vakter, emd våpen og full oppakning som passer på en fange som snekrer 20 paller om dagen. Lønnsom bedrift dette!

Endret av Rasch
Lenke til kommentar
Nå skeier du ut her.. Jeg mener heller ikke at alle mordere fortjener dødsstraff, det ville vært for naivt. Vi holder oss til de psykostiske. Pluss at det er ikke bare mord som klasifiseres til dødsstraff.

Men for all del, femti vakter, emd våpen og full oppakning som passer på en fange som snekrer 20 paller om dagen. Lønnsom bedrift dette!

7614348[/snapback]

Joa, for vi plasserer jo en fange om gangen? Selvsagt har man 100 fanger i ett stort rom, med fanger i trygge posisjoner.

Lenke til kommentar

7614348[/snapback]

Joa, for vi plasserer jo en fange om gangen? Selvsagt har man 100 fanger i ett stort rom, med fanger i trygge posisjoner.

7614370[/snapback]

Dette hørtes bare usansynlig ut. Tror risikoen med å ha masse fanger av den sorten i et rom ville vært for stor, selv om de skulle sittet i egne avdelinger.

Hvordan skulle man tatt fra dem verktøy? Hente ut pallene, eller andre produkter de har produsert?

Og hvem vil kjøpe en lekehytte til barna sine laget av en psykotisk morder uansett? Joda, man kan skjule hvem som har laget dem, men det er folk som før eller siden ville spurt hvem produsenten var.

Lenke til kommentar
De må strengt tatt ikke jobbe da, dessuten koster det utrolig mye mer penger å holde dem i livet.

Hvorfor la dem beholde livet når de strengt tatt ikke fortjener det? Og når det kommer til saddam, så er sjangsene for rømning veldig stor!

Neitakk: Høres ut som du mener at vi som er for dødsstraff ikke har noe å gjøre i dette landet. Det var bare veldig patetisk. Og du? Nå må du slutte å være så SINNSYKT politisk korrekt. Jeg har liten tro på at du egentlig er det.

7613627[/snapback]

I Norge er det vel slik at en nesten ikke må jobbe,i andre land derimot har en ikke noe valg en må jobbe, det er massevis av oppgaver som det er vanskelig å få folk til,dette kunne være passende oppgaver for slike folk,da selvsagt under menneskelig forsvarlige forhold.

Lenke til kommentar
Hvorfor mener alle at mordere er psykotiske? Selvsagt, det er feil å drepe, men man trenger ikke være psykisk syk fordet. Orderudfolka er ikke dokumentert psykisk syke som jeg vet, og det er ikke NOKAS-ranerne heller.

7614653[/snapback]

Følg med i diskusjonen. Hverken jeg eller noen andre sier at ALLE mordere en psykotiske. Det er faktisk bare en liten prosent av dem som er det, og det er nettop denne lille prosenten som jeg mener ''kvalifiserer'' til dødsdom.

Lenke til kommentar
Hvorfor mener alle at mordere er psykotiske? Selvsagt, det er feil å drepe, men man trenger ikke være psykisk syk fordet. Orderudfolka er ikke dokumentert psykisk syke som jeg vet, og det er ikke NOKAS-ranerne heller.

7614653[/snapback]

Følg med i diskusjonen. Hverken jeg eller noen andre sier at ALLE mordere en psykotiske. Det er faktisk bare en liten prosent av dem som er det, og det er nettop denne lille prosenten som jeg mener ''kvalifiserer'' til dødsdom.

7614674[/snapback]

Aha. Vel, den prosenten kan vi holde fengslet, og gi dem den hjelpen de trenger.

Lenke til kommentar

Altså, det er i få tilfeller at det faktisk hadde hjulpet. Se for deg, ok teit av meg å bruke denne personen men gjør det likevel, Hitler.

Hitler ble tatt i livet. Satt i fengsel, fikk hjelp og medisiner, og så ble han ''frisk''. Han slipper ut og lever et tilnærmet normalt liv.

Høres ok ut eller?

Lenke til kommentar
Altså, det er i få tilfeller at det faktisk hadde hjulpet. Se for deg, ok teit av meg å bruke denne personen men gjør det likevel, Hitler.

Hitler ble tatt i livet. Satt i fengsel, fikk hjelp og medisiner, og så ble han ''frisk''. Han slipper ut og lever et tilnærmet normalt liv.

Høres ok ut eller?

7614727[/snapback]

Ikke Hitler, nei. Han blir erklært frisk og får leve sammen med de andre fangene.

Lenke til kommentar

Jeg er FOR bruk av dødsstraff, og synes av hele mitt hjerte at det skulle vært flere henrettelser, da spesielt i den vestlige verden.

La oss si (i teorien) at flere tusen mennesker, drapsmenn, terrorister, psykopater og andre verdiløse individer, blir satt i fengsel hver dag.

Dette koster oss utrolig mye penger, og hva er egentlig vitsen i å oppbevare livsfarlige, verdiløse mennesker inni et fengsel, spesielt når noen av dem aldri kommer til å slippe ut? Når man i tillegg ser på det faktum at svært, svært mange av dem kommer til å fortsette sine forbrytelser når de slipper ut, eller rett og slett ikke har noe liv å gå til når de slipper ut, så hvorfor la de leve?

Jeg har derfor stor tro på henrettelser av mennesker som ikke har noe annet formål i livet enn å ødelegge, drepe eller terrorisere. Og, for de som ikke har gjort så grove forbrytelser at de skal ha dødsstraff, foreslår jeg tortur og\eller brennmerking. Blir man torturert for sine forbrytelser, kommer man nok neppe til å finne på noe lignende igjen.

Hvis forbrytelsen er grovere, får man i tillegg et brennmerke i panna. Dette vil være effektivt, siden at da kan andre mennesker se på personen at han\hun kriminell, og derfor ta avstand fra han\henne, og på andre måter hindre at forbryteren gjør flere kriminelle ting.

Ah, gleder meg til den dagen jeg blir diktator :p

Mvh,

-Erlend

Lenke til kommentar
Penger vs. mennesker. Hvem er verdt mest?

Ingen er verdiløse, det kan bare se slik ut.

7614782[/snapback]

Den der diskusjonen er tatt før, les hele greia om du gidder! :) Jeg gidder ikke å sitte å føre de samme argumenter gang på gang, å når selv aranomi blir usaklig, er vel akkurat den delen av diskusjonen død.

Erlend: k9z! ;) Jeg er helt enig med første og litt av andre del, men så bare faller du som et stjerneskudd med den torturgreia og brennmerkingen! :D

Endret av Rasch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...