Gå til innhold

Dødsstraff - Hva mener du? (Les første post)


Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?  

721 stemmer

  1. 1. Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?

    • Er for bruk av dødsstraff
      201
    • Er mot bruk av dødsstraff
      474
    • Ingen formening/vet ikke
      46


Anbefalte innlegg

Det stemmer jeg faktisk imot.

Hvor skal grensen gå da? Hvror mange må man drepe, og hva må man gjøre, før man fortjener dødsstraff? 1 sjiamuslim og 2 sunnimuslimer f.eks? SKAL man ha dødstraff da? Eller bør grensen gå ved et rundt tall som f.eks 100?

 

Og hva med Olje-Mot-Mat programmet? Skal vi straffe de som innførte dette også fordi det førte til 1.5 million døde irakere, i første rekke kvinner og barn..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, enten så er man mot dødstraff eller så er man for dødstraff. og hvis man mener at dette er et tilfelle der dødstraff burde brukes, ja, da er man for dødstraff...

personlig så er jeg imot dødstraff, derfor må jeg si at saddam ikke skal få det. Ja, han har drept mange mennesker, men han er jo ikke den eneste. Norge har slakta enorme mengder mennesker ved å være deltagere i krig(vi var med å starte krigen i afganistan med bombefly), ingen norske statsledere har fått dødstraff så langt som jeg veit..

Mannen burde bare få livstid, og med det så mener jeg at han må sone så lenge han lever.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal staten ha rett til å ta livet av mennesker, men ingen andre? Hvorfor er det rett å ta et liv for et liv om man heter Staten, men ikke om man heter Pårørende? Dødsstraff vitner bare om en gammeldags dobbeltmoral. Har Saddam gjort noe galt (noe han har gjort), putt ham i fengsel

7603893[/snapback]

 

Kjør heller vikingstil: Dreper du noen uskyldige så skal du selv dø. Den som dreper den skyldige har bare opprettholdet rettferdigheten.

 

Kanke stappe fengsla full av rassehøl som koster staten mye.

 

Ved å ikke fjerne de som dreper vil man bare få fram at det er greit å drepe siden man kan være med på leken uten å ta streken.

Verdenssamfunnet kan ikke være såpass svakt at det tar vare på mordere som har knerta uskyldige mennesker uten grunn. Hvor ender vi da? Skal alle få lov til å gjøre som de vil siden vi oppi det snille nord ikke har baller nok til å straffe noen skikkelig for dems handlinger? Uhell er noe annet som bare skulle straffes med fengsel.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar

Jo nærmere man befinner seg fenomenet dødsstraff, jo større sjanse er det for at man

blir moralsk forkrøplet..:

Stanford Psychologists Study Impact of Executions on Prison Staff

 

An article in the Science section of the N.Y. Times reports on research conducted by psychologists at Stanford University on the effects of executions on prison staff.  After interviewing nearly 250 prison staff members from three states, the researchers concluded that those who participate in execution teams exhibit high levels of "moral disengagement," which one of the researchers described as the "ability to selectively engage and disengage our moral standards." The study found that the closer staff members are to the execution, the higher their level of disengagement goes. According to the study, moral disengagement provides individuals with a buffer from their own consciences so that they can commit acts that their own moral character would otherwise find unpalatable. Members of the execution team were found to be far more likely than guards not on the team to agree that the inmates had lost important human qualities and to favor religious support for the sentence: "an eye for an eye."

(kilde)

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke noen fortjener dødsstraff uansett hvormange mennesker de dreper. Fengsel for livet. Dreper de Saddam, da er de ikke noe bedre enn han egentlig.

7604047[/snapback]

 

En urettferdig handling rettferdigjøres ved en rettferdig handling.

 

Saddam drepte uskyldige, staten dreper en skyldig. Loven oppretholdes og rettferdigheten skjer, et rassehøl fjernes fra verden på samme måte som rassehølet fjernet folk som nødvendigvis ikke fortjente å bli fjerna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...