Buggene Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) har en prossess som heter system idle..den tar jo all cpuen min...Hvorfor er det sånt? untitled.bmp Endret 30. desember 2006 av holyole Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Som navnet sier, dette er når CPU ikke jobber. Altså hvis denne "tar alt" så gjør ikke prosessoren noe, altså den er ledig! :!: Lenke til kommentar
Buggene Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 så den er klar til å brukes til va jeg vil?? Eller? OT: Er det noen kjekke program som hjeler maskinen/windows til å jobbe bedre/kjappere. Trenger ikke være gratis. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Oi, der var det mange prosesser! Når jeg starter Windows'en min, har jeg 23 prosesser kjørende. Det er inkl. antivirus og WLM. Hos deg står det 41... Du kan begynne med å hindre programmer i å starte automatisk med Windows. Sjekk programmene nede ved klokka di. Se gjennom programmets innstillinger. Deretter sjekker du mappen Oppstart på Start-menyen. Du kan også kjøre kommandoen msconfig fra Kjør-boksen (på Start-menyen). Du vil da få opp ett vindu med flere faner/fliker. Den siste heter Oppstart. Her kan du fjerne haken foran de programmene du IKKE vil skal starte med Windows. Deretter kan en opprydding av unødvendige filer og register-oppføringer være greit. Jeg bruker Crap Cleaner til dette. Til slutt vil jeg anbefale en online scan av, f.eks. TrendMicro Housecall eller Panda ActiveScan (funker kun med IE). Følger du ovennevnte tips, skal du se det i hvert fall går litt raskere Lenke til kommentar
Buggene Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) ccleaner har jeg og har tatt virus søk med avast og adaware med adaware se. ingen virus og ingen adaware. men ok..jeg prøver onlie scan. har tatt vekk oppstart fra før av med tweak xp pro så jeg har ikke mangen som starter opp egentlig. Men takk for hjelpen Vedlagt bilde: Hvilken av disse prossesene kan jeg skru av? Noen andre generelle tips om windows triks? Endret 30. desember 2006 av holyole Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Flere enn meg som er natteravn "jusched.exe" er Java sin auto-update. Den fjernes best via Java-innstillingene i Control Panel (så du hadde engelsk Windows du også ) Eller du kan fjerne haken i msconfig... ctfmon.exe fant jeg akkurat ut hva er her om dagen, faktisk :!: Og hvordan man fjerner den. Høyreklikk på "NO" som står ved siden av klokka og ikonene dine og velg Settings. Fjern engelsk språk fra lista. Trykk så på Language Bar og velg å disable denne. Til slutt klikker du på Advanced-fliken og huker av for "Turn off advanced text services". Dette gjorde i hvert fall susen hos meg. Da skal du være kvitt både LangBar og ctfmon fra oppstart! Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Glemte å nevne Services! Det kjører en del tjenester i bakgrunnen, som starter automatisk med Windows. Mange av disse er unødvendige. Sjekk denne siden for å se hvilke du kan disable Lenke til kommentar
Buggene Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 takker for fine svar Natteravn ja!! hehe.. Bare kom med ena flere gode tips.. rett etter oppstart har jeg 41 prosseser..og du hadde no med 20? Hvordan kan dette ha seg..jeg formaterte nettopp pc`en min. Og jeg har ikke instalert mange programmer. ccleaner, utorrent, msn, limewire, winrar, Avast! og adaware. Lenke til kommentar
Buggene Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 den siden var jeg nettopp innpå..har disabla alt som var der som var ubødvendig. gjorde det for 5 minutter siden Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Da kan du sakene dine, da! Er vel en del drivere som har installert noen ekstra ikoner i systray'en din. Jeg har ikke trådløst nettverkskort og bare der har du 3 forskjellige filer til din Intel (zcfgsvc.exe, ifrmewrk.exe, eouwiz.exe), samt 2 for ditt Realkek lydkort (rthdcpl.exe, alcmtr.exe) og en for ATI skjermkortet (cli.exe). Mye å ta tak i her! :!: Post et bilde av Task Manager etter en restart. Du kan også Google etter filnavnet. Men nå legger jeg meg Lenke til kommentar
Buggene Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 hehe ok..Takk for fine svar Men ett spørsmål til før du legger deg..hehe hvordan kan jeg deaktivere cleartype skrift..syns det bare blir mer utydlig jeg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå