JPNord Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Veldig uenig med Eyvindrs post med "hele pakka eller ingenting". Så jeg kan ikke høre på svartmetall dersom jeg går i en grønn eller hvit genser uten bandmotiv en dag? Må jeg vente til jeg har langt nok hår før jeg kan høre på black metal? Jeg skjønner hva du mener om ideologien, det blir for dumt med black metal-band som har et mykere image enn Rod Stewart, og jeg vil faktisk ikke kalle band som Antestor og Horde for black metal. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Hovedsaklig idelogien sa jeg...... Folk hadde vistnok vanskelig for å forstå det ja. Som jeg skrev i en annen post: "Selvfølgelig kan alle høre på den musikken de vil, de bryr vel seg hundre null i om at noen andre mener at det blir feil." Saken er at folk kan selvfølgelig høre på musikken.... men jeg personlig mener det blir feil når du ikke klarer å stå for en brøkdel av idelogien bak musikken. Men jeg sier forsatt ikke til folk at de ikke skal høre på musikken, dette er bare det jeg tenker.... Btw: Jeg har ikke langt hår.... Endret 30. desember 2006 av Eyvindr Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Saken er at folk kan selvfølgelig høre på musikken.... men jeg personlig mener det blir feil når du ikke klarer å stå for en brøkdel av idelogien bak musikken. Men jeg sier forsatt ikke til folk at de ikke skal høre på musikken, dette er bare det jeg tenker.... 7605113[/snapback] Haha. Vær så snill. Hvilken ideologi egentlig? At man skal hate alle kristne? Kanskje på tide å innse at det er musikk, og ikke en religion eller noe. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Btw: Jeg har ikke langt hår.... 7605113[/snapback] Posør. Neida, men on-topic: Black metal blir av mange sett ned på av flere grunner: Den mest åpenbare kan vi takke mr. Varg & Co. for. En annen grunn er de mange tullingene som finnes i sjangeren, for det finnes mange som likegreit kunne vært punker, blitzer eller nazi-Per bare for å skille seg ut og bli uglesett av gamle damer på bussen. Heldigvis finnes det også mange hyggelige og smarte mennesker som hører på sjangeren også, og det er de det går ut over. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Hvilken ideologi egentlig? At man skal hate alle kristne? 7605273[/snapback] Individualisme er vel den eneste ideologien man finner mer eller mindre gjennom hele svartmetalspekteret. Representert via alt fra svært sosialistisk anarkisme til ren fascisme. Ofte med et element av hat for organisert religion. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Saken er at folk kan selvfølgelig høre på musikken.... men jeg personlig mener det blir feil når du ikke klarer å stå for en brøkdel av idelogien bak musikken. Men jeg sier forsatt ikke til folk at de ikke skal høre på musikken, dette er bare det jeg tenker.... 7605113[/snapback] Haha. Vær så snill. Hvilken ideologi egentlig? At man skal hate alle kristne? Kanskje på tide å innse at det er musikk, og ikke en religion eller noe. 7605273[/snapback] Haha. Vær så snill selv. Black-metal og punk har alltid vært to sjangre som er styrt av budskapet, forandrer man det er det ikke noen av de sjangrene. Edit: og for guds skyld, jeg snakker ikke om noe tr0 norvegian blækk mætl. Men Black metal har og vil alltid være en sjanger som ikke er bestemt av musikken, men av tankene bak og budskapet. Endret 30. desember 2006 av Eyvindr Lenke til kommentar
huf Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Største problemet (slik eg ser det), er den definisjonen som folk flest har på metal generelt. Om det er black eller ikkje, det bryr dei seg svært lite om. Berre det er underground, og at "mannen på gata" ikkje har høyrt om det, så er det plutseleg noko som strider med vanlig skikk og bruk. Dette er ivertfall noko eg ser på som utruleg irriterande. Omtrent samtlege av dei CD'ane eg har ståande i hylla mi, er frå band som ingen av vennane, eller slekta mi har høyrt om, eller aldri kjem til å høyre om. Med ein gong dei ser noko som ser litt annaleis ut, så trur dei at det er Varg og idèane hans som står bak plata. Ja, litt satt på spissen kanskje, men dette er ivertfall slik eg opplever det. Musikken får ikkje lov til å vere annaleis, uten at folk skal tenke på annaleis i den forstand at det strider mot norsk lov eller kirke. Ang. black-metal-diskusjonen, er dette noko eg hovudsakleg har gitt opp for min eigen del. Eg klarar ikkje å forklare nokon at det går an å høyre på musikken uten å gå å tenne på det lokale bedehuset eit kvarter etterpå. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Men Black metal har og vil alltid være en sjanger som ikke er bestemt av musikken, men av tankene bak og budskapet. 7605574[/snapback] Hva er det? Er litt grønn på dette, tenker umiddelbart på satanisme etc, men det er vel ca like mongoloid som at budskapet bak hip-hop er smykker og damer? Eller..? Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Individualisme, anti-kristen, misantropi..... Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Men Black metal har og vil alltid være en sjanger som ikke er bestemt av musikken, men av tankene bak og budskapet. 7605574[/snapback] Hva er det? Er litt grønn på dette, tenker umiddelbart på satanisme etc, men det er vel ca like mongoloid som at budskapet bak hip-hop er smykker og damer? Eller..? 7606197[/snapback] Satanisme er helt rett det. Edit:Mye av det Eyvindr skriver kan plasseres under satanisme. Endret 30. desember 2006 av stakan Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Btw: Jeg har ikke langt hår.... 7605113[/snapback] Jo! Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Men Black metal har og vil alltid være en sjanger som ikke er bestemt av musikken, men av tankene bak og budskapet. 7605574[/snapback] Hva er det? Er litt grønn på dette, tenker umiddelbart på satanisme etc, men det er vel ca like mongoloid som at budskapet bak hip-hop er smykker og damer? Eller..? 7606197[/snapback] Satanisme er helt rett det. Samme med det Eyvindr skriver. 7606359[/snapback] Sånn jeg har forstått det er satanismen noe Media først å framst har skapt.. Men seff finnes det satanister og Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Satanismen slik media fremstiller den er ikke representativ for størstedelen av satanisme. Btw, sjekk artikkelen her. Litt mer dårlig PR for svart metall "Hun forteller at balltre særlig knyttes til nynazistiske grupper og black metal-grupper, som har balltre med pigger på enden." Knis Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Zant dt daa!1 Not? Mye ubruklige mennesker der ute.. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Huh? (mange tegn) Tenker du på piggene? Endret 30. desember 2006 av stakan Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Huh? (mange tegn) Tenker du på piggene? 7606497[/snapback] Tenkte at det er det nærmeste du kommer BM folk med Spikerballtre som jeg har hørt om BTW, Jeg mobber ikke Immortal - Jeg digger dem! Lenke til kommentar
hylo Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg var em typisk death/black metal whore før, med langt hår, skinnjakke og boots. Etter at jeg så meg selv i speilet og fikk se hvor rævkjørt det så ut, klipte jeg det og ble nøytral igjen. - Les: Harry. Jeg mener det er mange sosiale avvik der ute å går som hører på black metal. - Det er selvfølgelig enkelttilfeller som er jævla smarte. Ble rett og slett pisslei av å bli uglesett pga image og ble mer eller mindre "kristnet" på grunn av det. Legg merke til at jeg gikk på en skole uten spesielt mange metallere. Nå gjelder slengbukser, skjorter og mokasinere. Jeg har funnet en tidsmaskin. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Men Black metal har og vil alltid være en sjanger som ikke er bestemt av musikken, men av tankene bak og budskapet. 7605574[/snapback] Hva er det? Er litt grønn på dette, tenker umiddelbart på satanisme etc, men det er vel ca like mongoloid som at budskapet bak hip-hop er smykker og damer? Eller..? 7606197[/snapback] Satanisme er helt rett det. Edit:Mye av det Eyvindr skriver kan plasseres under satanisme. 7606359[/snapback] Jau, men sier jeg satanisme så tror folk at jeg snakker om folk som tror på satan.... datt is wrong... ergo bare skrev jeg det heller i en slik form. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Jaja, for all del. Slik du skrev det er mye mer forklarende da de færreste vet hva satanisme dreier seg om. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Jaja, for all del. Slik du skrev det er mye mer forklarende da de færreste vet hva satanisme dreier seg om. 7606777[/snapback] Kan ikke dere forklare da? Sånn at det blir oppklart hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå