indus Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Hvordan kan jeg brenne en av mine egene filmer fra sone 1 til en sone 2 film? er det mulig og er det lov? for har bare sone 2 DVDspiller.. på forhånd takk Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Tror du kan få filmene dine sonefri med DVD shrink Side Last ned Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) På spørsmålet om det er lov - du skriver jo at det er en av dine egne filmer, og dem kan du selvsagt gjøre hva du vil med. Etter norsk lov kan du til og med kopiere andres filmer (altså kjøpefilmer), selv om det oftest står på esken at det er strengt forbudt. Endret 30. desember 2006 av Beatnik Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) På spørsmålet om det er lov - du skriver jo at det er en av dine egne filmer, og dem kan du selvsagt gjøre hva du vil med. Etter norsk lov kan du til og med kopiere andres filmer (altså kjøpefilmer), selv om det oftest står på esken at det er strengt forbudt. Hvorvidt gjelder dette? Jeg trodde bare det var lovt å kopiere egne kjøpe dvdèr til eget bruk? Hva mener du med "andres filmer"? Mener du filmer andre har laget (filmselskaper) eller mener du en kjøpefilm du låner av en kompis? Trodde nemlig å kopiere en DVD film fra en venn som hadde kjøpt den ikke var lov jeg.. Endret 30. desember 2006 av steffenz Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 § 12. Når det ikke skjer i ervervsøyemed, kan enkelte eksemplar av et offentliggjort verk fremstilles til privat bruk. Slike eksemplar må ikke utnyttes i annet øyemed. Opphavsmennene gis en rimelig kompensasjon gjennom årlige bevilgninger over statsbudsjettet. Kongen kan fastsette nærmere regler om fordeling av kompensasjonen. ... Bestemmelsen i første ledd gir ikke rett til å la fremstillingen utføre ved fremmed hjelp når det gjelder: a) musikkverk, b) filmverk, Så du må gjøre jobben selv. Det står ikke nevnt at du må eie eksemplaret. Det er ikke tillatt å fremstille eksemplar etter denne paragraf på grunnlag av en gjengivelse av verket i strid med § 2, eller på grunnlag av et eksemplar som har vært gjenstand for eller er resultat av en omgåelse av vernede tekniske beskyttelsessystemer, med mindre slik eksemplarfremstilling er nødvendig etter § 53a tredje ledd andre punktum.Her antydes det at man ikke har lov til å kopiere verk som er kopibeskyttet. § 53a. Det er forbudt å omgå effektive tekniske beskyttelsessystemer som rettighetshaver eller den han har gitt samtykke benytter for å kontrollere eksemplarfremstilling eller tilgjengeliggjøring for allmennheten av et vernet verk. ... Bestemmelsen i denne paragraf skal ikke være til hinder for forskning i kryptologi. Bestemmelsen i første ledd skal heller ikke være til hinder for privat brukers tilegnelse av lovlig anskaffet verk på det som i alminnelighet oppfattes som relevant avspillingsutstyr. Her antydes det at du kan bryte kopibeskyttelsen hvis du eier verket og du må bryte kopibeskyttelsen for å spille det av, som i tilfellet der spilleren nekter å spille av sone 1. Som vanlig så kan man tolke det mange veier. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Det er nok lov å kopiere en DVD for å få den sonefri/sone2, så lenge du har kjøpt den selv. Jeg fikk et DVD til jul, når jeg satte den i spilleren i stua så vibrerte den som bare det. Utrolig irriterende. Jeg tok sjansen, puttet den i pcn og lagde en kopi som ikke vibrerte. Enkelt og greit. Vet det ikke er helt det samme, men slike ting har man lov til. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Da er vi enige Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå