Gå til innhold

Noen som vet om god Image Rescue Software?

Anbefalte innlegg

Som tittel sier.

Trenger kraftig software til image rescue operasjoner på minnekort som er blitt korrupte, formatert osv.

Har prøvd med de som finnes på download.com etter å ha filtrert ut alle betalingsprogrammene - og de biter på noe, men ikke på langt nær alt.

Lurte derfor på om noen visste om et godt gratisprograf til dette formål.

Lurte samtidig på om noen visste om det resultatene man får av en slik operasjon kan variere med kortleserens kvalitet?

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Smart recovery har jo vært rundt en stund da. Du har helt sikkert prøvd det, men hvis ikke, så finner du det her:

http://www.pcinspector.de/smart_media_reco.../uk/welcome.htm

Jeg har brukt det endel, og det klarer å rette opp delvis korrupte filer også. Forøvrig så er "file recovery" fra samme leverandør også bra og gratis.

7604673[/snapback]

Smart Recovery er selvfølgelig brukt - og er meget godt til sitt bruk, men det biter ikke på de mest korrupte kortene, desverre.

Har fått anbefalt diverse kostbart software fra andre kanaler, men har ingen ønske om å bruke masse penger for å finne et gratis alternativ dagen etter.

Har du peil på om resultatene kan variere med kortleseren?

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar
Har du peil på om resultatene kan variere med kortleseren?

7604754[/snapback]

Hmm, nei.. De kortleserne jeg har brukt, har ikke gitt noen forskjell i "recovery-kvaliteten".

7604857[/snapback]

OK, godt å vite. Jeg tar egentlig utgangspunkt i at kortleserne ikke gjør noen forskjell fra eller til, jeg kan evt. poste en update i denne tråden hvis det skulle vise seg å være otherwise.

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar
sammen med Sandisk minnekort får du med program som lar deg gjøre dette...

7611187[/snapback]

Det er jeg klar over, men det biter sjeldent hardt nok. Har hatt bedre hell med softwaret nevnt over, enn dette.

Jeg må nok krype til korset og betale for et kraftig et, er jeg redd..

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...