AL3X Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Har et par Dell bærbare maskiner som jeg har forsøkt å koble til TVen via S-video. Problemet er at bildet kun blir i sort/hvitt. Har prøvd alt jeg kan komme på uten at det har hjulpet; - Satt TVen som primærskjerm - Fått slått av skjermen på bærbare slik at bildet kun vises på TVen - Klonet bilde (likt på både TV og bærbar) - + sikkert litt andre ting å Så, noen som har noen forslag? Edit: Har fått til dette et par ganger før, av 10000 forsøk eller noe =/ Endret 30. desember 2006 av AL3X Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Her er et par forslag: http://www.computerhope.com/issues/ch000567.htm Ofte kommer det av at folk kobler s-video til en SCART overgang som ikke støtter s-video. Ellers kan det være at du må fortelle TV'en på en eller annen meny at det er s-video du mater den med. Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Kjører rett fra S-video utgangen på de bærbare og inn i TVen, egen inngang på siden (riktignok vanlig jack den er koblet til TVen med men) Fant ikke noe i menyene på Tven heller. Begge de bærbare kjører i Pal B (Norge), samme som TVen. Har også prøvd å justere oppløsningen og mengden farger slik at det ble likt på både bærbar og TV. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Da jeg skulle hjelpe mine foreldre med å koble til deres bærbare til TV'n ble det sort/hvitt på den ene SCART kontakten når vi brukte s-video-SCART kabel, men på den andre SCART kontakten ble det farger. Etter å ha tittet litt i manualen for TV'n stod det at bare den ene SCART inngangen støttet s-video. Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 I see, da får jeg prøve litt forskjellige kontakter. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Problemet ligger muligens i at tv ikke støtter s-video, kjøp en s-video til kompositt overgang på clas, koster rundt 50 lappen.... Det funket hos meg på den ene pc'en da denne ikke sendte kompositt signal på tv-ut utgangen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå