Myrsnipa Skrevet 30. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg var så heldig her en tidlig morgen, at jeg fikk se perlemorskyer. Utrolig vakkert og sjeldent. Var soloppgang og fremdeles ikke helt lyst ute, og jeg fikk tatt endel bilder av skyen. Her er ett (ikke bildebehandlet noe) : Har ikke sett så mange bilder av perlemorsky. Noen fler som har tatt bilder av det? Eller vet om steder med bilder av dem? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2006 Ohh, var ganske fint det der bildet ja men har du større version? Lenke til kommentar
Myrsnipa Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Kan legge ved orginal størrelsen. Syns det var synd at den andre mørke skyen var der og sånn.. Skulle bare vært fjellene. Men slike skyer forsvinner så fort, at man bare må være rask.. Orginal størrelse Endret 30. desember 2006 av Myrsnipa Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 30. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2006 En sånn sky har eg aldri sett i mine 14 år som menneske! Men må seie at det var et fint bilde syns eg. Bra fanget! Mulig det var litt kornete himmel? Lenke til kommentar
Myrsnipa Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. desember 2006 Takk skal du ha! Ja det er kornete pga ISO. Jeg hadde på laveste altså 200 (Har valgene 200- 400- 800), og kameraet mitt har veldig mye ISO. Synd, men. Kommer vel frem når det er såpass mørke farger. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 30. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg tok dette da vi hadde perlemorsskyer over Oslo i mars 2005: Ikke halvparten så tøft som ditt... Man skal forøvrig være glad fort at man ikke ser disse skyene så ofte da de oftest har sammenheng med "minihull" i ozonlaget med påfølgende supernedkjøling av atmosfæren. Det er rundt 80 kuldegrader der oppe når disse skyene oppstår. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 30. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2006 Wikipedia sier det er fordi solstrålende blir brutt i iskrystallene, som er i skyene, på samme måte som når lys går gjennom et prisme. Wiki om Perlemorskyer Syns det avr et fint bilde. Ser ut som om skyen ble skutt ut fra venstre bildekant. Likte bildet ditt svært godt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 30. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Ah, nydelig bilde du har tatt her. Veldig flott å se på. Selv har jeg aldri sett perlemorskyer i virkeligheten men flott er det.. Endret 8. januar 2012 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
magfa Skrevet 30. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) flott bildet. Tok noen selv i 2003 da det lyste opp over Oslo. http://foto.no/cgi-bin/bildegalleri/vis_bilde.cgi?id=93109 Endret 30. desember 2006 av magfa Lenke til kommentar
Pezo Skrevet 31. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2006 Jeg så noen dagen før kameraet mitt kom i posten... Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 1. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2007 Har sett det en del ganger, men tenker ikke på å hente kamera Lenke til kommentar
-morten Skrevet 3. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2007 Var en ganske stor sky over oslo for to år siden: Ikke noe spesielt godt bilde, men man ser fenomenet godt Lenke til kommentar
dagim Skrevet 4. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2007 Utrolig stilig! Ser nesten ut som om det er et-eller-annet som beveger seg.. men om du hadde klart å fått vekk litt av skyen/røyken helt til venstre, slik at du hadde fått litt mer luft under skyen. Da tror jeg du har fått et enda bedre bilde Men uansett.. Bra knipset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå