Gå til innhold

Pc´en min låser seg når den skal boote HD

fzp85

Anbefalte innlegg

Hei!

Pc´en min låser seg når den skal boote floppy og HD.

HK´et er et Asus A7V og prosessoren er en AMD Duron 1.3Ghz.

Når jeg starter opp så står det at det er en AMD Athlon, jeg veit ikke om det er grunnen til at alt låser seg.Alt ser normalt ut i BIOS.Alt virker normat ut til der det pleier å stå "starter windws 98"

Er det noen som veit hva som er galt?

Er Hovedkoret ødelagt?:(

Passer ikke Asus A7V og Duron 1.3Ghz sammen?

Hjelper det å flashe BIOS´en?

Håper noen veit va som er galt.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-11-24 17:40 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: fzp85 på 2002-11-24 20:24 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ifølge Asus, så støttes denne prosessoren på A7V versjon 1.05 og BIOS-versjon 1008 og nyere. Du må derfor ta en titt på hovedkortet for å se hvilken versjon det har. Uansett, så kan du være heldig å få startet den med en ny BIOS. Les her om hvordan du oppdaterer BIOS.

[ Denne Melding var redigert av: sofTest på 2002-11-24 13:23 ]

Lenke til kommentar

Men fredrik (fzp85), alle som en vet at maskinen din er ubrukelig, for i begynnelsen så fungerte den jo ikke i det hele tatt med din duron 1300, men den funka med min XP 1800+ helt til du flytta på noen jumpere, du har ikke vurdert å flytte på noen av de andre jumperene på hk ditt eller? Eller så kan det være noe feil med utgangen på strømforsyningen din, at den ikke gir strøm til hd cdrom og floppy....

Hmm, jeg vet at noen vil si at maskina ikke finner hd uten strøm, men det gjorde faktisk min engang, vet ikke hvordan men den fant den. :smile:

AOpen AK77 - 333 || AMD XP 1800+ || 256mb DDR DIMM PC2100 || ATI Radeon 9000 128mb || 20gb WD + 40gb WD || AOpen 32x12x48 CD-RW + Philips 20x10x40 CD-RW || TopCom ISDN || Jensen Ethernet || Telenor ISDN 64kb || 17" HP || Altec Lasing med Sub

[ Denne Melding var redigert av: Rune_ på 2002-11-24 21:39 ]

Lenke til kommentar

Lag deg en win89 boot disk.

Får du startet maskinen med denne?

Hvis du klarer det... se om du kan se innholdet på feks. c:

Hvis dette også går greit regner jeg med at du bare trenger å formatere og legge inn os'et pånytt. (kanskje en ny installasjon over den gamle vil hjelpe)

Slik jeg tolker det du har skrevet så har du skiftet hardware uten å foreta ny installasjon av windows. Stemmer dette?

Dette kan isåfall medføre ustabilitet og at maskinen henger seg når du forsøker å starte den gamle windows installasjonen.

EDIT:

Hvis du se hva sofTest har skrevet i ID:5 så har du en litt for gammel bios versjon til din cpu.

Har du prøvd å flashe til en nyere bios?

[ Denne Melding var redigert av: John_^ på 2002-11-25 22:39 ]

Lenke til kommentar

Har du prøvd å sette opp Vcore ?

Jeg kjøpte nytt hovedkort som starta opp i 1.65v.. det e meget lite dah.. Måtte sette det opp til 1.75v før alt funka bra. Her opplevde jeg bla. at maskinen bare restarta uten varsel som du sier. Det kan være verd et ynkelig lite forsøk

Har selv XP2400 prosessor da.

Alternativt kan være å sjekke at cpu kjølinga di funke.

Tåpelig sier du kanskje men sjid sjer når man sløver med varmeoverføringa fra cpu til kjøleribba/blokka.

Andre ting kan være jumpere på harddisk, hovedkort sitter riktig.. men det har du jo sett over.

Alternativt er å teste alt på en annen maskin

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-25 22:40, skrev Kozesmurf:

Har du prøvd å sette opp Vcore ?

Jeg kjøpte nytt hovedkort som starta opp i 1.65v.. det e meget lite dah..

Vil bare opplyse om at 1.65v er default voltage for AMD T-Bred . Så hvis det funka dårlig med vcore på 1.65 hos deg så må det være noe føkk :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...