wil Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Hei. Jeg har en firhjuling som heter Derbi. Det er en 50cc. Og den er rimelig bra, men nå i det siste har den plutselig begynt å gå treigere. Plutselig på flata kan den gå brått fra rundt 45 til rundt 35, helt uten videre, men når jeg lar den stå i med motoren i gang i et lite 2 sekund går den greit igjen i vanlig fart. Hva i all verden kan dette skyldes. Den er ikke trimma. Håper noen har svar. vennlig hilsen. wil. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Kan det ha noe med at motoren er varm eller kald? Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Tja, kanskje, men den har aldri vært sånn før. Har hatt den siden Juli i år. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Kan nok komme av at det er kaldere i været og da sliter motoren med å få opp varmen (i motsettning til sommeren) Så jeg vil anbefale og la den stå på tomgang fra 30sec - 1.30 min. Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Ok. Skal se om jeg husker det. Tenker at jeg lar den stå i rundt 30-45 sekunder på tomgang. Det skal nok holde. Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Takk for hjælpa forresten Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Den er grei vet du! Bare så synd at denne delen av forumet er så død som den er. :/ Hvis problemet ikke løser seg ville jeg prøvd på www.mopedportalen.com Mange kompetente karer der. Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Ok. Det skal jeg gjøre. Det kan jeg jo gjøre uannsett om det løser seg eller ikke Takk for tipset Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg har en 100% orginal Derbi GPR for tiden Og jeg opplever at den går mye dårligere med kald motor, så er godt mulig at det er noe med det å gjøre. Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg har en 100% orginal Derbi GPR for tiden Og jeg opplever at den går mye dårligere med kald motor, så er godt mulig at det er noe med det å gjøre. 7603607[/snapback] De aller fleste motorer går dårligere når de er kalde så. Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Den gikk mye bedre i dag iallefall. Når jeg starta den opp i dag så lot jeg den stå litt på tomgang og da slurva den ikke i det hele tatt. Riktignok var det noen varmegrader i dag da. 5-7 tror jeg, men den oppførte seg fint i går kveld å når jeg kjørte og da var det frost. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 På en totakter merker man fort forskjell når det gjelder fuktighet i lufta, gjorde hvertfall det på de 2 mopedene jeg hadde.. Lenke til kommentar
hsds Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Den gang jeg hadde en scooter så hadde jeg noen problemer med pakninger i motoren.. Den gikk ifra 60 km/t til ca 30 just like that.. Så kjørte jeg videre på 30 noen få sekunder før den gikk opp igjen.. Gjorde ingenting med det og endte opp med at hele motoren ble ødelagt og jeg bare skrotet hele tingen.. Tenkte det kanskje kunne vært lurt å sjekke opp i dette om det fortsetter slik at du ikke svir deg slik som jeg gjorde.. Aner ikke om det er samme type motor osv men tenkte jeg skulle bare tipse om det - hsds Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå