B4stian Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Har fått projektor nede og det som hadde vært greit er og kjøpe noen skikkelig gode pc-høyttalere og plugget de til projektoren/dvd-spilleren. (da slipper jeg forsterker og styr...) Noen som har en løsning her? De fleste pc-høyttalere har mini-jack-plugger, men dvd-spilleren og projektoren har stort sett kun phono og hdmi. Hdmi kan jo hvertfall takle flerkanalslyd, men finnes det overganger eller liknende til dette? Lenke til kommentar
xxm0rtyque Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Det gjør det! Jeg har ett par av de! AUX kabel funker fett! :!: Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 For å få 5,1 lyd ser det ut som man må bruke 3x 3,5mm mini jack ut fra noen høyttalere. Finner det overganger til hdmi eller noe slikt? Lenke til kommentar
xxm0rtyque Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Vis du kjøper deg ett par pc-høytalere (Surround) så er det bare å å koble dem opp mot minijack inngangene bakpå dvd-spilleren. Så burde det funke.. Er ikke sikker, men det er ihvertfall sånn jeg har koblett det opp i tvstua mi.. OPS: Vet ikke helt hva de heter di koblingene bakpå, men kaller dem minijacks.. AUX Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 3,5mm mini-jack ja. Men kjøper jeg et slik anlegg er det 3 stk. minijack, og alle passer jo ikke inn... Har kun minijack på den. Skal ha ordentlig surround, ikke noe sånt mikk-makk. Lenke til kommentar
xxm0rtyque Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Finnes det da ikke overganger da? 3,5mm mini-jack til sånn AUX! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Finnes det da ikke overganger da? 3,5mm mini-jack til sånn AUX! 7647134[/snapback] Hva mener du med AUX? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Dersom det er surround på phono-inngangen (5+ phono-innganger) er det bare å bruke 3 stk. minijack-til-RCA-kabler, slik som denne. Hi-Fi Klubben har litt mer eksotiske kabler her. Lenke til kommentar
xxm0rtyque Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Sorry, når jeg sa AUX.. mente det skag1 sa! Minijack-til-RCA-kable Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå