klilleng Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Dette forandrer til en viss grad min mening om saken. Isolert sett er det ikke galt for en enkeltperson å selge nazi-effekter. Men når man i tillegg har kommet med rasistiske leserinnlegg, begynner man å tvile på hva hans agenda går ut på. 7606093[/snapback] Tja, han selger dem jo, istedet for å f.eks. stille dem ut på peishylla.. Forøvrig har han ikke akkurat noe sentralt verv i partiet. Må være forsinket agurktid hos Tabloidblabla-avisene, eller kanskje de ansatte fortsatt sliter med hangover etter julebordsfylla. Endret 30. desember 2006 av klilleng Lenke til kommentar
aleh Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Runar Liholt har den rette profilen; politiker og FRPer. Dette sammen med det faktumet at han tidligere har kommet med rasistiske innlegg gjør ham til et lett bytte. Som en politisk aktiv person burde han vite bedre. Til slutt er det FRP som taper på dette. Enten i form av nye rasistiske velgere eller tapet av fornuftige velgere. Hva sannheten er i utgangspunktet spiller ingen rolle. Det er politikk vi snakker om. Endret 30. desember 2006 av aleh Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Minner om at her diskuterer vi folks argumenter, vi spekulerer ikke i andre brukeres motiver for å mene eller argumentere som de gjør. En post gikk på person og er slettet sammen med svaret på dette. Geir Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) nazist effekter er tøffe.det kan man synes uten å være nazist 7605833[/snapback] Som Spielberg sa, nazistenes uniformer var nydelige. Endret 30. desember 2006 av b0nna Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 nazist effekter er tøffe.det kan man synes uten å være nazist 7605833[/snapback] Som Spielberg sa, nazistenes uniformer var nydelige. 7606513[/snapback] Det sier jeg også, nazistene kunne virkelig dekorere seg. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Da jeg først skrev denne tråden, visste jeg ikke at han solgte gamle nazi-effekter. Jeg trodde det var nyere ting, uten historisk verdi. Selv om den historiske verdien til f.eks. Hitler statuen er noe diskutabel, så endrer jeg faktisk mitt ståsted i denne debatten. Jeg forstod det først slik at han prøvde å selge nye gjenstander, produsert for nynazister som har et romantisk syn på Tyskland sin politikk under naziregimet. Jeg moderer meg derfor til å si at det er lite klokt av han å selge disse tingene, grunnet misforståelser som så lett kan oppstå i slike saker. Endret 30. desember 2006 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Da jeg skrev denne først skrev denne tråden, visste jeg ikke at han solgte gamle nazi-effekter. Jeg trodde det var nyere ting, uten historisk verdi. Selv om den historiske verdien til f.eks. Hitler statuen er noe diskutabel, så endrer jeg faktisk mitt ståsted i denne debatten. Jeg forstod det først slik at han prøvde å selge nye gjenstander, produsert for nynazister som har et romantisk syn på Tyskland sin politikk under naziregimet. Jeg moderer meg derfor til å si at det er lite klokt av han å selge disse tingene, grunnet misforståelser som så lett kan oppstå i slike saker. 7606952[/snapback] Og dermed ble jeg glad i deg, fordi du var så flink Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Jepp, bra gjort av geir. Og jeg er også glad for at det demonstrerer problemet med den typen overskrifter avisene bruker, og hvordan halve sannheter kan skape falske inntrykk. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Et moment til som ikke har blitt diskutert så mye i denne saken er det at Frp-politikeren visstnok hadde kommet med et rasistisk leserinnlegg i 2004. Dette forandrer til en viss grad min mening om saken. Isolert sett er det ikke galt for en enkeltperson å selge nazi-effekter. Men når man i tillegg har kommet med rasistiske leserinnlegg, begynner man å tvile på hva hans agenda går ut på. Har noen sett dette rasistiske innlegget han skal ha skrevet? Jeg stoler ikke på tabloidiotavisene i denne saken, så jeg vil gjerne se det selv før jeg gjør meg opp en mening. Men uansett er jo Frp kjent for å støtte Israel, så det ville kanskje være litt merkelig hvis Frp-politikeren hatet jøder. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Runar Liholt har den rette profilen; politiker og FRPer. Dette sammen med det faktumet at han tidligere har kommet med rasistiske innlegg gjør ham til et lett bytte. Som en politisk aktiv person burde han vite bedre. Til slutt er det FRP som taper på dette. Enten i form av nye rasistiske velgere eller tapet av fornuftige velgere. Hva sannheten er i utgangspunktet spiller ingen rolle. Det er politikk vi snakker om. 7606419[/snapback] Tja, det du sier er at partiet mister en gruppe idioter (de som lar seg påvirke av slike ikke-saker), og får inn noen andre. Greit nok. Men samtidig så har man folk som blant annet finnes i dette forumet, som er kritisk mot tabloidiotavisenes løgnpropaganda mot Frp. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Dette er tydeligvis innlegget det er snakk om: Få dritten ut av landet mitt ... ... er den første og eneste tanke som slår meg når jeg leser at en liten jente på 15 år er blitt brutalt voldtatt av 4 menn i timesvis. Og jeg må innrømme at det slo ikke akkurat ned som lyn fra klar himmel at voldsmennene var av utenlandsk opprinnelse. Den eneste grunn som slår meg at voldsmennene nesten alltid er av utenlandsk opprinnelse, kommer av at en så utrolig stor del av utlendingene gir f... i alt som heter moral, etikk, lover og regler. Og disse svina som voldtar en ungjente har da sannsynligvis tidligere kommet til Norge på humanitært grunnlag. Er det så forbanna mye forlangt av oss nordmenn å fortsette å få leve i et sivilisert samfunn uten denne ukulturen dette pakket drar med seg? Jeg har fått fullstendig nok av "berikelsen" som våre politikere importerer. Disse "berikelsene" får vel på toppen av det hele en topp advokat og kanskje en psykolog også som legger frem en så tåredryppende historie om "min ulykkelige barndom" om disse svina, så resultatet blir bare en symbolsk straff på 1 år. Personlig synes jeg vi kunne ringe opp amerikanerne og spørre dem om det var ledig plass på Guantanomo Bay og be dem ta "extra godt vare på dem". Runar Liholt, Frp Det eneste jeg reagerer på er dette: "Og jeg må innrømme at det slo ikke akkurat ned som lyn fra klar himmel at voldsmennene var av utenlandsk opprinnelse." Når han senere skriver "disse svina" og "dette pakket", osv., så skriver han vel om akkurat de personene som voldtok jenta. Det mest sjokkerende ved innlegget er vel hvor barnslig og dårlig formulert det er Lenke til kommentar
aleh Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Runar Liholt har den rette profilen; politiker og FRPer. Dette sammen med det faktumet at han tidligere har kommet med rasistiske innlegg gjør ham til et lett bytte. Som en politisk aktiv person burde han vite bedre. Til slutt er det FRP som taper på dette. Enten i form av nye rasistiske velgere eller tapet av fornuftige velgere. Hva sannheten er i utgangspunktet spiller ingen rolle. Det er politikk vi snakker om. 7606419[/snapback] Tja, det du sier er at partiet mister en gruppe idioter (de som lar seg påvirke av slike ikke-saker), og får inn noen andre. Greit nok. Men samtidig så har man folk som blant annet finnes i dette forumet, som er kritisk mot tabloidiotavisenes løgnpropaganda mot Frp. 7607562[/snapback] Ja, helt enig FRP vil enten tape eller få flere idioter. Det har vel alltid vært sånn. Greit nok. Ja og jeg vet det finnes folk på forumet her som er kritiske mot tabloidiotavisenes løgnpropaganda mot Frp. Alle FRPere er vel tilhengere av den tanken. Hvorfor gjør de seg da til lette mål for avisenes propagandamaskin? Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Ja, helt enig FRP vil enten tape eller få flere idioter. "Experts agree: Osama Bin Laden is dead or alive." :!: Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Hvorfor gjør de seg da til lette mål for avisenes propagandamaskin? 7607677[/snapback] Alle er lette mål. Frp er bare veldig utsatt. Tabloidiotene benytter seg av enhver sjanse til å spre FUD om Frp. Lenke til kommentar
aleh Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Ja, helt enig FRP vil enten tape eller få flere idioter. "Experts agree: Osama Bin Laden is dead or alive." :!: 7607710[/snapback] Jepp, helt sant. Tenk godt over det. Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Dette er tydeligvis innlegget det er snakk om: Få dritten ut av landet mitt ... ... er den første og eneste tanke som slår meg når jeg leser at en liten jente på 15 år er blitt brutalt voldtatt av 4 menn i timesvis. Og jeg må innrømme at det slo ikke akkurat ned som lyn fra klar himmel at voldsmennene var av utenlandsk opprinnelse. Den eneste grunn som slår meg at voldsmennene nesten alltid er av utenlandsk opprinnelse, kommer av at en så utrolig stor del av utlendingene gir f... i alt som heter moral, etikk, lover og regler. Og disse svina som voldtar en ungjente har da sannsynligvis tidligere kommet til Norge på humanitært grunnlag. Er det så forbanna mye forlangt av oss nordmenn å fortsette å få leve i et sivilisert samfunn uten denne ukulturen dette pakket drar med seg? Jeg har fått fullstendig nok av "berikelsen" som våre politikere importerer. Disse "berikelsene" får vel på toppen av det hele en topp advokat og kanskje en psykolog også som legger frem en så tåredryppende historie om "min ulykkelige barndom" om disse svina, så resultatet blir bare en symbolsk straff på 1 år. Personlig synes jeg vi kunne ringe opp amerikanerne og spørre dem om det var ledig plass på Guantanomo Bay og be dem ta "extra godt vare på dem". Runar Liholt, Frp Det eneste jeg reagerer på er dette: "Og jeg må innrømme at det slo ikke akkurat ned som lyn fra klar himmel at voldsmennene var av utenlandsk opprinnelse." Når han senere skriver "disse svina" og "dette pakket", osv., så skriver han vel om akkurat de personene som voldtok jenta. Det mest sjokkerende ved innlegget er vel hvor barnslig og dårlig formulert det er 7607622[/snapback] Men.... det er jo faktisk sant(litt av det da). Har lest politirapport fra 2004, det var flere tyverier gjort av utlendinger(bare en av gradene, nasking eller tyveri). Jeg bli ikke akkurat overraska når jeg fikk vite at det var folk av "utenlandsk oprinnelse" som hadde skyti på en noen gutter i 16 års alderen fra BMWer nede ved senteret for et drøyt år siden(så bor det flere utlendinger enn normenn der jeg bor og da). Samt at det også var flere av utenlandsk oprinnelse i norske fengsler. Tror(MERK, ikke sikker, dårlig hukommelse) også at det var flere voldtektsmenn av utenlandsk oprinnelse. Ifølge SSB så har antallet forbrytelser synket med mer enn 6% siden 2004, og 15% prosent kom nettopp fra Oslo der det er flest utlendinger. Å selge nazi ting? La han selge dem da.... Blir akkurat som å selge romerske gjenstander, de lagde også mye F, men det er litt historie i det og. Endret 31. desember 2006 av Camper_killer Lenke til kommentar
groov Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Hvor mange akevitt hadde han fått på før han la effektene ut for salg mon tro Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Men.... det er jo faktisk sant(litt av det da). Har lest politirapport fra 2004, det var flere tyverier gjort av utlendinger(bare en av gradene, nasking eller tyveri). Jeg bli ikke akkurat overraska når jeg fikk vite at det var folk av "utenlandsk oprinnelse" som hadde skyti på en noen gutter i 16 års alderen fra BMWer nede ved senteret for et drøyt år siden(så bor det flere utlendinger enn normenn der jeg bor og da). Ja, det er sant at man nærmest forventer at gjerningsmannen i dag skal være av utenlandsk opprinnelse, men slikt klinger ikke godt i ørene til folk, og særlig ikke når det er skrevet i et elendig leserinnlegg som kunne vært forfattet av en liten drittunge Endret 31. desember 2006 av Pricks Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Enig, men dette gjenspeiler desverre det "kunstneriske nivået" til den jevne lokalpolitiker her til lands... Men jeg kan ikke si at det leserinnlegget bærer noe preg av nazisme, akkurat.. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Det var rasistisk innlegget ble sagt å være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå