Gå til innhold

Erfaringer av denne: Termaltake Toughpower 850W?

tiller

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mitt inntrykk av Tt er at psuene ikke er spesielt stillegående, og at det er bedre valg der ute til samme eller lavere pris. hadde heller valgt ocz eller mist.

har du bruk for så mye effekt? de fleste klarer seg fint med 400 watt.

btw, at en 140mm vifte som går på 1300rpm bare lager 16db må være rent jug. jeg har inntrykk av at mist er en av de få viftene som er helt ærlige med støyen, og de sier at 120mm vifte @ 1050 rpm gir 16,5db. (husk at db øker dersom vifta blir større innenfor samme rpm)

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar! Har ett 8800GTX, skal mulig kjøpe ett til så min gamle på 600W blir for lite. Trenger minst 850 for å si det slik. Ellers FX-60, 2 st raptor ++. Jeg syntes og at 16dB virket litt lite - men man blir jo fristet. Har hørt at Enermax Galaxy ikke er så stille som de skal ha de til, ellers hadde det nok blitt en slik.

Lenke til kommentar

Kjøpte denne psu for en uke siden.

Er veldig fornøyd. Den er så og si lydløs pga sin 14cm vifte som går rolig.

Har ikke fått testet maks kapasiteten, men systemet er stabilt i overklokket tilstand.

opteron 2.0 @ 2.8

7900gto oc

2gig ram

5 sata disker

masse vifter

Lenke til kommentar

Har ikke fått testet maks kapasiteten, men systemet er stabilt i overklokket tilstand.

opteron 2.0 @ 2.8

7900gto oc

2gig ram

5 sata disker

masse vifter

7605074[/snapback]

Det skulle jo bare mangle om ikkje ditt system kjørte stabilt med den PSU`en! Du har jo et system som fint hadde funka på en middels god 400w PSU! ;)

Lenke til kommentar

opteron 2.0 @ 2.8

7900gto oc

2gig ram

5 sata disker

masse vifter

7605074[/snapback]

Mener du Tt eller Enermax? Regner med Tt siden du skriver 14 cm - men er jo fort å få en skriveleif... :) Det at du sier nesten lydløs betyr jo noe!

Lenke til kommentar

Tt "toughpower" serien er produsert av Channel Well Technologies, som etter jonnyguru.com klassifiseres som "tier 3" blant anbefalte strømforsyninger.

http://www.jonnyguru.com/forums/showthread.php?t=103

Andre produsenter som finnes i "tier 3" serien er Fortron source (MIST, bzerk, Aopen og Fortron source her i Norge).

Tier 2:

De fleste Seasonic produserte strømforsyninger - med unntak av noen svakere/billige antec - dvs Seasonic/Corsair/(enermax opp til 620 Watt).

Enkelte hiper modeller ( 670watt og 730Watt - ikke svakere) - som visstnok er "server grade" andyson enheter. Andyson produserer (som de fleste PSU produsenter) PSU'er av bra kvalitet - men også PSU'er som ikke kommer inn på anbefalt listene en gang (slik som hiper 580watteren som alle er så glad i her....).

"Tier 1" er hovedsaklig Zippy, Seventeam og etasis ( selges som silverstone hos komplett).

Les en del av testene hans (some er blant de få som faktisk tester strømforsiningen i det viktigste området.... opp mot maks belastning) og du vil stort sett komme frem til at du får hva du betaler for.

Har også sett på Tt 850Watt - men stiller meg "litt" spørrende til kvaliteten på CWT produserte strømforsyninger. Men 5 års garanti fra Tt skal tilsi at de ihvertfall har god tro på sine produkter.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...