Rambol Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Hei. Jeg er helt fersk i videoredigering men har knotet en stund og fått til et brukbart resultat på noen av mine digitale videoer. Det som har gitt meg litt avsmak på å fortsette med dette er at hver gang jeg skal brenne ut resultatet mitt så kjører programmet noe som heter "rendering"...virker nesten som om hvert bilde i filmen skal sjekkes/godkjennes og dette tar flere timer....uholdbart! Hadde det ikke vært slik hadde jeg kommet å sittet med dette nokså ofte.... Er dette en prossess som må gjennomgås for hver film jeg lager?? Er det noen måte å unngå denne prosessen på eller er det et must? Setter stor pris på tilbakemelding!! Lenke til kommentar
eitp Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Rediger filmen og sett på rendering og brenning om kvelden. La maskinen jobbe og brenne om natta. Mitt tips er å ikke forandre på filmen etter at du har laget menylenkene. Det har jeg i alle fall dårlig erfaring med fra Pinnacle Studio 8. Tor Lenke til kommentar
Rambol Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Takker for svar . Det er da altså korrekt at rendering skal ta så utrolig lang tid? Får vel i så fall ta natten til hjelp.... Det er også slik at når jeg endelig har fått brent en kopi og deretter hadde planer om å brenne en back-up så startet den jammen meg med den samme prossessen...får være måte på... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Rendring er det å lage den ferdige fila. Kor lang tid det tek avheng av kva format ein lagrer i, kor mange og rendringskrevjande effektar o.l. ein har lagt til, og kor kraftog maskin ein har. Når ein brenn til DVD vert videoen konvertert til MPEG2, noko som ofte tek litt tid. Lenke til kommentar
Rambol Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Ok. Jeg har lagt til en del effekter samt bevegelige dvd menyer og dette krever vel da litt ressurser det da. Vel får ta meg selv i nakken etterhvert så jeg kommer ajour med å få brent alle filmene jeg har tatt av pjokken....er jo VELDIG greit å ha backup'er av disse filmene samt at det sikkert gleder en gammel bestefar å passe på en film av barnebarnet... Lenke til kommentar
eitp Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 For å få en ekstra kopi trenger du ikke rendering to ganger. Du kan enten velge to kopier når du starter rendering + brenning i Pinnacle eller du kan (lurest) lage en kopi av den ferdige dvd-en (etter at du har testet i en annen dvd-spiller at den virker) i Nero eller lignende. Tor Lenke til kommentar
Rambol Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Ja, sikkert greiest å brenne i Nero i etterkant da ja. Takker for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå