Gå til innhold

Demovarer i prisguiden, - å sammenlikne bruktpriser med nypr

Anbefalte innlegg

Hvorfor lar Hardware.no en eller flere webshopper legge prisene på brukte deler inn i prisguiden. Det er jo helt feil, - er det tillat? I så fall er det noe grunnleggende feil i tankegangen til de som gir tillatelse ... :razz:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

run skrev (2002-11-23 17:07):

Hvorfor lar Hardware.no en eller flere webshopper legge prisene på brukte deler inn i prisguiden. Det er jo helt feil, - er det tillat? I så fall er det noe grunnleggende feil i tankegangen til de som gir tillatelse ... :razz:

Vi henter inn alle prisene til de fleste butikker. Det er vanskelig å skille ut hva som er demovarer hele tiden. Når det er sagt så ser vel de fleste at det faktisk er snakk om demoprodukter før de evt kjøper de.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det fremgår såvidt jeg har sett av teksten at det dreier seg om demovarer. I tillegg er det helt plausibelt å sammenligne nypris med demo pris slik at man kan ta et objektivt valg på om det faktisk er verdt å ta risken på å kjøpe demovare når det kanskje ikke skiller mer enn en 50 lapp i pris....

TP

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Alle fornuftige mennesker forstår at det er feil å ha med brukte varer i en prisguide som gjelder nye produkter. Og demovarene til f. eks. komplett er ganske enkelt brukte varer. Så her bør man vurdere om det finnes brukbare tiltak for å få ryddet opp.

Prisguiden har dessuten en annen svakhet, - den angir ikke bare dagens priser, - men butikkenes prise på varer som ikke har kommet inn, - og på varer som ikke kommer inn på lang lang tid. Det er også et misvisende forhold i prisguiden, - som vi forventer sammenlikner priser på nye varer.

Men om hw.no gidder å gjøre noe med det, - er usikkert. At Hardwares medarbeidere derimot vil gjøre noe med det, - det er derimot direkte tvilsomt. De liker ikke kritikk.

Lenke til kommentar

Syntes det er fint at demovarer er med. Er jo fort gjort å se om det er demo eller ny. Kan jo godt være man er villig til å slå til på et billig kjøp.

Er enig i at lagerstatus godt kunne vært med i prisguiden, men det blir vel litt for mye forlangt. Uansett så er pisguiden et nyttig verktøy som jeg setter god pris på!

Lenke til kommentar
Alle fornuftige mennesker forstår at det er feil å ha med brukte varer i en prisguide som gjelder nye produkter. Og demovarene til f. eks. komplett er ganske enkelt brukte varer. Så her bør man vurdere om det finnes brukbare tiltak for å få ryddet opp.

Vi kan høre om butikkene er interessert i å fjerne demovarene fra prislistene sine, men jeg er ikke overbevist om at dette automatisk er den beste løsningen. Skal jeg kjøpe en vare er jeg selvsagt interessert i å betale minst mulig for den. I mange tilfeller vil da det være aktuelt å kjøpe/vurdere en demovare siden dette som regel er mest økonomisk.

Videre er demovarene godt merket, så det burde ikke være noe problem å ta feil.

Prisguiden har dessuten en annen svakhet, - den angir ikke bare dagens priser, - men butikkenes prise på varer som ikke har kommet inn, - og på varer som ikke kommer inn på lang lang tid. Det er også et misvisende forhold i prisguiden, - som vi forventer sammenlikner priser på nye varer.

Nok en utfordring. Her er vi nødt til å følge opp manuelt med å angi "lanseringsdato" for hvert enkelt produkt dersom vi bare skal vise produkter som er "i salg". At webshopene er tidlig ute med nye produkter i prislistene er et kjent fenomen, og man har da vel akkurat samme problemstilling når man surfer rundt i webshopen som når man surfer i prisguiden?

Vi videreformidler dessuten lagerstatusen til alle webshopene som oppgir dette, men her er vi selvsagt avhengig av at webshopene er ærlige.

Men om hw.no gidder å gjøre noe med det, - er usikkert. At Hardwares medarbeidere derimot vil gjøre noe med det, - det er derimot direkte tvilsomt. De liker ikke kritikk.

Vi liker tilbakemeldinger. Særlig saklige tilbakemeldinger som dette. Tusen takk!

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
Er enig i at lagerstatus godt kunne vært med i prisguiden, men det blir vel litt for mye forlangt. Uansett så er pisguiden et nyttig verktøy som jeg setter god pris på!

Prisguiden videreformidler lagerstatusen til alle de webshopene som oppgir dette.

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...