chitti91 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg har tenkt til å kjøpe et kamera til mamma, siden hun snart fyller 50år. Men det er bare et lite problem: jeg kan ikke finne noen USB port på pcen hennes. Det er jo veldig upraktisk hvis hun må legge inn alle bildene på min pc, da kunne hun jo heller brukt mitt kamera. Hva skal jeg gjøre? hun har en ganske gammel (og dårlig) pc. Jeg er ike så veldig god når det gjelder data, så hvis dere kan forklare det så lett som mulig blir jeg glad Ps: Det kan godt hende at dette er postet feil, men jeg sleit veldig med å finne ut hvor jeg skule poste det. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Du kan kjøpe USB kontroller kort. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302363 Men du bør kanskje fortelle litt om hva slags PC det er. Hvor gammel er den, og hva slags Windows versjon er det? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Hvis hun har en pc som er så gammel at den ikke har USB port, så er det ikke sikkert hun er så interessert i å bruke den heller. Men det trenger ikke stoppe deg ifra å gi henne et digitalkamera. I utgangspunktet kan man jo bruke det nøyaktig som et vanlig kamera, og fremkalle bilder på "gamle-måten" om du vil. Hvis hun vil vise bildene til venner kan hun koble det til tv'n, evt du kan kjøpe en liten kompakt fotoskriver med direkteprint til henne. Lenke til kommentar
chitti91 Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 takk for svar er hos pappa nå, så får ikke sett på pcen, men jeg tror det er windows me. En måte jeg kan løse det på er å kjøpe en skriver som leser minnekort. (Hadde ikke tenkt på det før ^^") Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) sånne skrivere går somregel på USB.... men en pc med winME er da såpass ny at den har USB?! Endret 30. desember 2006 av Wibla Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Hva med wifi kompatibelt kamera? Anbefaler NIKON S7C, kompakt, wifi, enkelt Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Hva med wifi kompatibelt kamera? Anbefaler NIKON S7C, kompakt, wifi, enkelt 7603903[/snapback] Fint kamera, men da må du enten A; Koble en usb-wifi-dongle rett i den ikke eksisterende usb-porten. B; Ha trådløst nettverk ifra før av. Jeg anbefaler å se etter en greit fotoskriver med direkteutskrift. En PC er ikke et must for å kjøpe digitalkamera, spesielt ikke for en som sannsynligvis nesten aldri bruker pc i utgangspunktet. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Som det blir nevnt her så kan hun jo bare ta med minnebrikken ned i en fotobutikk og få kopiert bildene der, regner med hun er av typen som gjerne vil ha bildene i album.(?) Og man får jo også bedre holdbarhet og fuktighetsresistans ved å benytte fotobutikken (så sant de benytter en kjemi basert kopieringsprosess). Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Hva med wifi kompatibelt kamera? Anbefaler NIKON S7C, kompakt, wifi, enkelt 7603903[/snapback] Wifi-kamera må kobles til PC'n med USB kabel første gang for å konfigurere forbindelsen. Dette fungerer derfor ikke spesielt bra om PC'n ikke har USB. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Som det blir nevnt her så kan hun jo bare ta med minnebrikken ned i en fotobutikk og få kopiert bildene der, regner med hun er av typen som gjerne vil ha bildene i album.(?)Og man får jo også bedre holdbarhet og fuktighetsresistans ved å benytte fotobutikken (så sant de benytter en kjemi basert kopieringsprosess). 7605878[/snapback] Men da må man huske å be om å få bildene kopiert på en CD samtidig, slik at man har "negativene". Papirbilder kan lett bli ødelagt, og vil noen ha kopier, så er det både dyrt og ikke like bra å kopiere rett fra bildet enn fra en digital fil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå