WishYou Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg har en maskin som er blitt litt rar over de siste ukene. Den er rett og slett blitt vrang å få i gang. Oftest starter den ikke i det hele tatt, noen ganger kommer den opp uten å POSTe og en sjelden gang starter den finfint og er fjellstabil i timesvis. Trodde først det var en temperaturissue, men har målt litt og funnet at +5Vsb er noe lav: varierer mellom 3,5 og 4,5 V. Alle andre spenninger ser fine ut, noe som også bekreftes av stabiliteten når den først starter. Er det 5Vsb lager trøbbel for meg? Kan jeg likegodt kjøpe en ny strømforsyning right away? (Har Abit IC7-Max, 5 disker, en cdrom, noen vifter og Radeon 9800Pro på en Thermaltake 500 Watt) Wish Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Kan være er periodisk feil med strømforsyningen din - husker du merke og modell? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Det er jo 5Vsb som brukes for å starte PSU, så hvis den er lav kan det stemme med symptomene. Kanskje det er noe som belaster den for mye? Den kan også brukes også av nettverkskort, modem, USB, tastatur og mus. Dette for diverse oppstartsmuligheter fra standby. Lenke til kommentar
WishYou Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Kan være er periodisk feil med strømforsyningen din - husker du merke og modell? 7602250[/snapback] Thermaltake Purepower TMW 500W (W0057) Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Skal ikke være noen kjent feil med dem, så det eneste jeg kan anbefale er å låne/byttelåne en annen PSU en stund, for så om symptomene forsvinner. Har dog vært borti flere tilfeller av det samme tidligere, og feilen har som regel alltid ligget i selve PSU-en.(Ofte et problem på billige PSU-er) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå