Lch Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Quote: Den 2002-11-24 23:03, skrev Cappo:En ting jeg ikke forstår, hvis DC er så pro 'share,share,share' hvorfor blir jeg da kicket fra hubber fordi jeg har for MANGE slots? For å forhindre at du er på mange hubber samtidig, samt å garantere at folk som u/l fra deg ikke får 0.01kB/s. Det teiteste jeg ser er folk med 30slots og kabelmodem eller lav u/l ADSL. Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Quote: Den 2002-11-24 23:03, skrev Cappo:En ting jeg ikke forstår, hvis DC er så pro 'share,share,share' hvorfor blir jeg da kicket fra hubber fordi jeg har for MANGE slots?Utakknemlige jævler spør du meg. Sikkert fordi du har for dårlig linja til å ha mange slots! Ikkje ha fleire slots enn at du klare min 10K/s pr slot. Hjelpe ikkje å ha mange slots når ingen blir ferdige fordi det går i byte/sek.... Lenke til kommentar
decibel Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Det er fakta at full upload vil begrense download hastighet. At de med 10 mbit ikke merker det er kanskje ikke så rart. Men for folk med 1 mbit og gjerne 256 i upload vil det merkes. Selv har jeg brukt en strupa versjon av DC++ (sjølmekka) og har ikke så dårlig samvittighet av den grunn (heller andre årsaker..) Det ligger mange patcha versjoner av DC++ der ute, og fakta er at du kun trenger å legge til 1-3 linjer og re-kompilere for å strupe DC++. Og ingen kan merke det så lenge du ikke blir for gjerrig på uploaden din. Sjøl bruker jeg sjeldent Direct Connect lenger. Det finnes mange andre bedre alternativer. Lenke til kommentar
Cool Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Quote: Sjøl bruker jeg sjeldent Direct Connect lenger. Det finnes mange andre bedre alternativer. Som hva? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 F.eks ftp, binaries eller irc. Tilgang til en 0-day ftp ville vært sweeeet. Lenke til kommentar
STURM Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Denne er også norsk. trondheimshubben.mine.nu Lenke til kommentar
STURM Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Denne er også norsk. trondheimshubben.mine.nu Lenke til kommentar
thaniel Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 runeb: Hyggelig at du atter en gang viste hvor vnskelig det er å få tak i den filmen (rollerball) Det er helt riktig det, det er to filmer. En fra 1975, og en fra 2002. De har hver sine kvaliteter. Den originale er mer på en samfunnsmessig måte en bedre film, mens den nye (2002) er bare ganske enkelt heftig, selv om de har gått i noen feller for å få den mer "seer vennlig". Men heftig med masse korsetter og skinn og slikt da :smile: Av den lista du listet opp, så var det knapt 3-4 stykk, som hadde vært verdt å undersøke. Resten var enten fra 2002, eller ikke filmen i det heletatt. Hva saken om DC gjelder, et maskinmessig kravstort og tungvinnt program. At dere med raske linjer gidder å kaste bort tiden på et slikt program da fatter jeg ikke, når dere har noe som heter FTP og IRC. Tenk så mye mer dere hadde fått for tida da? Og så mye mye raskere. Og dere ville eliminere muligheten for at noen med noe så crappy som xDSL linje ville komme borti dere. Om dere bruker et p2p program, så er det slikt man bare må regne med. Og da gjelder det å finne måter å bruke båndbredden best mulig. Jeg har full forståelse for at det ikke er en fordel å ha mange slot's, det er jo logisk egentlig. På den annen side, jeg prøvde dc i sommer (tviler på at det har utviklet seg så mye siden da), husker ikke hva, men det var noe jeg var ute etter, jeg lot det stå på i tre hele dager, på den tiden hadde jeg fått ned skarve 50 MB av noenog 600, fordi alle slots var opptatt, eller fordi mange sitter og kaster av folk hele tiden for å slippe å bruke sin egen kapasitet til upload. Så ånden bak DC er god nok, men ikke i praksis tydeligvis. Om alle delte med seg der, så ville flere fått, og flere delt. Men slik er det bare ikke. Men, jeg skal ikke være urimelig heller, jeg skal prøve MoS++, og se om det duger. Jeg ingen som helst betenkeligheter med å laste ned en film som er like vanskelig å finne på video som på divx. Og jeg deler gjerne min komplette samling Voyager og Boffy for det. Samt filmene og annet snadder. Men finner jeg noe? Nehei. Og om jeg gjør, så er det kanskje en fordel om nedlasting går greit, så jeg kan dele med andre igjen. så jeg har full fortåelse for å kunne kontrollere upload. Lord Thaniel. Lenke til kommentar
Viperz Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Hvorfor får jeg bare download på ca 0,5-4kb/s på DC... det er jævli kjedeli. Har 512 linje... Har det noe å si hvis man har tråløs linje? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Thaniel: Gode ftper vokser ikke akkurat på offentlig tilgjengelige trær. Du har tydeligvis ikke vært inne på de rette hubbene. Og DC suger lodne kamelballer. Bruk DC++ eller ODC. Kravstort og maskintungt, wtf? Jeg spiller Giants: Citizen Kabuto @ 1280x1024 mens jeg kjører DC++ på bånn gass. Kan ikke akkurat si at det lagger, nei. [ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-11-24 23:51 ] Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 0-day-ftp, ja. Hvem kan jeg egentlig egle meg inn på for å få tilgang til en slik? :smile: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Det lurer jeg også på. :smile: Få tak i 100mbit linje og en rå filserver, så kan du nok kanskje få hoste en fildump iallefall. Det hjelper jo det. :smile: Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Den 2002-11-24 23:09, skrev LarsC: Quote: Den 2002-11-24 23:03, skrev Cappo: En ting jeg ikke forstår, hvis DC er så pro 'share,share,share' hvorfor blir jeg da kicket fra hubber fordi jeg har for MANGE slots? For å forhindre at du er på mange hubber samtidig, samt å garantere at folk som u/l fra deg ikke får 0.01kB/s. Det teiteste jeg ser er folk med 30slots og kabelmodem eller lav u/l ADSL. Pøh.. Mange Hubber greier fikser de på en annen måte, så det er ikke derfor. Dårlig linje? WTF? 155Mbit jo for svarte! :razz: Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 det dere snakker om her er jo helt imot DC sin funksjon. Jeg får en fil av deg og du får en fil av meg rait. Ikke jeg får 100 filer av deg og du får ingen av meg. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Den 2002-11-25 08:40, skrev Cappo:Pøh.. Mange Hubber greier fikser de på en annen måte, så det er ikke derfor. Dårlig linje? WTF? 155Mbit jo for svarte! :razz: Eh. Hvis du har 155Mbit og blir bouncet fra hubbene du er på, er det noe galt med hubbene du er på. :razz: Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Den 2002-11-25 10:17, skrev LarsC: Quote: Den 2002-11-25 08:40, skrev Cappo: Pøh.. Mange Hubber greier fikser de på en annen måte, så det er ikke derfor. Dårlig linje? WTF? 155Mbit jo for svarte! :razz: Eh. Hvis du har 155Mbit og blir bouncet fra hubbene du er på, er det noe galt med hubbene du er på. :razz: Du kan jo alltids begynne å lure på det ja. Blir jo ikke det fra Hubben jeg vanligvis er på. Snakker mer om hubber jeg kobler meg til etter litt heftig bruk av MoS++. :smile: _________________ AMD XP 1800+@2000+ Abit KR7A-RAID 512Mb TwinMOS PC2100 DDR Creative Geforce 3 Ti 500 Quantum Fireball Plus AS 20 GB 2xMaxtor Diamondmax Plus D740X 60GB i RAID 0 Plextor 40/12/40 Chieftec DX-01BL-D [ Denne Melding var redigert av: Cappo på 2002-11-25 10:25 ] Lenke til kommentar
Lch Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Nå har jeg ingen aning om hva MoS++ er, men Google sier at det er multiple hub search programvare. Enkelte hubber tempbanner automatisk searchspammere, så det er sikkert kjernen til problemet, ja. :smile: Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Den 2002-11-25 10:27, skrev LarsC:Nå har jeg ingen aning om hva MoS++ er, men Google sier at det er multiple hub search programvare. Enkelte hubber tempbanner automatisk searchspammere, så det er sikkert kjernen til problemet, ja. :smile: Nah.. Hva får deg til å si det? Spam er en ting. Her er det snakk om et enkelt søk. Ganske merkelig at DU ikke har hørt om MoS++. :razz: PS: Hvis noen skulle være så heldige å få tak i Leviathan og vil share den til meg, så ville jeg blitt kjempe glad. Over PM selvsagt. :smile: _________________ AMD XP 1800+@2000+ Abit KR7A-RAID 512Mb TwinMOS PC2100 DDR Creative Geforce 3 Ti 500 Quantum Fireball Plus AS 20 GB 2xMaxtor Diamondmax Plus D740X 60GB i RAID 0 Plextor 40/12/40 Chieftec DX-01BL-D [ Denne Melding var redigert av: Cappo på 2002-11-25 10:39 ] Lenke til kommentar
Sigve Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 DC++ med upload speed limiter: http://dcpp.netfirms.com/ Jeg er for upload speed begrensning fordi en 10% redusjon i upload gir ca 50% økning i download speed for de med half duplex adsl linje. Da okkuperer du færre slot på like lang tid som uten speed limiter. Merk at dette er en hacket klient så ikke bli overrasket om du blir bannet til dommedag i hele Sweden. Den eneste hubben jeg vet aksepterer upload speed limit er [NOR]Vikings hub, vault.servebeer.com Lenke til kommentar
Lars73 Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Det er veldig irriterende å se andre laste opp fra deg med hastigheter på 40-60 kb/s, mens du kun har 5-10 ned..... Men.. Hvis man ikke liker det, så bruker man andre ting... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå