It's me Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Quote: Den 2002-11-24 17:55, skrev minimum payne:jepp, har 128 ut , og bruker derfor ikke dc, det er ikke vits i å prøve engang, når noen laster fra meg, er det ikke mulig å laste ned noe som helst, det bare stopper opp. Jeg har også 128 ut (384 inn), og selv om all uploaden min brukes fungerer download bra. Jeg er totalt imot at folk skal få senke uploadingen. Det folk sier om å senke 50% for å la den alltid stå på er sikkert flott i teorien, men vil nok ikke fungere i praksis. Håper DC forlblir som det er. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Quote: Den 2002-11-24 18:07, skrev thaniel:Diskusjonen her er jo egentlig ganske dødfødt. DC tilhengere har et STOOORT argument imot seg selv når de motsetter seg struping, antall slots. Man skal være overlykelig om man klarer å downloade noe i DC de første 5 timene i det heletatt. Fordi folk har for få slots åpne.Og om man spør hvorfor de har s få slots, svarer de enten "for at de få som får skal få god hastighet", eller som oftest "F*** off".DC folk sharer for lite, til for få.Så at DC er hovedsakelig for å share er bull. Mange som sitter og kaster folk av fortløpende også, bare fordi de ikke gidder å share i det heletatt. Nei, DC er ikke å foretrekker, nesten alt mulig annet er bedre.Tilogmed å kjøpe produktet selv noen ganger.Lord Thaniel Hehehe du har vist vært på de ræve hubbene. Skjønner ikke ka dere snakker om? Selv har eg 704kbps inn og 384kbps ut og som larsC sa så kan du ta Use small send buffer og det vil fikse slik at det ikke påvirker download for mye. Selv laster eg i 70-80 når eg har full upload. La dc være som den er og dere som ikke liker det kan bare holde seg vekke. Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Listepop og screenere? Tror du virkelig jeg hadde giddet å laste ned 135 gig med listepop og screenere? *Fornærmet* Dessuten kan det lønne seg å være litt skeptisk mht hvilke huber man er på. Har f. eks. lastet ned (nå må dere ikke bli sinte på meg...) Brødrene Dal trilogien i helt flott kvalitet, og ærlig talt, det er ikke noe vanskelig å få tak i det man vil ha, eneste jeg har til gode å finne er en bra versjon av 8 mile, men den har - i følge nfroce nfo - ikke kommet som verken DVD-screener eller rip ennå, så da... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Kem er det som gidder å laste ned screenere da? Her går det bare i dvdRIP og ikke noe annet. Finner alt(nesten) eg søker på. Forresten lastet ned 28GB på 2 uker og 9GB opp på samme tid. Forresten eg deler 37GB og hadde sikkert delt enda mer hvis eg hadde hatt større harddisk [ Denne Melding var redigert av: SnowDOG_ på 2002-11-24 18:46 ] Lenke til kommentar
thaniel Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Jeg har nå prøvd å få tak i Rollerball fra 1975, engelsk versjon, i over en måned, og det har vist seg noe bortimot umulig. Og å lete igjennom 250 huber i dc virker ikke spesielt fristende. Ihvertfall ikke når halvparten av dem er fulle. Eller av andre grunner nekter meg å logge på. Ikke mange som krever mer enn 60 gig share, så det burde ikke være noe problem. Nei, jeg bruker heller tiden til noe bedre enn å vimse rundt på huber i hytt og pine. Da er det bedre å la ting gå sin naturlige gang, og la folk hente det de vil, og søke etter det jeg vil, når jeg vil. Og bare vente noen dager på at det skal innfinne seg på maskinen. Men det er vel som noen sa, det er mange ræva huberr der. Lord Thaniel Lenke til kommentar
hurst Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 for å søke gjennom mange huber på kort tid etter filer som er "umulige" å finne kan man bruke MoS++. Jeg har selv telenor 384/128 og når jeg u/l for fult så merkes det DRASTISK på nedlastingshastighet.. Hvis jeg ikke har noen uploads så går d/l på mellom 40 og 50kb/sec på maks. Men med en gang noen uploader fra meg så detter d/l til 20-30kb/sec (ofte mer også). Deler forøvrig ut ca 115 gig med ting som ikke bør nevnes her :razz: Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Joda, nok av dårlige huber. Når du sier Rollerball fra 1975, så er det klart; noen ting er vanskeligere å finne enn andre. Uansett, er det noen som har en bra hubliste? Jeg har lagt til http://dreamland.gotdns.org/PublicHubList.config i public hubs list adress, men virker ikke som den blir tatt med når jeg ser på public hubs, noen som vet hvorfor? Uansett, den sies å være bra, men det er litt kjedelig å klippe og lime fra tekst-filen, så jeg har ikke akkurat sjekket den grundig... Lenke til kommentar
runeb Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Quote: Den 2002-11-24 18:52, skrev thaniel:Jeg har nå prøvd å få tak i Rollerball fra 1975, engelsk versjon, i over en måned, og det har vist seg noe bortimot umulig. Jeg starta dc++, og søkte på rollerball på den ene hub'en jeg normalt bruker. Her er resultatet: Hub: Scifi Inc. (bifrost.sytes.net) Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Er det ikke 2 rolleball filmer? den gamle og en ny en? Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Quote: Den 2002-11-24 18:36, skrev bergangster:... Har f. eks. lastet ned (nå må dere ikke bli sinte på meg...) Brødrene Dal trilogien i helt flott kvalitet, ... Fra Uploads.log (dc log): "2002-11-15 13:41: filmBrødrene DalBrødrene Dal og Professor Drøvels Hemlighet CD3.avi uploaded to [ngt.no]bergangster, 619399168 (5760188), xx.85 kB/s, 0:11:56" Hadde eg visst at du var for å strupa uppload på dc, ville aldri denne linja komt inn i loggen min... Til alle som har problem med dl samtidig med ul, skaff skikkelig tilkobling. Har 2048/640 fra ngt og ser stadig vekk 260kb/100kb (inn/ut) i dc. Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Ggg: Ikke overdriv nå, det er ikke snakk om mer enn 5-10%, jeg er anti-leech (det ser du om du henter file-listen min, 135gb+, ikke én fil som mangler...), det er bare for å få mer stabil d/l. 5% av maks 80k/s er 4k/s, del det på 5-9 slots, og det er ingen som merker forskjell... utenom kanskje meg, og det var det jeg ville finne ut. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Jeg er faktisk enig med mange her.... Mange har tendenser til å kun ville laste ned og ikke gi, evnt bare dele masse crap som ingen vil ha. Dette er vel noe av årsaken til at alle bra DC hub'er har en min share grense. Jeg går helst ikke inn på Huber med grense under 40 GB, ok jeg vet at noen klarer å jukse med dette, men generelt blir de oppdaget fort. Snabbhub'eb er konge for oss med 10mbit linje, bare synd at man slipper så mye folk med DSL til. Utrolig irriterende på man ikke får mer enn 50 kB/s på download. På upload siden bryr jeg meg ikke, men prioriterer folk med rask linje dersom de spør. OG jeg er enig med dem som sier at de ikke vil ha uendelig mange slot'er åpne, det betyr bare at mange må vente mye lengre, det er bedre at etpar stk får ned en fullversjon og kan dele denne videre enn at 50 stk sitter og laster ned samme fil i etpar dager. Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Quote: På upload siden bryr jeg meg ikke, men prioriterer folk med rask linje dersom de spør. OG jeg er enig med dem som sier at de ikke vil ha uendelig mange slot'er åpne, det betyr bare at mange må vente mye lengre, det er bedre at etpar stk får ned en fullversjon og kan dele denne videre enn at 50 stk sitter og laster ned samme fil i etpar dager. Du kan se det på en annen måte óg, dersom jeg struper min linje litegranne, kan jeg kanskje få lastet ned den filen fra deg en del (relativt sett større del) fortere, og dermed share den med flere. Poenget mitt er at om jeg relativt sett får større vinning på nedlastingen enn tap på opplastingen, vil alle vinne på det. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Mange morosame spekulasjoner og ideer her.. Fordelen (og ulempen) med DC er at imotsetning til de fleste andre p2p-nettverk og tjenester faktisk har muligheten for reelle skiller mellom de som har linje og stor share, og ikke har - et reelt "klasseskille" Det kan synes urettferdig, men om en sitter der med 10mbit så blir det for kjipt å sitte der og se folk laste ned i 20-60 kB/s. Det tar rett og slett TID..og en får ikke utnytta linja skikkelig, om jeg joiner en hub med xDSL folk etc (no offence, men er kun ett fåtall som har mer en 1024) blir for alle mine 9-12 sloter opptatt og average uploadspeed ligger på en 3-400 kB/s. Joiner jeg en hub med 10mbit og liknende, ligger "nåla" mer eller mindre konstant på 900-1100 kB/s. Sier seg selv åssen en får delt mest... Jeg sitter hovedsakelig på sweden(BBB) nettverket og har en share på 2-300 GB (alt etter hvor mye jeg har på diskene mine til enhver tid) og ofte en upload på 50-60 GB i døgnet. (sitter på 24/7) De siste 6-8 ukene har jeg vel hatt en total upload på en plass mellom 2 og 2,3 TB og en download på en 310 GB sånn ca. ifølge statsen i DC++. DC is all about sharing, ikke leeching, det er prinsippet og ideen bak hele konseptet, å prøve å snike seg "unna" share-delen blir kjipt, selv om det selvøfølgelig medfører en del problemer for folk som deler linje, eller har xDSL som fort kneler om noen med raskere linje begynner å downe. Det må en bare leve med! Respekter prinsippene bak DC og lev med både fordelene eller ulempene, eller hold dere til Kazaa og denslags patetiske nettverk! :razz: Mvh DFN Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Quote: Den 2002-11-24 20:19, skrev Ggg:Til alle som har problem med dl samtidig med ul, skaff skikkelig tilkobling. Har 2048/640 fra ngt og ser stadig vekk 260kb/100kb (inn/ut) i dc. Men det er ikke alle som har tilgang til ngt eller noen andre internett leverandører som kan levere gode linjer. Jeg for min del har kun tilgang til telenor eller bluecom, de har elendig ut hastighet. Så jeg håper ngt kommer hit jeg bor, i den nærmeste tid... Lenke til kommentar
kindings Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Det jeg ikke skjønner helt, er argumentet med at dersom du struper upload vil de øke ytelsen på download? Er det en spesiell DSL begrensing? På min 10 mbit linje har jeg ikke noe problemer med å sende og motta samtidig med full hastighet, og det burde vel strengt tatt ikke være noe problem med DSL heller, men mindre Telnoe har bestemt noe annet da... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Quote: Den 2002-11-24 18:45, skrev SnowDOG_:Kem er det som gidder å laste ned screenere da? TS/Cam er ikke lik screener. Dette til opplysning. Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Det har noe med at ADSL er asynkron, og dermed ikke kan sende og motta samtidig, haøf- og fuøø-duplex. Har ikke helt greie på det, var derfor jeg ville strupe den slik at jeg har 5k å gå på... Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 En ting jeg ikke forstår, hvis DC er så pro 'share,share,share' hvorfor blir jeg da kicket fra hubber fordi jeg har for MANGE slots? Utakknemlige jævler spør du meg. MoS++ is the way to go ja hvis du leter etter ting du ikke finner på Huben du vanligvis er på. Selv ser jeg etter Leviathan, men den er ingen som har åpen slot som har den.. :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå