bergangster Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Vet ikke helt om dette skulle på nettverk, men here goes: Kan jeg strupe min upload på DC++ på la oss si 50kb/s? Eller 400kbit/s? Kan jeg gjøre det i programmet, eller må jeg gjøre det på nettverksinstillingene? Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Det er rett og slett looser deluxe å strupe uploaden i DC og strider mot prinsippa (som du tross alt godtar når du joiner en hub og BLIR der) på mer eller mindre samtlige hub'er. Share share share! :smile: Forøvrig så har ingen serriøse DC-programer mulighet for å strupe uploaden sånn uten videre, kun "hacked" versions som DC++ Blue etc. Nettverksinstillingene i WinBlowz har heller ikke noen slike muligheter. Lenke til kommentar
leffa Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 har du adsl so er de ein fordel å kunne strupe litt. har du 704/128 å du uploader for fult så får du ikkje speed inn i de heile tatt. å kansje du bruker dc på jobben kan de også være ein fordel so man ikkje bruker all bandbredden. men har man linjer som er like kjappe ut som inn so bør man ikkje strupe hastigheta ut. men for oss adsl brukere er de ein fordel å kunne gjær de. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Har du behov for å strupe upload-hastighet har du ikke noe på DC å gjøre. DC handler først og fremst om å dele, ikke leeche. Lenke til kommentar
Herr_Dude Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Tja. Er nå ikke helt enig med alle motstandere av struping. Har selv ofte tenkt at det å kunne strupe uploaden hadde vært en fin ting (kunne jo satt begrensninger på dette også på lik linje som antall slotter du gir). Poenget for min del hadde ikke vært for å laste opp minst mulig, men fordi jeg ødelegger for romkameraten som skal spille over den delte linjen når jeg er inne på dc og noen begynner å laste opp fra meg... Har flere ganger vært inne på tanken på å se om det er mulig å "modde" programmet DC++, som gir med kildekoden, på denne måten, men har desverre ikke hatt tid til å gjøre mer enn bare å tenke tanken enda :sad: Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Den 2002-11-23 19:57, skrev Herr_Dude:Tja. Er nå ikke helt enig med alle motstandere av struping. Har selv ofte tenkt at det å kunne strupe uploaden hadde vært en fin ting (kunne jo satt begrensninger på dette også på lik linje som antall slotter du gir).Poenget for min del hadde ikke vært for å laste opp minst mulig, men fordi jeg ødelegger for romkameraten som skal spille over den delte linjen når jeg er inne på dc og noen begynner å laste opp fra meg... Har flere ganger vært inne på tanken på å se om det er mulig å "modde" programmet DC++, som gir med kildekoden, på denne måten, men har desverre ikke hatt tid til å gjøre mer enn bare å tenke tanken enda :sad: Som jeg nevnte tidligere, vil du ikke laste opp masse kan du holde deg til KaZaA eller noe slik "drit". Unnskyldninger holder ikke for å begrense upload på DC. Vil du ikke ødelegge for han du deler linjen med, så dropp å laste ned med DC. Lenke til kommentar
runeb Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Den 2002-11-23 19:36, skrev desertglow:Har du behov for å strupe upload-hastighet har du ikke noe på DC å gjøre. DC handler først og fremst om å dele, ikke leeche. I en del tilfeller kan det ha noe for seg. Hvis jeg kunne strupt upload på DC til f.eks. 50% kunne jeg latt den stå på konstant, og dermed delt mye mer enn jeg gjør nå. Slik det er nå bruker jeg det bare når jeg skal laste ned noe selv. Problemet er selvsagt at hvis det hadde vært mulig så hadde altfor mange misbrukt det, og DC hadde blitt like crappy som de fleste andre p2p-nettverkene. En mulig løsning er å tillate struping av både upload og download. Med andre ord: Hvis du ikke vil ha større upload enn 100kB/s så får du heller ikke større download enn 100kB/s. Lenke til kommentar
Herr_Dude Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Unskyldninger? Jeg mener det burde kunne begrenses hvor mye du laster opp ved å implementere denne featuren i programmet, så får jo også hub'ene mulighet til å sette begrensninger OM du skal få lov til å komme inn på huben med feks minimum upload på 50 kb/s. Selvsagt liker jeg ikke at folk jukser på dc, og jukser da heller ikke selv (selv om jeg har vært inne på tanken når det gjelder akkurat dette her om du kaller dett juks). Poenget er at det er svært plagsomt når du ikke kan laste samtidig som romkameraten spiller og må stadig lukke programmet fordi vedkommende skal spille en times tid, og så stå i kø i 14 timer for å fortsette. Det hadde rett og slett vært utrolig nyttig å kunne begrense hvor fort du vil laste opp. Så lenge det ikke er en feature vil folk selvsagt bruke tvilsomme versjoner av programet, og vi får ingen mulighet til å vite om de har strupet programmet eller bare har en treg linje. [ Denne Melding var redigert av: Herr_Dude på 2002-11-23 20:24 ] Lenke til kommentar
Herr_Dude Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Helt enig i det du skrev i innlegget runeb. Quote: Den 2002-11-23 20:06, skrev runeb:En mulig løsning er å tillate struping av både upload og download. Med andre ord: Hvis du ikke vil ha større upload enn 100kB/s så får du heller ikke større download enn 100kB/s. Også en grei måte å gjøre det på. Lenke til kommentar
Cali3D Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Finst noe som heiter upload limiter til DC++,tok en google og fant en brukbar link for dem som ønsker å bruke/teste den: http://home.cfl.rr.com/ddl/DCPlusPlus-alya...yandon-0.18.zip Med denne kan du enkelt via settings i DC++ sette max upload hastighet,fungerer utmerket for min del. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 OBS: Enkelte hubber banner deg om du bruker slike ting. For ADSL-folket kan Settings/Advanced/Use small send buffer hjelpe på en del. Lenke til kommentar
|vimsen| Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 hadde vert fint å sette en max upload speed ja... Har dere noen fav. huber? Skulle gjerne hatt noen av de gode... Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Er ikke helt enig i at 100kb/s ut skulle gi deg kun 100kb/s inn, med adsl får du da ingen fart, men en prosentbegrensing, sette farten til 50%, både upload og download. Det hadde vært toppers, ville jo også blitt mer deling da fordi man da kune hatt det på mens man spiler online Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Poenget mitt var bare å redusere upload med ca 5-10%, sitter på Delta-linjen til NGT, og den er meg bekjent bare half-duplex? Skulle bare se om jeg hadde noe å hente i dl-fart, er ikke for å leeche... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 bergangster, det navnet kjenner jeg igjen fra DC, gitt. :smile: Jeg har også 2mbit/640kbit, og u/l mine struper sjelden d/l mine, kun når en med god linje (les: BBB, NTNU, SUNET) laster opp fra meg med full u/l-hastighet. Da får jeg maks 220kB ned. Synes det er greit jeg. Dette er med tidligere nevnte "triks" påskrudd. Til sammenlikning så struper en maks u/l d/l mer eller mindre fullstendig med Telenors 768/128 som paps har hjemme. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 jepp, har 128 ut , og bruker derfor ikke dc, det er ikke vits i å prøve engang, når noen laster fra meg, er det ikke mulig å laste ned noe som helst, det bare stopper opp. Lenke til kommentar
thaniel Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Diskusjonen her er jo egentlig ganske dødfødt. DC tilhengere har et STOOORT argument imot seg selv når de motsetter seg struping, antall slots. Man skal være overlykelig om man klarer å downloade noe i DC de første 5 timene i det heletatt. Fordi folk har for få slots åpne. Og om man spør hvorfor de har s få slots, svarer de enten "for at de få som får skal få god hastighet", eller som oftest "F*** off". DC folk sharer for lite, til for få. Så at DC er hovedsakelig for å share er bull. Mange som sitter og kaster folk av fortløpende også, bare fordi de ikke gidder å share i det heletatt. Nei, DC er ikke å foretrekker, nesten alt mulig annet er bedre. Tilogmed å kjøpe produktet selv noen ganger. Lord Thaniel Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Er det "use small send buffer" du tenker på når du sier triks? Har relativt konstant u/l på 64-80kb/s, men sliter med å komme over 170 d/l, det er det som irriterer meg, har nemlig 2,3mbit fra ngt Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 thaniel: jøssda... Der traff du spikeren på hodet... Btw, kan du da forklare meg hvordan jeg har klart å laste ned 135 gig på to mnd? Og da står ikke pcen på i mer enn 14 timer pr dag... Lenke til kommentar
thaniel Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 bergangster: 135 gig på to mnd? Ikke ille, og ganske merkelig, kommer vel ann på hva man henter da. Ikke alle som nøyer seg med screenere og listepop. Søking er veldig tidkrevende i DC. Jeg har ikke noe imot å share det jeg har liggende (som nå er ca 70% av toalt kapasitet.) Men det hadde vært greit å fått noe igjen også, med tanke på at maskinen står på 24 timer i døgnet. Og da duger rett og slett ikke DC på adsl linje for meg. Winmx er sånnsett mye bedre. Quote: Den 2002-11-24 18:15, skrev bergangster:thaniel: jøssda... Der traff du spikeren på hodet... Btw, kan du da forklare meg hvordan jeg har klart å laste ned 135 gig på to mnd? Og da står ikke pcen på i mer enn 14 timer pr dag... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå