estigma Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg er ingen god PC bruker siden jeg alltid har brukt mac. Derfor sliter jeg litt med å få koblet PCer til mitt trådløse nett. Min mac fungere helt fint på... Jeg har satt ett passord for å logge seg på nettet. (altså vanlig passord og ikke noe sånn koder) Men det jeg ikke skjønner er hvordan jeg skal klare å få pcen til å godta å bruke dette passordet? Når jeg prøver å skrive det inn får jeg feilmelding om at det må bestå av 40 eller 104 biter. 5 eller 13 ascii-tegn eller 10 eller 25 hex. Jeg har ikke satt noe sånn passord, bare ett vanlig passord. dette funker da fint å koble opp med min mac. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Hvilken versjon av windows du har? Høres ut som om du har windows XP SP1, og bruker WPA-PSK kryptering. (WPA er sikke støttet før i SP2.) Lenke til kommentar
estigma Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) XP home, SP2... Har satt noe som heter WPA-PSK i routeren Endret 30. desember 2006 av estigma Lenke til kommentar
VF-racing Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Er bedre å ha åpent nettverk, og filtrere på MAC adressen. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Er bedre å ha åpent nettverk, og filtrere på MAC adressen. 7604623[/snapback] Ja, for det er jo veldig sikkert. Ørjan... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 I oppsettet til den trådløse ruteren så er det veldig sansynlig at du har en nøkkel som ser ut som dette: hemmeligpassord og et passord som ser ut som dette: ADB482D4BA I noen tilfeller, avhengig av hvilken software og hardware du bruker så må du bruke hexadesimal passordet (altså f.eks. ADB482D4BA) i stedet for det valige tekst passordet. Se om det står et slikt hexadesimal passord i ruteren trådløskonfigurasjon. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå