Mr. Purple Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg har en bærbar, som hittil har fungert helt fint, men nå har jeg begynt å få feil på skjermbildet. Der hvor skjermbildet "beveger" seg bli det små merker i skjermen, feks animasjoner, musepeker som beveger seg. Jeg tror feilen ligger i skjermkortet, siden jeg får samme problem om jeg kobler til en ekstra skjerm. Dersom det er skjermkortet som er ødelagt, vil det da bli vanskelig å skifte det ut med et annet? Og hvor kan jeg få kjøpt nytt kort? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 På de aller fleste (finnes unntak) bærbare pc'er er skjermkortet loddet fast. Derfor finnes det ytterst få steder hvor du kan få kjøpt nytt kort. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Denne maskinen bør være innenfor 5-års perioden sin, så om garantien er utløpt, sett deg ned og skriv et saklig brev og send den inn til reparasjon. Kan ta et par uker ekstra å få igjennom systemet, men jeg ser ingen grunn til at de kan nekte reklamasjon på denne saken. Ang selve feilen, så sitter nok skjermkortet integrert på hovedkortet - men jeg har ikke skrudd på nøyaktig denne modellen - så jeg kan ikke være sikker. Uansett - man får ikke kjøpt deler løst til en fornuftig pris, så garanti/reklamasjon bør være ditt eneste valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå