Bluum Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Hei, skal ta det kort og greit først: MSI P965 Platinum C2D E6600 Geil 2GB DDR2 800MHz, CL4 Hitachi 320GB S-ata HDD MSI NX8800GTS Chieftec 620W PSU Ikke kabinett enda! Orket ikke vente på kabinettet, så jeg har rigga til oppå boksen til HK. Alt står på et eget trebord. Når jeg kortslutter "power button" + og -, så starter maskinen opp, akkurat som den skal. Men før noe som helst bilde blir vist på skjermen skrur den seg av og starter opp igjen etter noen få sekunder. Slik holder den på til jeg stopper den. Det jeg har lagt merke til er at skjermkortvifte ikke spinner. Har koblet skjermkortet til PSU med en 6-pins kabel, og i hovedkortet har jeg èn 4-pins og en 8-pins (en dobbel 4-pins) plugget i rett ved CPU. Har kobla til 24-pins til HK, S-ata strømkabel til HDD og vanlig 4-pins til DVD-spilleren. CPU-viften spinner, harddisken kjører og DVD-spilleren starter. Hører ingen piping! Har prøvd å ta ut og inn RAM brikkene, har prøvd de èn og èn og har også prøvd de i forskjellige slotter. Har prøvd å starte opp uten HDD, DVD, RAM og skjermkort, men ingenting endrer seg. Maskinene starter ikke uten CPU. Har prøvd å starte opp uten strøm til skjermkortet, men da piper det bare, samtidig som systemet restarter. Har vært så forsiktig jeg kan med tanke på statisk elektrisitet, men har ikke brukt noen for for verneutsyr mot det. Har jobbet på et trebord og stått på et tarkett-gulv. Har ikke på meg fleece, men en treningsbokse i nylon eller hva det er, hvis det er av noen betydning. Har hull i den ene sokken forresten Kan noen hjelpe meg her? Er surt å kjøpe hardware for 13000kr og ikke få det til å virke. Er problemet bare det at jeg ikke har kabinett, eller er det skjermkortet?? Kan vel si at dette haster litt, så vær så snill, HJELP! Endret 30. desember 2006 av Bluum Lenke til kommentar
Xneon Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 min er også sånn at den restarter seg først med bare at viftene går og av igjen men så er den i full gang. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Har latt den kjøre seks syv ganger på det meste. Ved overklokking som ikke fungerer så skal BIOS resette seg selv etter fire slike restarter, men jeg har jo ikke gjort noen ting enda... Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Kobla til en D-brakett og har lagt merke til at uansett hva som kommer etter fire røde lys, så stopper maskinen med en gang. F.eks. så koblet jeg vekk DVD-spilleren, og da lyste det grønnt på de to øverste i en brøkdels sekund, med DVD-spilleren i lyser de to nederste like lenge før det samme skjer. Tror dere det er noen sjanse for at jeg har ødelagt HK ved å koble til de to 4-pins. Det er egentlig en 8-pins som er delt i to, og på hovedkortet mitt lå den en "sperre" over den ene halvdelen av 8-pins kontakten. Eller er det rett og slett PSU det er noe galt med? Den leverer jo ikke strøm nok i å spinne viften på skjermkrotet tydeligvis. Hvis ikke det er skjermkortet det er noe galt med da? Er fryktelig utolmodig, MÅ ha noe svar snart:P EDIT: For de som lurer: fire røde lys betyr: System Power ON - The D-Led will hang here if the CPU is damaged or not installed properly. Røde lys nede og Grønne oppe betyr: Decompressing BIOS image to RAM for fast booting. Og grønne lys nede og røde oppe betyr: Initializing Hard Drive Controller. This will initialize IDE drive and controller. Endret 29. desember 2006 av Bluum Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Det blir mange poster av meg på rad nå, men det driter jeg i. Har testa ut litt forskjellige ting og funnet ut alt kjører til JEG stopper det, så lenge jeg ikke plugger noe i ATX 12V kontaktene på hovedkortet. Det er først DA problemet oppstår. Håper dette snevrer inn littegrann, tror i alle fall at vi kan utelukke RAMen, skjermkortet, harddisken og DVD-spilleren. Da står vi igjen med hovedkortet, prosessor og strømforsyning. Det kan hende det er noe feil med 12V på PSU, men det kan også være no med hovedkortet. Vet noen om det kan være prosessoren?? Er det noen som kan hjelpe med noe som helst? EDIT: Begyner å bli veldig desperat her nå, og det har bare(?) vært 38 visninger på tre og en halv time... Endret 30. desember 2006 av Bluum Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Jeg må si dette har vært en spennende monolog Feilen i dette tilfelle var at det var for dårlig kontakt mellom CPU og hovedkortet. Gunnen var at jeg hadde lirket av den dingsen som klemmer CPU ned mot hovedkortet fordi jeg har lest mange steder at det gir bedre kjøling osv., men har aldri hørt om noen som har fått samme problem som meg. Alt løste seg som sagt når jeg fikk satt den på plass, og nå er Windows og drivere på plass, så da tar jeg en vel fortjent lur EDIT: seint på natta nå, såklart skreiv jeg noen feil Endret 30. desember 2006 av Bluum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå