Gå til innhold

fotoskriver til 16:9 format

Anbefalte innlegg

Har kjøpt kamera (Panasonic Lumix dmc LX2) der jeg tar de fleste bildene i 16:9 format.

Prøver å finne en fotoskriver hvor jeg får skrevet ut disse bildene, noen som har noen tips (pris maks 3000,-) ?

Ønsker minimum å kunne skrive ut med en høyde på 210 mm (dvs 210x373) dvs A4 bredde men lengre.

De fleste skrivere kan etter det jeg finner ut kun skrive ut A4 (210x297).

Har sett på Canon IP6700D, Epson Stylus photo 360)

Men med A4 får jeg da kun skrevet ut i maks 167x297 i 16:9 format.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke printeren som er begrensningen, det er papiret. Det fleste skrivere godtar egendefinerte papirstørrelser, for eksempel papir på rull. Eksempel:

http://fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=36233

Lykke til!

7601889[/snapback]

Epson er de eneste som i sine spesifikasjoner angir at egendefinert arkstørrelse kan velges, og de eneste jeg finner papir til.

Noen som vet om dette også er mulig på feks Canon IP6700D ?

I så tilfelle er det vel neppe optimalt med Epson papir på en Canon printer ?

Lenke til kommentar
Papir ob blekksammensetning er tilpasset hverandre for optimal utskrift og holdbarhet.

7604969[/snapback]

Det tror jeg spiller en underordnet rolle. Det er jo ikke rart at printer-produsentene gjerne vil selge sitt eget papir. Men hvis du har en referanse, vil jeg gjerne lese mer om dette. :)

Lenke til kommentar
Papir ob blekksammensetning er tilpasset hverandre for optimal utskrift og holdbarhet.

7604969[/snapback]

Det tror jeg spiller en underordnet rolle. Det er jo ikke rart at printer-produsentene gjerne vil selge sitt eget papir. Men hvis du har en referanse, vil jeg gjerne lese mer om dette. :)

7607147[/snapback]

Har forsøkt Kodak glossypapir på Canon blekkskriver. Resultatet var at blekket ikke tørket ordentlig, og papiroverflaten var klissete selv lenge etter. Prøvde også et uoriginalt papir på en Epson printer en gang, også dette resulterte i at deler av bildet klistret seg til glasset i rammen jeg satt bildene inn i.

Man bør kjøpe papir av samme merke som printeren, fordi printeren har egne profiler for de papirmerkene (optimal kvalitet) samt at blekk og papir er tilpasset hverandre (holdbarhet, tørketid osv...).

Lenke til kommentar

Ser at det er flere meninger om mixing av papirmerke og printermerke både her på forumet og på andre lignende forum.

Har letet litt etter panoramapapir fra andre enn Epson men finner ingen. Epson har både papir på rull (210mm bredde) og i A2 panoramic (210x594mm) som ark, det siste finner jeg dog ingen som pr. tiden kan levere.

Noen som har konrete erfaringer med noen av disse papirene ? i så tilfelle på hvilken printer ?

Har også sett litt på Epson stylus photo R360, noen erfaringer med denne ? (få tester da denne vel er relativt ny)

Alternativt HP Photosmart 7360 (skal kunne skrive panorama i 215x610 men HP har ikke papir i dette formatet), noen erefaringer med denne, og da spesielt på epson papir) ?

Mange spørsmål, men håper noen her erfaringer på i alle fall noe av dette :)

Endret av Zapffe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...