Gå til innhold

"Eva og Adam" - Petter Schjerven som programleder!

Anbefalte innlegg

Petter Schjerven skal igjen være programleder for NRK, denne gangen i serien om forskjeller og likheter mellom våre to kjønn, menn og kvinner, Eva og Adam

Det er meget gledelig at Petter igjen skal være programleder, jeg vil påstå at det i "Typisk norsk" ble bevist for mange at NRK kan finne gode programledere med en god sans for humor. Jeg ser frem til denne serien og jeg kommer nok hovedsakelig til å se på grunn av at det er Petter som er programlederen.

Sendeplan for NRK:

Onsdag 10. Januar | 19:55 - 20:25 (1/9) - Petter om menn og kvinner

- Reprise NRK 2: Søndag 14. Januar | 19:30 - 20:00

Nett-TV: Link til programmet på Nett-TV

Onsdag 17. Januar | 19:55 - 20:25 (2/9) - Par i hjerter eller oppløsning?

- Reprise NRK 2: Søndag 21. Januar | 19:30 - 20:00

Onsdag 24. Januar | 19:55 - 20:25 (3/9) - Romantikk takk!

- Reprise NRK 2: Søndag 28. Januar | 19:30 - 20:00

Fortell om programmet i korte trekk.

Eva og Adam handler om kvinner og menn, og om forskjellene mellom oss. Hvorfor har vi to kjønn? Bananen klarer seg jo utmerket med bare ett. Petter Schjerven tar i dette programmet opp tema som kjønnsforskjeller, romantikk og kommunikasjon. Og så får vi vite at forelskelse er nært beslektet med sinnsykdom.

Har programmet en egen side?

Ja, den kan du finne her: http://www.nrk.no/programmer/sider/eva_og_adam/

Hva har Petter Schjerven gjort før?

Det han er mest kjent for er programlederjobben han gjorde i serien Typisk Norsk som gikk over tre sesonger på NRK 1, det var med stor skuffelse tilhengere av serien og Petter kunne se at Petter i siste program, som ble sendt 30. April 2006 mente at nok var nok og at de ikke ville ha nok ting å ta opp i ytterligere en sesong til. Han har også vært programleder og manusforfatter for "Midt i smørøyet".

Profilside for "Typisk Norsk"

Diskusjon rundt programmet taes i denne tråden!

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Eva og Adam begynner i morgen, 10. Januar på NRK 1 klokken 19:55. Det vil være 9 programmer i serien.

Har oppdatert førstepost med sendetider og mer informasjon.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

For alle som ikke fikk med seg dagens episode, minner jeg om at det er reprise på NRK 2 Søndager klokken 19:30 og dagens episode kan sees på Nett-Tv her: http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/219461

Det ble og gjort et intervju i frokost-tv i dag med Petter Schjerven, det finner du her: http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/83646

Koste meg under hele dagens episode, selv om det ikke kan måle seg med Typisk Norsk syns jeg det er veldig artig å se det med Petter som programleder.

Lenke til kommentar

Jeg så første episode nå... Hysterisk morsomt til tider. Petter Schjerven er genial!

Petter Schjerven er den beste programlederen på Nrk. Fikk ikke sett første episoden. Var det bra?

Tenker jeg skal se reprise på søndagen.

7693221[/snapback]

Den ligger ute på nett på NRK sine sider...

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da er linkene til hvor man kan se de episode nummer 2 og 3 lagt ut i førstepost. Ellers vil jeg si at jeg likte meget godt episode 3, hvor det ble fortalt om kjærligheten før i tiden med Lego, i tillegg var Petter manusforfatter til en film, jeg fant episoden meget morsom :wee:

Vanlige Schjerven -sprell er det ingen tvil om at vi får i serien :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...