Gå til innhold

Italiensk = spansk?

Akidon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spanjoler og Italienere kan fint føre intrikate samtaler sammen. Språkene er såpass like at dette ikke er problem. Her tenker jeg på offisiell italiensk og offisiell spansk (ikke den de snakker på solkysten). Dialekter (Både i Spania og Italia kan dialektene ha større forskjeller enn mellom norsk og svensk)

Dette blir mer som norsk og dansk. For utlendinger som kan det ene språket (normalt språkkunnskap for fremmedspråklige) vil det være problem. Innfødte innenfor spansk eller italienske språkområder vil ikke ha problemer. Det kan ofte være større problemer mellom spansk og portugisisk eller mellom dialekter.

Lenke til kommentar
Hadde en liten diskusjon med søsteren min. Hun mente at italienere og spanjoler fint kunne snakke sammen. Litt sånn som norsk og svensk. Men er ikke forskjellene på spansk og italiensk litt større en som så??

7601633[/snapback]

Nei, nei og atter nei. Ikke en gang spanjoler og portugisere kan snakke som nordmenn og svensker. Det blir som tysk og norsk.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner tre utvekslingsstudenter som bor her i byen, en fra Colombia, en fra Argentina (begge land er spansktalende) og ei fra Italia. De har ingen problemer med å føre samtaler mellom hverandre på hvert sitt hjemlige språk. Noen misforståelser er det selvsagt, men ikke noe store greier...

Lenke til kommentar

En infødt italiener kan fint forstå spansk og omvendt...men norsk og islandsk er ikke like forståelig for hverandre som folk skal ha det til sier nå jeg som bor på Island. Jeg kan en del Italiensk og satt og hørte på et par kompiser som satt og øvde til en spanskprøve og jeg forsto det meste

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...