Akidon Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Hadde en liten diskusjon med søsteren min. Hun mente at italienere og spanjoler fint kunne snakke sammen. Litt sånn som norsk og svensk. Men er ikke forskjellene på spansk og italiensk litt større en som så?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 tviler jeg på at de kan. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Nei. Jeg forstår en del spansk, men har ikke sjanse på italiensk. Andre bøyinger, substantiv og verb.. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 tviler jeg på at de kan. 7601645[/snapback] Det var det jeg sa. Men hadde vert fint om noen med gode språk kunskaper kunne bekreftet dette. Hater når søstern min har rett.... Lenke til kommentar
Thend Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Spansk og italiensk er overhodet ikke like like hverandre som norsk og svensk, men spanjoler og italienere kan forstå hverandre til en viss grad. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Spansk og italiensk er overhodet ikke like like hverandre som norsk og svensk, men spanjoler og italienere kan forstå hverandre til en viss grad. 7601798[/snapback] Blir det som norsk og islansk da? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Spanjoler og Italienere kan fint føre intrikate samtaler sammen. Språkene er såpass like at dette ikke er problem. Her tenker jeg på offisiell italiensk og offisiell spansk (ikke den de snakker på solkysten). Dialekter (Både i Spania og Italia kan dialektene ha større forskjeller enn mellom norsk og svensk) Dette blir mer som norsk og dansk. For utlendinger som kan det ene språket (normalt språkkunnskap for fremmedspråklige) vil det være problem. Innfødte innenfor spansk eller italienske språkområder vil ikke ha problemer. Det kan ofte være større problemer mellom spansk og portugisisk eller mellom dialekter. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Æsj.... Og dette er du helt sikker på? Lenke til kommentar
uranus Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Italiensk og Spansk er ganske annerledes, MEN de har flere ord som er like men har forskjellige betydninger.. Ciao kan du f.eks si på begge språk mener jeg. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Æsj.... Og dette er du helt sikker på? 7601860[/snapback] Ja! Jeg har selv hatt diskusjoner på spansk med italienere. Uten problemer og over lang tid. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Jaja da glemmer vi denne tråden her og håper min søster aldri ser den... Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Både Italiensk, Spansk, Fransk og Portugisisk stammer fra det samme språket, og har følgelig mange likheter med hverandre. På samme måte som skandinavisk, tysk og engelsk stammer fra det germanske språket, og har mange likheter med hverandre. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Ja og norsk er vel indergermansk eller noe om jeg ikke tar drit feil Lenke til kommentar
Thend Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Indoeuropeisk, ja. Men det er jo både spansk og italiensk og, Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg kjenner to spanjoler som sier de forstår en del italiensk. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Kan spansk, men å forstå portugisisk og italiensk er relativt hardt. Mange av ordene er like så man skal fint klare å kommunisere sammen. Samme som norsk og tysk omtrent vil jeg si Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Hadde en liten diskusjon med søsteren min. Hun mente at italienere og spanjoler fint kunne snakke sammen. Litt sånn som norsk og svensk. Men er ikke forskjellene på spansk og italiensk litt større en som så?? 7601633[/snapback] Nei, nei og atter nei. Ikke en gang spanjoler og portugisere kan snakke som nordmenn og svensker. Det blir som tysk og norsk. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg kjenner tre utvekslingsstudenter som bor her i byen, en fra Colombia, en fra Argentina (begge land er spansktalende) og ei fra Italia. De har ingen problemer med å føre samtaler mellom hverandre på hvert sitt hjemlige språk. Noen misforståelser er det selvsagt, men ikke noe store greier... Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 En infødt italiener kan fint forstå spansk og omvendt...men norsk og islandsk er ikke like forståelig for hverandre som folk skal ha det til sier nå jeg som bor på Island. Jeg kan en del Italiensk og satt og hørte på et par kompiser som satt og øvde til en spanskprøve og jeg forsto det meste Lenke til kommentar
andm Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg kjenner en som har spansk som morsmål, og hun påstår at hun forstår mye italiensk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå