SiS_6326 Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 tenkte jeg skulle sette opp en server med et webcamera over nettverk. hvilket program trenger jeg til dette? går d an å lage d som en webside og deretter legge dn ut på nettverket? kjører windows xp- Lenke til kommentar
Tomten Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Ja det skulle gå bra. Lag hjemmesiden med dreamweaver eller frontpage el.l Put webcameraet på hjemmesiden. Er d et veldig stort nettverk? Lurer ettersom du skal ha en hel server for et webcam. Trenger ingen spesielle programmer for dette her. Bruk et vanlig OS eller et server-OS på serveren, så skulle d gå greit. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Chillcam er et av de bedre webcam programmene jeg har vært borti, der kan du bla lagre rett til lokal fil og ikke bare bruke ftp opplasting. Mapp pop en katalog på webserveren til en lokal katalog og sett på å lagre hvert X'te sekund til denne. Så kan du ha en webside som refresher seg selv hvert x'te sekund, evt ha et lite script som sjekker forskjellen i tid på når to bilder blir lagret fra webcammet og stiller seg inn til å refreshe midt mellom disse (da er du sikker på at du ikke refresher websiden midt mens et nytt bilde blir lagret), og du kan endre x'te sekund settingen i webcam programmet også oppdateres websiden automatisk til å reflektere dette. Chillcam rev 2.5xc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå