Gå til innhold

Oppgraderingskræsj på PSP


rugg1

Anbefalte innlegg

Min 9-årige sønn har fått et nytt spill til jul, og under oppgradering av en fil gikk skjermen i svart og pspèn døde(nesten). Skjermen er svart, men den kan slås av og på og sette inn spill. Kjøpte denne på et marked i Thailand for 2 mnd siden og fikk der tilbud om å nedgradere for å spille homebrew, men gjorde ikke dette.

 

Kan noen hjelpe med hva jeg skal gjøre? Jeg bor i Kragerø men kjører gjerne et stykke for å få hjelp( og fred ).

 

Mvh Jan

7601590[/snapback]

 

 

Det ser ut til at du har fått et svar fra Sony som du ikke er veldig fornøyd med. Jeg vil bare få påpeke at det å kjøpe elektronikk i utlandet er en risikosport. Du kan komme unna billigere i kjøpsøyeblikket, men du kan få store problemer hvis noe går galt. (slik det har gjort i dette tilfellet)

 

Jeg holder meg alltid til å kjøpe slike ting i Norge. Norske forbrukere er blandt de i verden som er best beskyttet mot produsenters/forhandleres fremferd.

 

Når det er sagt så bør du kanskje kontakte forhandler i Thailand om hvordan du kan løse denne floken. Da blir sikkert resultatet å sende den dit, og at de sender den videre. For ja, du har vel kvittering? Hvis dette derimot er kjøpt svart på et jallamarked så synes jeg faktisk ikke det minste synd på deg. Det er mulig du synes dette høres krast og lite medfølende ut, men jeg synes faktisk du har satt deg selv i denne suppa.

 

Det mangler ikke på slike historier, de har vært mye omtalt i media. Folk har kjøpt elektronikk billig på ferie i utlandet. Når ting har gått skeis, så har de selv måttet koste reperasjonen. Dette er ganske vanlig og det er ikke bare Sony som har denne policyen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig veldig synd at du ikke takket ja og fikk nedgradert og så oppgradert PSP`n i sjappa du kjøpte den. Disse oppgraderingene til modifiserte systemversjoner (såkalt special editions eller open editions) gjør PSP`n nærmest umulige å bricke fordi den gir mulighet til å kjøre recovery og legge inn firmware på nytt når det går galt som her.

 

Men det er desverre umulig på orginal fw.

 

GTA San Andreas til en 9 åring er vel litt drøyt forresten? Jeg har en 11 åring og er veldig skeptisk til at et så ultravoldelig spill med 18+ års grense er Ok for små sjeler? Kansje greit for din søns mentale helse at PSP`n skar seg?

Lenke til kommentar

Hvis dette derimot er kjøpt svart på et jallamarked så synes jeg faktisk ikke det minste synd på deg. Det er mulig du synes dette høres krast og lite medfølende ut, men jeg synes faktisk du har satt deg selv i denne suppa.

 

Det mangler ikke på slike historier, de har vært mye omtalt i media. Folk har kjøpt elektronikk billig på ferie i utlandet. Når ting har gått skeis, så har de selv måttet koste reperasjonen. Dette er ganske vanlig og det er ikke bare Sony som har denne policyen.

7697301[/snapback]

 

Joda, jeg har selv satt meg i denne situasjonen med å la sønnen min på 9 år kjøpe seg noe han har lyst på for sine egne penger.

 

Joda, jeg har hørt om folk som har kjøpt ting på jallamarked og fått problemer.

 

Nå var ikke det her et jallamarked.

 

Nå var vel egentlig ikke jeg ute etter sympati, men du ble ihvertfal sånn passe småfornøyd, og da har i hvertfall en av oss fått sitt.

 

Jeg kjøpte Canon kamerahus i Japan for 12 år siden, og de hadde noe de kalte for verdensgaranti. Når det oppstod problemer med det nesten 4 år etter, fikk jeg det på garantien. Jeg opplevde en meget bra service og oppfølging fra Canon.

 

Det at Sony har en "Verdensgaranti" som gjelder i det landet du har kjøpt den i blir ikke en problemstilling rundt det med jallaprodukter men en sak om vilket ansvar Sony innrømmer for det de kaller "Verdensgaranti".

 

Det faktum at de ifølge Sony IKKE har lykkes med å lage en kopi av PSP ennå, gjør jo at alle produkter har forlatt deres transportbånd. Det igjen forteller at Sony lager et produkt for aldersgruppen fra 6-7 år og oppever med en software som er særdeles sårbar og ikke tar ansvar for dette. Dette vil strengt tatt si at det er et produkt som kanskje ikke burde vært på markedet.

 

Jeg fikk problemer med et hjullager på Audien i Skottland for 2 år siden, jeg måtte ikke engang skrive under på noe selv om de byttet det. Selvfølgelig var det kostnadsfritt.

 

Hvem ville godtatt om PC-en fikk harddiskhavari hvis du prøvde å logge deg inn med feil passord eller mobilen etter en feil pincode.

 

Dette handler om en originalprodusert ting som selges uten den garantien som de lover.

 

Mvh Jan

Lenke til kommentar
Egentlig veldig synd at du ikke takket ja og fikk nedgradert og så oppgradert PSP`n i sjappa du kjøpte den. Disse oppgraderingene til modifiserte systemversjoner (såkalt special editions eller open editions) gjør PSP`n nærmest umulige å bricke fordi den gir mulighet til å kjøre recovery og legge inn firmware på nytt når det går galt som her.

 

Men det er desverre umulig på orginal fw.

 

GTA San Andreas til en 9 åring er vel litt drøyt forresten? Jeg har en 11 åring og er veldig skeptisk til at et så ultravoldelig spill med 18+ års grense er Ok for små sjeler? Kansje greit for din søns mentale helse at PSP`n skar seg?

7697829[/snapback]

 

Hei

Bare en liten tilbakemelding på aldersgrense. Jeg ser endel aldersgrenser og har undres endel over disse. Jeg har registrert at min 9-åring spiller GTA mer som en reise med masse accesories hvor han finner glede i endring av kjøretøyer og mennesker.Det og ha flest mulig cheats er også en greie for ham. Jeg skylder å gjøre oppmerksom at vi har spilletider her hjemme og det gjør at jeg har en viss mulighet til og observere spillingens art Jeg har sett han har både skutt og kjørt over politifolk i spillet, men det er ikke det som er motivasjonen hans for å spille det spillet. Jeg vil vel faktisk påstå at et spill som GTA er på sitt farligste når man er rundt 15-16 års alderen. Jeg kan si at et spill som Tekken ikke er aktuelt.

 

Jeg kan også legge til at jeg er glad for at dattera mi på 14 år har slutta med Sim, for det er kanskje det som har gjort henne til en Barbie i lillebrorens øyne.

 

Forøvrig gleder jeg meg til å kunne ta med sønnen på bridgeklubben om 3-4 år. Det er dèt spillet som gjelder.

 

Mvh Jan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...