Gå til innhold

pusse ned en gitar?

tfw

Anbefalte innlegg

Hei. jeg har en fendre(kopi av fender da, cruiser by crafter) den har fått noen stygge hakk i "lakken". og så lurer jeg om jeg kan ta pusse papir og pusse den helt ned til treværket. og etter det ta pray lakk og lakken den?

er det mulig uten å ødelegge gitaren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er en gitar med resonanskasse, altså ikke en 'plankegitar', så ødelegger du klangen i gitaren ved å pusse den opp.

Må nevnes; Hadde en barndomsvenn som 'pusset opp' en Guernerius(fiolin), nesten en Stradivarius, og resultatet var selvfølgelig at den ble ubrukelig og verdiløs...

Lenke til kommentar
Hvis det er en gitar med resonanskasse, altså ikke en 'plankegitar', så ødelegger du klangen i gitaren ved å pusse den opp.

Må nevnes; Hadde en barndomsvenn som 'pusset opp' en Guernerius(fiolin), nesten en Stradivarius, og resultatet var selvfølgelig at den ble ubrukelig og verdiløs...

7602130[/snapback]

det er en el gitar. ikke en kasse gitar! det må da vell være mulig å gjøre det med en el-gitar. for den er jo ikkke tykk. mens kassegitarer blir ødelagt hviss man jør det.

Lenke til kommentar
har lakkert gitaren min selv. ble veldig bra. Hadde jeg hatt bedre tid ville jeg gått inn i detaljer hvordan du skal/bør gjøre det. trikset er og ta seg god tid. bruk mange lag med lakk og puss ned ofte med veldig fint sandpapir.

7606354[/snapback]

du har ikke et bilde av hvordan den så ut før du gjorde det? og der det er finish?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...