mortenchr Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 jeg skrudde av cpu vifta, tok bort masse hybelkaniner som stoppa den for å vifte ordentlig, så skrudde jeg den på igjen. først skrudde den seg av med en gang, da oppdaga jeg at den ikke var skrudd på ordentlig. Så fiksa jeg det, og pcen slo seg på og varte i mere enn 15 sekunder. Så logget jeg på mIRC, og skulle bli med noen venner på en counter-strike match. skrur på ventrilo, og pcen slokner. jeg skrur pcen på igjen, på med ventrilo og skal gå inn i cs og dataen slokner igjen. Jeg tror det har noe med cpu kjøleren å gjøre, noen som har noen idèer? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Så lenge viften går rundt som normalt, så høres det ut som du overoppheter pga. f.eks. du har reseatet kjøleribben feil søik at bare en liten del av prosessoren har kontakt. Bruk et eller annet program for å overvåke CPU temp, så ser du problemet der hvis det er det som faktisk er problemet. -Stigma Lenke til kommentar
mortenchr Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 om jeg har reseatet kjøleribben feil, er det noen måte å få fiksa det? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Er kjøleribben feil satt på så er det bare å ta den av og montere den på nytt. Husk at du også må rengjøre for all gammel kjølepasta og benytte ny. Lenke til kommentar
zorlog Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 tviler sterkt på at det er cpu vifta di, vist du har sotte den på igjen, og alt sviver. prøv vask den med noe jiff eller noe sånt, tørk godt av og ny pasta på, har du ikke pasta IKKE gjør noe du kan prøve å clear cmos. ellers er det ikke godt å vite hva som er galt, bare sjekk nøye at det ikke ligger noe mellom cpu og kjøleribba, utenom pastaen da =D ræv igir fix pc så vi kan game Lenke til kommentar
jlek Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hvs slags socket er det snakk om? S775 vifta er noen ganger kinkig å få tilbake på helt riktig, hvis du kjører stock da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå