magnus74 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg velger som regel at bildene mine skal lagres både som JPG og RAW. Finnes det noe program (helst gratis) som automatisk sletter de tilhørende RAW-filene når jeg sletter JPG-filer (eller omvendt) ved gjennomgang på PCen? Det er litt kjedelig å måtte se hvert bilde to ganger..... Lenke til kommentar
kjetilfb Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Jeg velger som regel at bildene mine skal lagres både som JPG og RAW. Finnes det noe program (helst gratis) som automatisk sletter de tilhørende RAW-filene når jeg sletter JPG-filer (eller omvendt) ved gjennomgang på PCen? Det er litt kjedelig å måtte se hvert bilde to ganger..... 7601326[/snapback] Du kan jo prøve å bla i bildene dine med FastStone ImageViewer, den har et meget behagelig interface, og du kan nokså enkel slette to bilder i slengen.. Programmet er gratis, og støtter RAW-filer. Som du ser på vedlagt screenshot, så kan du se en forhåndsvisning av bildet i nedre, venstre hjørne - og dette vinduet kan gjøres så stort som ønskelig. Nokså enkelt å markere begge filene i filebrowseren da og slette begge ved å trykke på delete. Vet ikke om dette hjelper, men er eneste forslaget jeg har. lykke til. PS: Hvis du ønsker å prøve programmet så finner du det her. edit: leif mvh kjetilfb Endret 30. desember 2006 av kjetilfb Lenke til kommentar
magnus74 Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Hei og takk for svaret. Jeg hadde allerede installert FastStone ImageViewer, men ikke utforsket det noe særlig. Det var ikke i utgangspunktet dette jeg var på utkikk etter, men det ser ut til å være en grei løsning hvis man skalerer Thumbnail-vinduet slik at det blir to kolonner med bilder. Da kan man bla gjennom kun JPG-bildene med pilned-tasten og slette de man ikke liker (JPG +RAW) med Shift+pil_til_siden og Del. Det funker bra nok for meg. Tusen takk! Jeg velger som regel at bildene mine skal lagres både som JPG og RAW. Finnes det noe program (helst gratis) som automatisk sletter de tilhørende RAW-filene når jeg sletter JPG-filer (eller omvendt) ved gjennomgang på PCen? Det er litt kjedelig å måtte se hvert bilde to ganger..... 7601326[/snapback] Du kan jo prøve å bla i bildene dine med FastStone ImageViewer, den har et meget behagelig interface, og du kan nokså enkel slette to bilder i slengen.. Programmet er gratis, og støtter RAW-filer. Som du ser på vedlagt screenshot, så kan du se en forhåndsvisning av bildet i nedre, venstre hjørne - og dette vinduet kan gjøres så stort som ønskelig. Nokså enkelt å markere begge filene i filebrowseren da og slette begge ved å trykke på delete. Vet ikke om dette hjelper, men er eneste forslaget jeg har. lykke til. PS: Hvis du ønsker å prøve programmet så finner du det her. edit: leif mvh kjetilfb 7603209[/snapback] Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Ellers kan du prøve Rawshooter Essentials som også er en glimrende RAW-konverter. Når du ser igjennom RAW-filene og sletter de som skal kastes, slettes JPG filene samtidig. Kan lastes ned her. Endret 31. desember 2006 av dhjerp Lenke til kommentar
magnus74 Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Ellers kan du prøve Rawshooter Essentials som også er en glimrende RAW-konverter. Når du ser igjennom RAW-filene og sletter de som skal kastes, slettes JPG filene samtidig. Kan lastes ned her. 7611789[/snapback] Det er akkurat det jeg var ut etter. Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå