Tigeren Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Skal lage et program her med checkboxer, men i den "supre" norske javaboka mi er GUI kun et lite siste kapittel, og checkboxer er nesten ikke omtalt.. Jeg har satt opp vinduet uten problem, men problemet mitt er at jeg kan velge så mange checkboxer jeg vil... hvordan gjør jeg slik at bare en chechbox i hvert JPanel kan velges om gangen? Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Du må ligge knappene for hvert panel til i en ButtonGroup, så vil den velge bort andre knapper i samme gruppe når en blir valgt. Bruk RadioButtons (de runde) og ikke CheckBox'er i 'multiple exlusion' menyer. Lenke til kommentar
Tigeren Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 Takk, men jeg finner ikke Radiobutton i API.. hvordan oppretter man en slik?... Er det knapper som du skriver en tekst ved slik som checkboxer? Og eventuelt, går det an å legge checkboxer i en button group? Lenke til kommentar
Tigeren Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 Jeg fant ut av det... Søkte på Radio i steden for JRadio, så det var ikke rart jeg ikke fant det... takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå