Aleks_r Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Det hele begynte en rolig onsdagskveld, da jeg skulle åpne en .RAR-fil for å pakke ut en fix til et addon til MS FS9. Har brukt denne fixen mange, mange ganger og har hele tiden hatt den liggende på min maskin. Tenkte derfor ikke noe særlig over det, når jeg pakke ut fixen og skulle kjøre den. Da kom det bare en masse command-vinduer, og ingenting fungerte. Ingen .exe-filer fungerte i det heletatt og jeg var fortvilet som aldri før. Fikk etter mye styr og fanteri tatt en rollback til dagen før, slik at alt var tilsynelatende normalt igjen, og fungerte fint. Men - det er trøbbel i drømmeland - maskinen shuttes ned etter 30 sekunder, det dukker opp et vindu ikke ulikt det MS.Blaster fører med seg. Problemet er nemlig at det IKKE er MS.Blaster, etter å ha brukt forskjellige removal-tools, blandt annet Microsoft's egne, og Symantec sitt. Nyoppdatert Eset NOD32 finner ingen virus på maskinen, og The Cleaner finner ingenting. Trojan Cleaner og Trojan Hunter er også usuksessfulle. Det eneste som funker midlertidig, er å skrive shutdown -a i cmd. Vær så snill å hjelp meg, jeg begynner å gi opp/bli desperat. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Ut i fra feilmeldingen gjorde jeg ett søk på YV-239P hos Google og gjett hva jeg fant: I've got the solution... This is not a worm. It only schedules 24 tasks in windows scheduler. Each task runs a "shutdown" command. You only have to delete the tasks to solve the problem. NB : be sure that the YV-239P.exe is deleted and is not run at startup (msconfig)as I don't know if it can re-schedule such tasks ! REF: http://www.computing.net/security/wwwboard/forum/15664.html Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Jøss. Snodig nok så søkte jeg meg nesten ihjel på YV-239P på google igår, men fantfaen ikke en dritt. All hail to the search-king, hehehe Takker for hjelpen, nå blir det kanskje mulig å surfe igjen! (Ahahha, fant ut at jeg søkte på VY-239P i hele går, ikke rart jeg faen ikke har funnet noe! ) Endret 29. desember 2006 av Aleks_r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå