Gå til innhold

8800GTS eller 1950XTX?

Wattengård

Anbefalte innlegg

Ser på noen benchmarks på nettet her nå og begynnte plutselig å lure på om 8800GTS er verdt den ekstra tusenlappen den koster mer enn 1950XTX.

Er det noen som har erfaringer med noen av de? Gjerne som har erfaringer med begge :)

Jeg har en 24" lcd med 1920x1080 og vil gjerne game i den oppløsningen :) hvis det har noe å si for valget :)

-C-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At 1920x1200 we were still able to have the highest in-game settings on the BFGTech GeForce 8800 GTX and GTS, whereas on the X1950 XTX we had to lower shadows to “minimum” and light detail to “medium”. Though it may feel like something is holding these cards back it is still clear that they are faster and allow a better gaming experience compared to the ATI Radeon X1950 XTX.

sakset fra HardOCP

Men GTX er nå enda bedre enn GTS da... :whistle: om du overklokker GTS kortet kan det nærme seg GTX nivå.

Endret av Karamell
Lenke til kommentar

ugh. hvorfor betale 3100kr for ett kort, som yter dårlig, ikke har DX10 støtte osv, og som du sikkert kommer til å selge, når alle dx10 spillene begynner å rulle inn på markede ;)

Når du først skal svi av over 3 høvdinger på nytt skjermkort, så kan du jo legge i 6-700kr til å kjøpe 8800GTS kort ;)

Lenke til kommentar

nei, tror ikke det var det han mente... selv med DX9 er GTS det nest beste... men jeg må lirke litt der også... I DX9 slår faktisk X1950XTX 8800GTS i over halvparten av testene jeg har sett... + at den er billigere ;)

(ikke skyt meg, jeg er ATI fan)

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg, ville jeg kjøpt et billig kort no ala 7600gt (nydelig klokk førr den prisen) på komplett. Også heller kjøpt et DX10 kort når man virkelig trenger det.

Selv har jeg 7950x2 1gb og angrer litt på at jeg brukte 5000kr istedenfor 1.3k førr et kort som holder like mye mål. Kompisen min har nettopp dette. Hehe, og kan kjøre alle spille som BF og CS like smooth som meg. Likevel er det selvfølgelig litt forskjell, men ikke nok i forhold til prisen.

Derfor: GÅ FOR 7600GT!

Lenke til kommentar
nei, tror ikke det var det han mente... selv med DX9 er GTS det nest beste... men jeg må lirke litt der også... I DX9 slår faktisk X1950XTX 8800GTS i over halvparten av testene jeg har sett... + at den er billigere ;)

(ikke skyt meg, jeg er ATI fan)

7601483[/snapback]

Jeg har selv ett 8800GTS kort som er overklokket. Jeg får en score i 3dmark06 på 10200. Får å få en slik score med X1950XTX, må man ha 2 stk i SLI :D

Så hvorfor betale 3100 for X1950XTX, når man kan betale 600kr extra og få ett 8800GTS som yter ca det dobbelte av 1 stk X1950XTX?? :thumbup:

Lenke til kommentar
Tobbesen: GTS er ikke et DX9-kort!

7601434[/snapback]

alle nye DX10 er også "DX9 kort" fordi de støtter både DX10 og DX9.

DX10 er ny skrevet og er i bakoverkompitabel så da må du ha dx9 og dx10 på kortet og som programvare på pcen. for at begge dx skal virke.

kort var sikkert testet på dx9 mot x1950xtx og tapte

x1950xtx er beste dx9 kort

8800gtx er beste dx10 kort

men gts er det beste kjøpet hvis du vil ha dx10.

du trenger ikke dx10 ennå så det holder med et kort som 7900gs/x1950pro nå. og kjøp et dx10 kort når du trenger det. min mening

håper du skjønte hva jeg mente

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...