narnold Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Har i dag motatt en ting jeg setter i et cd stasjon-spor fremme, og får usb, firewire, minnekort og lignende i front på maskina. Modellen heter IcyBox IB-861 Series. Problemet er at jeg ikke finner noen drivere til denne. Så om noen vet hvor jeg kan finne det, eventuelt vet om et gratis program som finner ut hvilken drivere som er utgått og hva som ikke er innstallert og gjør dette på maskina hadde eg vert svært takknemlig. mvh Steffen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Det er nok ingen spesielle drivere til slikt. Dette er bare en USB hub og ekstra kontaktpunkter, Windows skal håndtere slikt på egen hånd. Lenke til kommentar
narnold Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Det var det jeg trodde også, men windows er visst ikke så gla i meg :/ Noen som vet om noen programmer som kan oppdatere alle drivere? fant et, Driver detective, men det må registreres for å få laste ned drivere :/ Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Hvis det er kortleser i den også, skal driverne følge med på CD. Dette må du gjøre manuelt. Lenke til kommentar
narnold Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 fulgte ikkje med noen cd. Men minnekort leseren fungerer heilt fint :/ har ikkje prøvd firewire porten, men går ut ifrå at det er samme problemet der... Eg prøver å oppdatere litt forskjellige drivere nå, men hvis jeg ikke får det til går det nok mot formatering i løpet av kvelden... men skrik ut hvis noen har noen gode råd! Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Hva er egentlig problemet? Er det noe som ikke funker, eller er du helt desperat etter å finne drivere som du egentlig ikke trenger? Kan du ta et bilde av den, så jeg kan se om det er den samme som jeg har? Jeg har drivere til noe lignende, skjønner du Endret 29. desember 2006 av eguliano Lenke til kommentar
narnold Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 hehe, Usb portene fungerer ikke, firewire vet jeg ikke, men tviler, og nå er lyden på pcen borte også. Ingenting går min vei i dag! her er "dingsen" Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Ok. Den er ikke lik min. Men ekstra USB-, FireWire- og lydkontakter skal ikke ødelegge for de andre USB-kontaktene eller lyden! Lenke til kommentar
narnold Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 hehe, nettopp! men usb portene på baksida fungerer fint, kun de som er montert på "dingsen" som ikke fungerer, og lyden da... Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Hvis du har kamera for hånden, kan du da ta et bilde av kontakten som går fra ""dingsen"" til hovedkortet eller vanlig USB-kontakt? Endret 29. desember 2006 av eguliano Lenke til kommentar
narnold Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 har allerede begynt å legge filer over på ekstern harddisk. blir nok formatering har tenkt på det lenge, og når har jeg en skikkelig grunn også Skal si ifra hvis det går/ikke går når jeg har fått ordnet det! Men takk for hjelpen så langt Lenke til kommentar
narnold Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Da! Endelig, hadde glemt en kabel inne i kabinettet som gjorde at ikke lyden fungerte. Nå fungerer både lyd, kortleser og usb-porter, men det eneste som gjenstår er firewire! Hva kan vere galt der? Må jeg ha noe mer i pcen for å få det til å virke? putta den kabelen som fulgte med ned på en av de 7 pinners greiene på hovudkortet, samme type som jeg puttet usb på. Hovudkortet mitt heter: Asus P4800S SE. Forresten, på enhetsbehandling står det et gult spørsmålsteikn foran SM-busskontroller. Noen som veit hva SM busskontroller er til, og hvor jeg kan finne drivere til det? Håper noen har peiling! mvh Steffen Endret 30. desember 2006 av narnold Lenke til kommentar
martbo Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Om du har noen som helst anelse om hva som er i veien med PCen din, f.eks. at du ikke får tilgang til DVDer som du setter i maskinen, så har tråden din absolutt ingenting i denne kategorien å gjøre. Tråden stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg