cookiefi Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Hei har tenkt og lage et java program til mobilen min SE-z710i. Gikk inn på sony ericsson og fant dette: http://developer.sonyericsson.com/s...ps3&zone=ps Lastet ned filen "Getting Started with on-device debugging, NetBeans 5.0 and Mobility Pack" Netbean 5.5 og mobility packen til den hadde jeg fra før. Greit så i den tutorialen finner jeg en link til en javapacket som jeg skal bruke når jeg skal complimere programmen. Neste steg var da og legge den til under toools --> Java platform manager. Her begynner problemet. Den vil ikke legge til den pakken. Er det noen som får det til og hva slags programmer bruker dere. Eller har dere noen andre måter jeg skal bruke når jeg skal lage et java program til mobilen min? Lenke til kommentar
zissou Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg bruker Sun's Java Wireless Toolkit 2.5 beta, men du kan sikkert laste ned noe lignende fra Sony sine sider, så får du også med emulator for telefonen du har. I Wireless Toolkit har du KToolbar, et lite program hvor du kan kompilere Java (j2me) koden og testkjøre denne. Selve koden kan du forsåvidt skrive i en hvilkensomhelst teksteditor. Jeg bruker Textpad.. kjekt javavennlig prog. Tror du burde søke litt på nettet etter nybegynner-tutorials, som tar for seg hvordan man kommer igang. Step by step Lykke til! Z. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Stemmer for Wireless Toolkit til Netbeans Lenke til kommentar
krigun Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Som zissou sa, lær deg heller å bruke WTK før du setter igang med fancy IDE. Les om JAR/JAD filer og hvordan ting skal være pakket o.l. Da har du lettere med å forstå hva IDE-en gjør senere. For selve skrivingen av applikasjonen kan det være kjekt med en IDE, så du får testet programmet ditt på en rask og enkel måte. Jeg har brukt EclipseME, og det fungerer helt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå