O_neal Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Jeg har nettopp kjøpt meg en ny maskin og jeg vil overkloke cpuen ! har p4 2,4 ! hvor mye kan jeg få den opp i uten skade med boxer vifte som følger med ? Takk!! Lenke til kommentar
Tbone87 Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Som emne ditt sier så vil du ha et overklokkingsprogram!! Den eneste måten å overklokke prosessor på er i BIOS.... Windows eller andre operativsystemer greier ikke å kontrollere/bestemme hvor rask CPUen er. Sorry.. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Den 2002-11-23 17:18, skrev Tbone87:Den eneste måten å overklokke prosessor på er i BIOS....Windows eller andre operativsystemer greier ikke å kontrollere/bestemme hvor rask CPUen er. Med MSI-hovedkortet mitt fulgte det med program (Fuzzy Logic) som overklokket FSB fra Windows. Man kunne til og med sette på auto-overklokking, som økte FSB litt etter litt, til maskinen krasjet. Når du da bootet den på nytt ble høyeste stabile FSB satt automatisk. Dette var med Athlon, vet ikke hva som finnes til P4. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Med MSI-hovedkortet mitt fulgte det med program (Fuzzy Logic) som overklokket FSB fra Windows.Man kunne til og med sette på auto-overklokking, som økte FSB litt etter litt, til maskinen krasjet. Når du da bootet den på nytt ble høyeste stabile FSB satt automatisk. Dette var med Athlon, vet ikke hva som finnes til P4. Hørtes ut som en fin måte å drepe en cpu på spør du meg.. Foretrekker å ha kontroll over klokkinga selv jeg. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 nei windows programmer anbefales ikke til å overklokke,bios er mye bedre. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Fuzzy Logic er et greit program som følger med alle MSI hovedkort, men det kan kun brukes på msi sine kort Lenke til kommentar
O_neal Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Quote: Den 2002-11-23 20:23, skrev Danny:nei windows programmer anbefales ikke til å overklokke,bios er mye bedre. OK, men jeg har at prob! Jeg finner ikke instilingene i BIOS`en til å overklokke ! På det gamle HK`et mitt var kunne man stille fra 800MHz til 1200MHz men den insilingen finner jeg ikke i min nye BIOS! MITT HK: http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=113860&name= Takk! Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Quote: Den 2002-11-23 21:01, skrev Snekker`n:Fuzzy Logic er et greit program som følger med alle MSI hovedkort, men det kan kun brukes på msi sine kort Du har ikke fått med deg det samme programmet på ditt nye HK da??? Du har jo kjøpt deg et nytt MSI HK hvis linken din stemmer :smile: Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Dette programmet: http://www.warp2search.net/article.php?sid...=thread&order=0 kan brukers til og stille fsb fra windows.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå