Gå til innhold

Gode og oversiktlige Overklokking programmer ?

O_neal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-23 17:18, skrev Tbone87:

Den eneste måten å overklokke prosessor på er i BIOS....

Windows eller andre operativsystemer greier ikke å kontrollere/bestemme hvor rask CPUen er.

Med MSI-hovedkortet mitt fulgte det med program (Fuzzy Logic) som overklokket FSB fra Windows.

Man kunne til og med sette på auto-overklokking, som økte FSB litt etter litt, til maskinen krasjet. Når du da bootet den på nytt ble høyeste stabile FSB satt automatisk. Dette var med Athlon, vet ikke hva som finnes til P4.

Lenke til kommentar

Quote:

Med MSI-hovedkortet mitt fulgte det med program (Fuzzy Logic) som overklokket FSB fra Windows.

Man kunne til og med sette på auto-overklokking, som økte FSB litt etter litt, til maskinen krasjet. Når du da bootet den på nytt ble høyeste stabile FSB satt automatisk. Dette var med Athlon, vet ikke hva som finnes til P4.

Hørtes ut som en fin måte å drepe en cpu på spør du meg..

Foretrekker å ha kontroll over klokkinga selv jeg.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-23 20:23, skrev Danny:

nei windows programmer anbefales ikke til å overklokke,bios er mye bedre.

OK, men jeg har at prob! Jeg finner ikke instilingene i BIOS`en til å overklokke ! På det gamle HK`et mitt var kunne man stille fra 800MHz til 1200MHz men den insilingen finner jeg ikke i min nye BIOS!

MITT HK: http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=113860&name=

Takk!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-23 21:01, skrev Snekker`n:

Fuzzy Logic er et greit program som følger med alle MSI hovedkort, men det kan kun brukes på msi sine kort

Du har ikke fått med deg det samme programmet på ditt nye HK da??? Du har jo kjøpt deg et nytt MSI HK hvis linken din stemmer :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...