loathsome Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Hei, Solgte nettop en Pentium 4 2MB Cache CPU samt. en Zalman CNPS7700-AlCU (eller noe sånn, husker ikke nøyaktig). Nå hevder kjøperen at innholdet ikke stemmer (mangler skruer og masse drit), noe det ikke gjør. Så sender han meg et bilde med masse ekstrautstyr som "skulle ha vært med", men som jeg aldri har sett engang. Og så sier han CPUen har 1MB cache, og jeg er høyst sikker på at det var 2MB. Så nevner han at viften koster 250,- i nettbutikker, og jeg betalte 549,- i en lokal PC-butikk her (inkl. en Socket 775 festering). For øvrig, jeg kan da selge ting for hvor høy pris jeg vil. Om jeg vil selge en fyrstikk for 500,-, da er det ingenting som stopper meg. Hva skal jeg gjøre? Takk for svar! Endret 29. desember 2006 av loathsome Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 skjekk om all informasjonen du gav han stemmer. Om du har gitt feil iformasjon, skjønner jeg at han klager å vill ha penger tilbake evetuelt. Men om dere blir enige om en ting er det enklest. Lenke til kommentar
TordO Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 det at du kan ta så høy pris som du vil e rett.. men hvis du kjenner noen som jobber som advokat så snakk med dem.. reglene for kjøp fra butikk er annerledes enn lovene for bruktkjøp... tviler f.eks på at 14 dagers angreretten gjelder for bruktkjøp... men vet ikke ... Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Er den prosessoren tatt fra en Dell? Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 kansje han sliter med å feste brasjetten i sitt hovedkort? derfor mangler skruer. den kjøleren https://prisguiden.no/product.php?productId=27079 koster 250kr selges omtrent uten profitt, noe butikker selger med god fortjeneste. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Hvis det blir for mye krøll hadde jeg bare tatt pcdelene tilbake og gitt kjøperen pengene igjen. Ingen vits å bruke tid på en som ikke har peiling og beskylder deg for det ene og andre. Slike kjøpere burde bare holdt seg til nye deler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 feilinformasjon gir vel kjøper rett til å oppheve kjøpet. prøv å lage en deal med han. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Hvis det faktisk mangler deler så synes jeg han har rett til å klage, men det finner du jo fort ut om du søker på nettet etter varen og leser innholdsbeskrivelsen av pakken. Anngående hva han kjøpte ting for i forhold til hva andre butikker selger det til så er det jo helt irellevant! Ingen har tvunget ham til å kjøpe noe fra deg, og prisen var vel avtalt på forhånd? I så tilfelle så har han bare seg selv å takke. Det er da for søren kjøperen som må passe på at prisen stemmer, og ikke selgeren... Anngående cache på CPUen så er jo den saken enkel å sjekke. Bare finn ut hvilken modell du kjøpte (evt. ta kontakt med butikken der du kjøpte den og la dem finen ut ha du kjøpte fra dem om du ikke husker). Har du feilinformert her så bør du enten gi et avslag eller tilby pengene tilbake mot retur av varen selvsagt. Feilinformasjon er selgers annsvar tross alt. -Stigma Endret 29. desember 2006 av Stigma Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Pris er det folk er villig til å betale for et produkt, Han var tydeligvis villig til å betale noen hundrelapper mer, da kan han ikke i ettertid klage på at han gjorde et dumt kjøp. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Sjekk at all informasjon du gav er i henhold til produktet som ble levert. Sjekk også om det du solgte ble solgt i flere utgaver(større cache, m ombyggingssett for andre cpuer osv). Dersom du mener fortsatt at du har alt på det rene ville eg fortalt dette til kjøper og spurt hva han forventer at du gjør. Da viser du at du er fleksibel og en løsning kan være enkel å få til for begge.. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Takk for svar, dere. Er den prosessoren tatt fra en Dell? 7601388[/snapback] Mulig, hvordan det? Kan sjekke det opp Hvis det faktisk mangler deler så synes jeg han har rett til å klage, men det finner du jo fort ut om du søker på nettet etter varen og leser innholdsbeskrivelsen av pakken. Anngående hva han kjøpte ting for i forhold til hva andre butikker selger det til så er det jo helt irellevant! Ingen har tvunget ham til å kjøpe noe fra deg, og prisen var vel avtalt på forhånd? I så tilfelle så har han bare seg selv å takke. Det er da for søren kjøperen som må passe på at prisen stemmer, og ikke selgeren... Anngående cache på CPUen så er jo den saken enkel å sjekke. Bare finn ut hvilken modell du kjøpte (evt. ta kontakt med butikken der du kjøpte den og la dem finen ut ha du kjøpte fra dem om du ikke husker). Har du feilinformert her så bør du enten gi et avslag eller tilby pengene tilbake mot retur av varen selvsagt. Feilinformasjon er selgers annsvar tross alt. -Stigma 7601614[/snapback] Delene som evt. "mangler" fikk ikke jeg med i hvertfall. Jeg er *utrolig* nøye på HW og deler og slikt, og i motsetning til mange andre fjortisgutterom har jeg 99,9% system Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå