Gå til innhold

Kjøper ikke fornøyd - hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Solgte nettop en Pentium 4 2MB Cache CPU samt. en Zalman CNPS7700-AlCU (eller noe sånn, husker ikke nøyaktig). Nå hevder kjøperen at innholdet ikke stemmer (mangler skruer og masse drit), noe det ikke gjør. Så sender han meg et bilde med masse ekstrautstyr som "skulle ha vært med", men som jeg aldri har sett engang. Og så sier han CPUen har 1MB cache, og jeg er høyst sikker på at det var 2MB. Så nevner han at viften koster 250,- i nettbutikker, og jeg betalte 549,- i en lokal PC-butikk her (inkl. en Socket 775 festering). For øvrig, jeg kan da selge ting for hvor høy pris jeg vil. Om jeg vil selge en fyrstikk for 500,-, da er det ingenting som stopper meg. Hva skal jeg gjøre? Takk for svar!

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det at du kan ta så høy pris som du vil e rett..

men hvis du kjenner noen som jobber som advokat så snakk med dem..

reglene for kjøp fra butikk er annerledes enn lovene for bruktkjøp... tviler f.eks på at 14 dagers angreretten gjelder for bruktkjøp... men vet ikke ...

Lenke til kommentar

Hvis det faktisk mangler deler så synes jeg han har rett til å klage, men det finner du jo fort ut om du søker på nettet etter varen og leser innholdsbeskrivelsen av pakken.

 

Anngående hva han kjøpte ting for i forhold til hva andre butikker selger det til så er det jo helt irellevant! Ingen har tvunget ham til å kjøpe noe fra deg, og prisen var vel avtalt på forhånd? I så tilfelle så har han bare seg selv å takke. Det er da for søren kjøperen som må passe på at prisen stemmer, og ikke selgeren...

 

Anngående cache på CPUen så er jo den saken enkel å sjekke. Bare finn ut hvilken modell du kjøpte (evt. ta kontakt med butikken der du kjøpte den og la dem finen ut ha du kjøpte fra dem om du ikke husker). Har du feilinformert her så bør du enten gi et avslag eller tilby pengene tilbake mot retur av varen selvsagt. Feilinformasjon er selgers annsvar tross alt.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Sjekk at all informasjon du gav er i henhold til produktet som ble levert. Sjekk også om det du solgte ble solgt i flere utgaver(større cache, m ombyggingssett for andre cpuer osv).

 

Dersom du mener fortsatt at du har alt på det rene ville eg fortalt dette til kjøper og spurt hva han forventer at du gjør. Da viser du at du er fleksibel og en løsning kan være enkel å få til for begge..

Lenke til kommentar

Takk for svar, dere.

 

Er den prosessoren tatt fra en Dell?

7601388[/snapback]

 

Mulig, hvordan det? Kan sjekke det opp :)

 

Hvis det faktisk mangler deler så synes jeg han har rett til å klage, men det finner du jo fort ut om du søker på nettet etter varen og leser innholdsbeskrivelsen av pakken.

 

Anngående hva han kjøpte ting for i forhold til hva andre butikker selger det til så er det jo helt irellevant! Ingen har tvunget ham til å kjøpe noe fra deg, og prisen var vel avtalt på forhånd? I så tilfelle så har han bare seg selv å takke. Det er da for søren kjøperen som må passe på at prisen stemmer, og ikke selgeren...

 

Anngående cache på CPUen så er jo den saken enkel å sjekke. Bare finn ut hvilken modell du kjøpte (evt. ta kontakt med butikken der du kjøpte den og la dem finen ut ha du kjøpte fra dem om du ikke husker). Har du feilinformert her så bør du enten gi et avslag eller tilby pengene tilbake mot retur av varen selvsagt. Feilinformasjon er selgers annsvar tross alt.

 

-Stigma

7601614[/snapback]

 

Delene som evt. "mangler" fikk ikke jeg med i hvertfall. Jeg er *utrolig* nøye på HW og deler og slikt, og i motsetning til mange andre fjortisgutterom har jeg 99,9% system :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...