Wackee Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Men eg må virkelig medgi at eg har fått meir lyst på denne Hitatchien etter å ha lest alle dei gode testane av denne. 7601971[/snapback] Da bør du også ta Epson TW700 med i vurderingen, den skal være hakket bedre enn Hitachien. Sistnevnte har imidlertid mye penere design etter min mening. 7601999[/snapback] Jeg har hatt begge, og for å si det enkelt. Det er en grunn til at jeg har Hitachien nå Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Kjære snille Dark By Design! Hva enn du bestemmer deg for av projektor --- kjøp ordentlig lerrett. Du vil få, og har allerede fått, mange tips og råd om hvilken projektor du bør kjøpe deg. Og jeg har nok mine tanker jeg og. Men jeg tror du vil finne at de aller aller fleste entusiaster - uanset projektor - finner investeringen i et godt lerrett som noe av det beste og lureste de gjorde. Du vil helt sikkert få bakoversveis av en hjemmesnekret løsning, rullgardin eller rett på malt vegg eller hva som helst. Det gjorde jeg også for en tid tilbake. Men etter å ha hva ordentlig lerrettsløsninger gjorde med bildet var det ingen vei tilbake... Har du mulighet for å henge rammelerret på veggen er det det beste. Og med LCD projektor vil jeg nok anbefale grått lerret som regel. Nyere LCD med god dynamisk iris løsninger (som struper løset i mørke scener) gir godt svartnivå selv på hvitt lerrett. Men mange foretrekker grått lerrett alikevel, spesielt hvis rommet du skal se i har hvit/lyse vegger/tak. Størrelse og avstand til lerret... Sitteavstand til lerrett - her regner mange lerrettets bredde x 1,5 som ca avstand. F.eks et 92" lerrett er 2 meter bredt - hvilket gir ca 3 meter som passe sittavstand. Det gir god kinofølelse, samtidig som pikselstruktur (screendoor) som regel ikke merkbart. Går du får panasonic's nyere modeller med "smoothscreen" så kan man kanskje sitte nærmere da pikselstrukturen ikke er så synlig - eller hvis man har en 1080p nativ projektor. Jeg har det 1080p og sitter noe nærmere enn 3 meter på mitt 2 meter brede lerrett. HD film er mere imponerende på projektor enn HDTV... det er min påstand. Noen sa at det ikke ble så skarpt over her - men kommer vel litt ann på kilden, lerrett, og projektoren. DLP vs LCD - se hva du liker. Om ikke du plages av rainbow effect så kanskje maddammen/familie gjør det. Noen venner seg til det med tiden også sies det. Selv så gikk jeg for LCD. Som en skrev over LCD modellene er ofte lettere å plassere i rommet enn DLP'ene. Du går ikke feil hverken med Hitachi TX 300 eller Epson TW 700. Så langt jeg har forstått så er Epson's siste modell bedre. Har selv også sett den - og den er imponerende. TW 700 er god oppgradering fra forrige Epson modell, mens TX 300 ikke sies å være noe særlig bedre enn forgjengeren TX 200 (bortsett fra lysstyrke tror jeg) og kanskje man heller kunne kjøpt en TX 200 og lagt penger i lerrett i stedet. Dog - TW 700 får veldig god omtale rundt om. Optoma DLP kjenner jeg ikke noe til. Jeg anbefaler ny projektor med lampegaranti. Utviklingen går rimelig fort i projektorverdenen akkurat som i andre deler av elektronikk-verdenen. Degraderingen av LCD paneler ... tja... men neppe noe som kommer til å plage deg. Det skjer etter såpass lang tids bruk og alikevel så gradvis at du neppe kommer til å irritere deg over det. Ny lampe må du regne med å kjøpe uansett før eller siden. 1080p projektorene er her allerede De faller nok i pris utover våren når det kommer flere modeller - og hva som skjer med 720p modellene da kan vi bare gjette på.. Oppgraderingen fra 720p til 1080p er i mine øyne stor. Om du har hoppet over alt over her og leser siste linjer: Kjøp ordentlig lerrett! helst rammelerret! Adeo Greyvision Plano Delux, Dream Screen Dynagrey.. Lenke til kommentar
Tomtruck Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Hitachi PJ-TX300 er jo veldig billig her: http://www.pixmania.com/no/no/416805/art/h...ady-pj-tx3.html men denne nettbutikken hadde jeg aldri hørt om før i dag. Noen som har erfaringer? Ble nesten litt fristet til å endelig få byttet ut min X1 proj. Endret 30. desember 2006 av Tomtruck Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg bestilte min TX200 der, null problem. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Pixmania får dessverre en god del dårlig tilbakemeldinger. Holder til i Frankrike. Jeg ville styrt unna. Men går alt bra så er det jo billig som oftest. Men les selv og gjør deg opp en mening. https://prisguiden.no/shop_review.p...=251&act=review Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Har bestilt noen ting derifra jeg også, men tok 1-2 uker før jeg fikk det og det blir dyr frakt + toll! Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Takkar for kjempe innlegg Dr.Peedee. Eg skal sjølvklart ha meg eit ordentleg lerret òg. Men slik det er no, er det ganske tight om pengane. Derfor kjøper eg meg ein god prosjektor, og får eit "godt nok" lerret snekra saman. Men i Mars vil eg gå til innkjøp av greymatter/vision eller kva det no heiter lerret. Rammelerret. Eg takkar veldig mykje for alle gode tips og råd - dykk har vært til stor hjelp alle saman. Det ser ut som om eg går for PJ-TX300. Men andre erfaringar og tips er hjartans velkomne! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå