Darth MToffy Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 LCD-panelene blir noe forringet, men jeg synes ikke man bør la seg skremme så veldig av dette. DLP skal være god som ny, bortsett fra mekanisk slitasje selvsagt. 7601905[/snapback] Hmm.. Ikke hørt noe om det før.. Hvor lang tid snakker vi da? Sannsynligvis ikke særlig relevant for min del, da jeg nå er hekta hekta hekta og regner med å bytte ut projektoren min i enn full-hd projektor så fort HD DVD, Blu-Ray eller HD-TV med sjikkelig oppløsning blir vanlig. Det er noe hypnotisk med å fyre opp projektoren og bare nyte ett monsterstort bilde i stua. Den stakkars 32" LCD-tven min ser ut som skjermen til en kalkulator i forhold Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Men eg må virkelig medgi at eg har fått meir lyst på denne Hitatchien etter å ha lest alle dei gode testane av denne. 7601971[/snapback] Da bør du også ta Epson TW700 med i vurderingen, den skal være hakket bedre enn Hitachien. Sistnevnte har imidlertid mye penere design etter min mening. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Med tanke på DLP prosjektorar, så har den lokale Elkjøp butikken bestillt inn HD70 frå Optoma (som eg nevnte i første post) -Så rett over nyttår skulle eg få teste den, fordi eg ankar litt på den her "regnbue effekten". Men eg må virkelig medgi at eg har fått meir lyst på denne Hitatchien etter å ha lest alle dei gode testane av denne. 7601971[/snapback] Hvis du aldri har eid projektor før og heller ikke har sett noen av de siste årenes projektorer i virkeligheten så er det bare å glede seg! Jeg fikk i hvert fall bakoversveis når jeg fikk koblet opp min. Ble bare sittende noen timer og se på div filmer i god kvalitet uten lyd:) Bare ikke glem å få tak i ett sjikkelig lerret også nå.. Annbefaler deg ett grått lerret hvis du går for en LCD-projektor. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Eg har aldri sett bilete frå ein HD prosjektør før. Men eg hugsar godt då eg såg skikkelig HD film på min 32" HDTV. Då fekk eg rimeleg hakeslepp. Så eg gledar meg! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Den PJ-TX300 såg utruleg bra ut. Har lest nokre testar no.Men, blir heile prosjektoren dårlegare og dårlegare ettersom den blir brukt? Eller vil den bli "god som ny" ved pærebytte? Lite intressert i ein prosjektor som blir dårleg etter 1000 timar bruk. Eg ser MYKJE på tv seriar og filmar. 7601170[/snapback] har brukt min nå i 500 timer har hatt den i 4mnd. det er ganske mye bruk. ingen reduksjon i bilde kvalitet. denne kan du justere linsen, opp/ned, høyere/venstre. størrelse på bildet, og finjustering. svart er svart, veldig gode farger. ny lampe koster ca 2000kr, litt dyrt med verdt det.. lampe tid melleom 2000 og 3000 timer. kommer ann på hvordan den brukes, ting blir litt mindre skarp, siden det blåses så mye opp, f.eks GeOW ser bedre ut på en 32" enn en PJ på 120", men det er ikke mye. og størrelsen veier opp for det... for det er ekstremt og se film og spille på det! har du en HD-DVD spiller burde du glede deg, her ser man virkelig hva HD-DVD er god for... super sylskarpt bilde, og farger til og dø av! Endret 29. desember 2006 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Eg skal ha den for å sjå HD materiale, absolutt. Enten det er HD DVD eller ahem.. nedlasta... Såklart blir det jo kult å ha på nokre musikkvideoar på den når eg har vorspiel heime, og å spele XBOX 360 blir nok ein del kulare. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Du brude investere i et godt lærret også Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Kjenner ein seilmaker her som har sagt han skulle lage eit kjempelerret til meg. Med svart ramme i tre, dekka av svart filt. Satsar på at dette skal få jobben gjort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 velger du TX300 blir det best med grått lerret, og den kan vise opp til 300" hvis jeg ikke tar feil, men rundt 100"blir det best, spørst hvor langt ifra du sitter Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 I stua eg skal ha prosjektoren blir det ei kastelengde på 3 - 5 meter. Eg siktar meg inn på noko mellom 100 og 120 tommar. Lenke til kommentar
tole Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Når du ser på slike høykvalitets PJ'er er det nok lurt å legge noen kroner i et godt lærret også. De som har tatt steget opp fra laken, rullegardin og Lady maling melder om gnistrene farger og en ny dybde og kontrast i bildet. Du kan kjøpe lærret som metervare hvis du vil på avshop.no, ellers kan du f.eks bruke en huntonit plate med ScreenGOO på. http://avforum.no/forum/tester-video/23873...retsmaling.html Kanskje noe å tenke på etterhvert, for snop blir det uansett med en gang Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Har TX200 selv og den er knasgod! Iom at TX300 er samme projektoren bare med bedre lysstyrke kan det jo bare gå en veg. I tillegg til å spille, ser jeg en del på film og den er virkelig å anbefalle. Tenk på når HD DVD kommer ut, så vil denne projektoren gi deg valutta for pengene Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 I stua eg skal ha prosjektoren blir det ei kastelengde på 3 - 5 meter.Eg siktar meg inn på noko mellom 100 og 120 tommar. 7603674[/snapback] Tenk deg godt om når det gjelder størrelse! Jeg vurderte selv 100" på en kastelengde på ca 3,5meter.. Endte opp med 92" og er egentlig glad for at jeg ikke kjøpte større. 2meter i bredden på 92"...... Ta og mål opp på veggen før du bestemme deg slik at du faktisk kan se det.. Fikk ett lite sjokk jeg når jeg så lerretet montert for første gang. Hadde nok gått fint med 100" også hadde det ikke vært for at det da hadde blokkert for høytalerene mine Og som jeg, og flere andre, har nevnt tidligere: Gå for grått lerret hvis du havner på en lcd-projektor... Det gjør underverker for sortnivået. Jeg gjorde "tabben" og gikk for ett billig hvitt lerret som ble byttet etter en uke. Kjøpte deretter ett grått dreamscreen lerret fra avshop og angrer ikke ett sekund. En stooor forskjell i bildekvalitet. I tillegg er gjerne lerretet noe du kommer til å beholde, mens projektoren har en tendens til å bli byttet ut etter hvert når du er bitt av basillen og bare "må" ha en ny Eller kanskje det bare er sånne som meg som ikke takler tanken på at det finnes noe bedre der ute Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) For nokre år sidan jobba eg på Fjeldtvedt AS (Noregs største vindu og dør produsent) - Og eg har framleis kontakt med nokre som jobbar der. Det eg lurar på, er om eg får spleisa to stk MDF plater, og lakka dei med 2-3 lag med kvit maling, for så å etterpå snekra på nokre lister dekka med svart filt - vil dette være eit brukande lerret? Dei brukar jo skikkelege spray-pistolar der, så malingslaget blir jo heilt jamnt. Evt kvit grunning, og eit grått lag oppå? Eller vil dette berre være tull frå mi side? Eg tenkjer i første omgang på dette som ei naudløysning - fordi eg har enkelt og greit ikkje råd til eit skikkeleg lerret med ein gang. Og dette her vil kun kosta meg for MDF platene, som strengt tatt ikkje er så dyre Endret 30. desember 2006 av dark by design Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 ikke ta et grått lag, ta heller da bare hvitt, men du må få det helt stramt, glatt. men hvis du har en hvit vegg og skal spare penger, kjør den rett på veggen jeg gjør det....funker helt fint... skal kjøpe lerret senere Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 snipp Eg tenkjer i første omgang på dette som ei naudløysning - fordi eg har enkelt og greit Snapp Jeg har ingen ide om det vil fungere bra eller ikke. Uansett gå for grått.. Vil nok en gang annbefale deg en tur til avforum.no . Lest om flere der som har laget sine egne lerret og det er masse folk der som kan fortelle deg om diverse malingtyper og materialer er brukbart til dette formålet. PS! Som nødløsning funker jo det meste.. Kjørte bildet rett på veggen i noen dager jeg etter jeg fikk projektoren. Fungerte jo det også på ett vis. Kommer jo helt ann på hvor lenge "nøden" din varer Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Eg kjem til å lage den i kvitt i første omgang trur eg. Å få overflata glatt er ingen problem. Desse gutta i malingsavdelinga malar dører og vindauge heile dagen. Og overflata på dei er som regel rimeleg glatt Denne nauden vil nok vare fram til Mars kan eg tenkje meg. Og marmor veggen eg har i stua som, forresten er malt i kvit har ein god del ujevnheiter - så eg trur eg styrer unna den. Lenke til kommentar
tole Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Skal du lage deg et billig lærret kan du bruke 1 huntonit plate 3 eller 6 mm (brunspraglet plate som er helt slett på den ene siden). Stive opp denne og spraymale(/rullemale) denne med vannbasert heftgrunning og Lady (Akryl) takmaling med glansgrad 04, slik at du ikke får hot-spotting. Hvis du spør pent kan de som regel blande ned malingen til S2000 eller mørkere slik at den blir grå (slik maling blandes normalt ikke ned, da den ikke er beregnet for det) Se ellers avforum.no for diskusjon av DIY lærret Et greit søketips der er faktisk S2000 Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg anbefaler at du går for et ordentlig lerret, du kan f.eks kjøpe en DIY Dreamscreen-duk, da er du sikret godt bilde (ved riktig montering), noe du absolutt ikke er med en hjemmesnekret løsning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg vil også anbefale å bruke litt på lerret også. På et dårlig lerret blir det mindre forskjell på en billig og dyr PJ. Som tole sa her så er huntonit-plater veldig bra å bruke som DIY-lerret. Goo-maling eller hva det heter funker bra også. Selv hadde jeg en rullegardin fra Ikea en god stund Men var veldig heldig å få kjøpt et Adeo Greyvision 92" rammelerret til 40% av ny pris, og det var kun noen måneder gammelt. Så du får mye bra brukt. Ellers bør du passe på å ikke kjøpe for stort lerret. Så jeg vil anbefale å kjøpe projektoren først, og så f.eks en Tupplur rullegarding fra Ikea, eller bare vise bilde på en hvit vegg for å finne ut hvor stort lerret du skal ha. Og til slutt, gled deg. Det er helt rått med GoW på stor skjerm (Og husk, skal det bli ordentlig heftig så er det ikke nok med stort bilde, men du må også ha stor lyd ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå