Gå til innhold

hvordan få skudd ut av patron?

papirvann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare brekk den av... det er ikke noe farlig uansett, jeg har gjort det flere hundre ganger med 6,5..

Edit: Du kan bruke tang til å få den ut med å, bare brekk skuddet til venstre slik at hylsen utvider seg så til høyre så kan du lett dra den ut.. Visst det er finkaliber så er det litt værre, men det går..

Endret av paroa
Lenke til kommentar
Bruk ihvertfall IKKE verktøy som utvikler varme som for ekslempel boremaskin eller multiverktøy  :no:

7600652[/snapback]

Det værste som kan skje er vel at det tar fyr og at trykket kommer ut der du borrer eller der du bruker multiverktøy.. En patron tåler ikke trykket fra kruttet uansett, den vil bare sprenge uten at skuddet flyr av sted..

Edit: Det enkleste er uansett å dra ut skuddet med en tang, skjønner ikke at du skal bore for og få det ut..

Endret av paroa
Lenke til kommentar
Bare brekk den av... det er ikke noe farlig uansett, jeg har gjort det flere hundre ganger med 6,5..

Edit: Du kan bruke tang til å få den ut med å, bare brekk skuddet til venstre slik at hylsen utvider seg så til høyre så kan du lett dra den ut.. Visst det er finkaliber så er det litt værre, men det går..

7600642[/snapback]

jeg vet ikke hva finkaliber er, og kula er nok en 30.06

Lenke til kommentar
Edit: Det enkleste er uansett å dra ut skuddet med en tang, skjønner ikke at du skal bore for og få det ut..

7600673[/snapback]

INGEN sier man skal bore.... advarer bare slik at ingen tenker på det :whistle:

PS. Tipper det kan være fristende å for eksempel kutte av bakenden med en dremel når man ikke tenker på varmeutviklingen :blush:

Lenke til kommentar

correct me if im wrong.

er det ikke slik at patronen er i et lufttett rør (bortsett fra munningen så klart) og dermed når man antenner kruttet har ikke gassen noe sted å gå annet enn framover og dytter kula forran seg?

i så fall kan du hammre som bare faen på bakenden eller tenne på den for å få et pent lite smell og en noe svidd bakende på kula + ødelagt hylse?

Lenke til kommentar

En mindre begavet kompis av meg skulle ha ut kruttet av en gammel riflepatron når han var yngre. Han tenkte at det enkleste var og borre opp for så å helle ut kruttet, så han tok frem boremaskin med et gammelt borr. Sjakktrekk.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...