papirvann Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 når jeg sier skudd så mener jeg den spissen på patronen. sitter skuddet veldig godt fast eller kan jeg bruke tang og skiftenøkkel for å få det av? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg vil nå anbefale deg med å være bitte litt forsiktig med en patron. Men det burde nok komme greit av med en tang vil jeg tro. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 På Mythbusters bruker de en tang og drar ja. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Så lenge du ikke serverer varme eller slag på den butte enden av patronen, så vil jeg anta at det går bra. Lek aldri med skarp ammunisjon! Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Slik? Er ikke noe problem så lenge man har riktig utstyr. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Rambo tar kniven og skjærer litt i riflepatronen, og så vipper han den lett av. Han spikker vel av deler av metallet som omgir kulen. Så lenge kniven er skarp og hardere enn patronen skal det gå. Endret 29. desember 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
papirvann Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 og riktig utstyr er? jhar noen her prøvd med tang? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Sett fast patronen i en tvinge og skru/dra kula ut med en tang. Vær forsiktig med tennsatsen. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Tang er riktig verktøy Lenke til kommentar
paroa Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Bare brekk den av... det er ikke noe farlig uansett, jeg har gjort det flere hundre ganger med 6,5.. Edit: Du kan bruke tang til å få den ut med å, bare brekk skuddet til venstre slik at hylsen utvider seg så til høyre så kan du lett dra den ut.. Visst det er finkaliber så er det litt værre, men det går.. Endret 29. desember 2006 av paroa Lenke til kommentar
hean Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Bruk ihvertfall IKKE verktøy som utvikler varme som for ekslempel boremaskin eller multiverktøy Lenke til kommentar
paroa Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Bruk ihvertfall IKKE verktøy som utvikler varme som for ekslempel boremaskin eller multiverktøy 7600652[/snapback] Det værste som kan skje er vel at det tar fyr og at trykket kommer ut der du borrer eller der du bruker multiverktøy.. En patron tåler ikke trykket fra kruttet uansett, den vil bare sprenge uten at skuddet flyr av sted.. Edit: Det enkleste er uansett å dra ut skuddet med en tang, skjønner ikke at du skal bore for og få det ut.. Endret 29. desember 2006 av paroa Lenke til kommentar
papirvann Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Bare brekk den av... det er ikke noe farlig uansett, jeg har gjort det flere hundre ganger med 6,5.. Edit: Du kan bruke tang til å få den ut med å, bare brekk skuddet til venstre slik at hylsen utvider seg så til høyre så kan du lett dra den ut.. Visst det er finkaliber så er det litt værre, men det går.. 7600642[/snapback] jeg vet ikke hva finkaliber er, og kula er nok en 30.06 Lenke til kommentar
hean Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Edit: Det enkleste er uansett å dra ut skuddet med en tang, skjønner ikke at du skal bore for og få det ut.. 7600673[/snapback] INGEN sier man skal bore.... advarer bare slik at ingen tenker på det PS. Tipper det kan være fristende å for eksempel kutte av bakenden med en dremel når man ikke tenker på varmeutviklingen Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 correct me if im wrong. er det ikke slik at patronen er i et lufttett rør (bortsett fra munningen så klart) og dermed når man antenner kruttet har ikke gassen noe sted å gå annet enn framover og dytter kula forran seg? i så fall kan du hammre som bare faen på bakenden eller tenne på den for å få et pent lite smell og en noe svidd bakende på kula + ødelagt hylse? Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 og ca 4000 spilnter i trynet... Lenke til kommentar
hean Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 og ca 4000 spilnter i trynet... 7600926[/snapback] Er det det som har skjedd med avataren din da :!: Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Er vel antakeligvis bare å ta tak med en tang i prosjektilet og dra det ut. Men som tidligere skrevet i tråden (og det kan ikke understrekes nok!) VÆR FORSIKTIG MED SKARP AMMUNISJON! Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg dro den av med fingrene! Bak barneskolen:D Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) En mindre begavet kompis av meg skulle ha ut kruttet av en gammel riflepatron når han var yngre. Han tenkte at det enkleste var og borre opp for så å helle ut kruttet, så han tok frem boremaskin med et gammelt borr. Sjakktrekk. Endret 29. desember 2006 av Hyrlen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå