Fanta4free Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) jo det skal jeg si dere kom over en link til dette opå netet: http://www.aftenposten.no/helse/article1583991.ece det er litt digg for da kan vi gutta slappe av? eller hva mener dere? sett i gang og diskuter litt ------Marius------TRibal89------ Endret 29. desember 2006 av TRibal89 Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Ha Ha Ha. Ikke dumt det der. Nei seriøst, hvis evnt. dame føler det som urettferdig, så kan jeg gjerne kompensere med å gjøre noe annet som hun ikke liker, sånn at hun slipper brystkreft. Men det er et kjent faktum at å spise en halv kopp blåbær daglig har enorme helsebringende effekter, forhindrer kreft også. Så spis mye blåbær, det er helsemat nr 1. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Brystkreft er ingenting å spøke med. Kreftformen dreper tusenvis av kvinner vestlige kvinner hvert år og kjenner ingen aldersgrense etter puberteten. Dere har alle en som kjenner en med eller har hatt brystkreft og plutselig kan en av deres nærmeste bli rammet. Og det er maten vi spiser, pillene vi putter i oss og all kjemi som vi omgir oss med i hverdagen som er årsaken til kreft/brystkreftepedemien vi sliter med i vesten. Husarbeid utgør ingen forskjell. Endret 6. januar 2007 av pwd3679 Lenke til kommentar
MaX [NOR] Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Husarbeid ? Neppe... Har mer tro på oppdage brystkreft/testikkelkreft ved at en jevnlig skjenner etter om det er noe som ikke har vært der før. Endret 14. januar 2007 av MaX [NOR] Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Og det er maten vi spiser, pillene vi putter i oss og all kjemi som vi omgir oss med i hverdagen som er årsaken til kreft/brystkreftepedemien vi sliter med i vesten. 7627057[/snapback] Ehh? Nå må du roe deg. Maten vi spiser - greit, noen spiser virkelig usunt. Dette slår hvertfall ikke positivt ut, og uten at jeg har noen kilder (ingen årsaker har blitt fastslått enda så vidt jeg vet) så kan det vel hende at det også virker kreftfremkallende. Pillene vi putter i oss - Hva slags piller tenker du på her? Pillene vi spiser for å bli kvitt andre sykdommer? Ja, dersom vi hadde latt andre infeksjoner drepe oss i ung alder hadde vi nok sluppet problemet med brystkreft. Pillene vi spiser som kosttilskudd (vitaminer og mineraler)? Da får du finne frem en kilde eller tre. Kjemien vi omgir oss med - WTF ? Vet du i det hele tatt hva kjemi er? Tror du på reklamene når de selger "shampoo uten kjemiske stoffer" også eller? :!: Hadde vi levd i en verden uten kjemiske stoffer så ville vi vel hatt ganske store bekymringer på andre områder enn brystkreft; vi ville svevd rundt i vakuum. Om det er kjemiske reaksjoner du tenker på så er de også nødvendige for at verden skal fungere slik den gjør i dag, og de baserer seg i bunn og grunn på fysikkens lover og regler. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Nå får du roe deg. Med mindre du kan motbevise hver eneste påstand jeg har kommet med, står mine utsagn fast. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Nå får du roe deg. Med mindre du kan motbevise hver eneste påstand jeg har kommet med, står mine utsagn fast. 7724312[/snapback] Feil. Den som kommer med en påstand har bevisbyrden. Jeg har ikke noe ansvar for å bevise noe som helst, men dersom du kommer med "fakta" bør de støttes oppunder. "Motbevis at en usynlig rosa elefant står rett bak deg akkurat nå." Lenke til kommentar
MaX [NOR] Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Nå får du roe deg. Med mindre du kan motbevise hver eneste påstand jeg har kommet med, står mine utsagn fast. 7724312[/snapback] Feil. Den som kommer med en påstand har bevisbyrden. Jeg har ikke noe ansvar for å bevise noe som helst, men dersom du kommer med "fakta" bør de støttes oppunder. "Motbevis at en usynlig rosa elefant står rett bak deg akkurat nå." 7724321[/snapback] Angående kjemi så har det jo nettopp vært en del artikler om plattformarbeidere som har kommet i kontakt med kjemikalier og utviklet alle mulige typer av sykdommer inkludert kreft. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Angående kjemi så har det jo nettopp vært en del artikler om plattformarbeidere som har kommet i kontakt med kjemikalier og utviklet alle mulige typer av sykdommer inkludert kreft. 7730437[/snapback] Jeg tror ikke du oppfattet poenget mitt. Det er forskjell på spesifikke kjemikalier og "kjemi" generelt. At enkelte kjemikalier kan være kreftfremkallende når det gjelder brystkreft regner jeg for sannsynlig, men når man skal komme med noe bør man si noe mer spesifikt enn "kjemien vi omgir oss med". Lenke til kommentar
MaX [NOR] Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 ,15/01-2007 : 22:51]Angående kjemi så har det jo nettopp vært en del artikler om plattformarbeidere som har kommet i kontakt med kjemikalier og utviklet alle mulige typer av sykdommer inkludert kreft. 7730437[/snapback] Jeg tror ikke du oppfattet poenget mitt. Det er forskjell på spesifikke kjemikalier og "kjemi" generelt. At enkelte kjemikalier kan være kreftfremkallende når det gjelder brystkreft regner jeg for sannsynlig, men når man skal komme med noe bør man si noe mer spesifikt enn "kjemien vi omgir oss med". 7730491[/snapback] Prøvde å hjelpe deg litt, men selfølgelig kjemi er i alt vi ommgås. Maten vi spiser, luften vi puster, regnet, støvet. Men kroppen har jo også en indre kjemi som blir påvirket hvor aktiv du er, hvor mye du stresser, hvor mye du veier etc etc.. Alt påvirker i større eller mindre grad. Men sikre faktorer for å få kreft er røyking, stråling samt virus og bakterier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå