Gå til innhold

Mediacenter til Wii og PS3

Bear^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Interessant konsept, men mister du ikke mye kvalitet på å encode filmene til flv?

7619123[/snapback]

Egentlig ikke. Filmene ser bra ut de, men det kommer jo og ann på kildefilen du lager FLV fra. Om den er crappy blir flashen crappy.

Lenke til kommentar

Løsningen fra Red Kawa streamer noe så vanvittig tregt til min Wii. Bilder på 700KB tar ett minutt å laste og film er jo da selvsagt ikke mulig. Noen som vet hva dette kan skyldes. Wii er på trådløst nett, pc er koblet til router med kabel. Vanlig nettsurfing og youtubesnutter funker fint på Wii. Har aktivert Netlimiter på pc og begrenset upload/download (for å reservere litt til IP-telefoni) Kan dette ha noe å si?

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med å laste bilder i Red Kawas versjon. Det går raskt det, til tross for enorme bilder.

WiiCR er et program jeg ikke orker prøve mer. Det er kronglete å sette opp, den som har programert det er tydeligvis i læringsfasen av Perl og selve oppsette er tusen ganger mer innviklet enn hva som kreves. Se f.eks Red Kawa's versjon, lite program men akkurat samme nytte.

Tror jeg holder meg til Red Kawa, og venter til de kommer ut av Alpha versjonen. Ser meget lovende ut nå til Alpha å være.

Lenke til kommentar

Har nå fått prøvd ut begge alternativer, og kan vel kort og godt oppsumere med å si det samme som resten, Red Kawa er det rette valget så langt, utrolig enkelt og raskt å sette opp. (under 10 museklikk?)

Applaus til bra initiativ på første posten og til Bear, greit å holde kontroll på diverse mediacenter løsninger (og info om disse) på ett sted :D

EdiT: Red Kawa er tilbake fra ferie nå ser det ut som, og ser ut til at vi kan vente oss litt oppdateringer (endelig?) fremover :) Hurraii

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Fikk ikke dette til jeg. Brukte Red Kawa greia. Lasta ned programmet. Gjorde om to filer og la de inn på den rette mappa (i følge tutorialen på siden deres) med deres converter.

Men jeg kommer ikke inn på mediasenteret fra wii'en! Jeg fikk en IP lignende adresse som jeg skrev inn i Opera browseren på Wii'en. Skrev inn adressen både med og uten http osv. Hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar
Ingen utvikling på Red Kawa, men heller ikke på WiiCR siden 2 mars. Tror de begge venter på fullversjonen til Opera, siden betaen har sine begrensninger med blant annet FVL formatet som de kjører film fra.

8228285[/snapback]

Når er det meningen at fullversonen lanseres?

Lenke til kommentar
Ingen utvikling på Red Kawa, men heller ikke på WiiCR siden 2 mars. Tror de begge venter på fullversjonen til Opera, siden betaen har sine begrensninger med blant annet FVL formatet som de kjører film fra.

8228285[/snapback]

Når er det meningen at fullversonen lanseres?

8229450[/snapback]

Er ikke kommet noe utalelse om det, men ettersom jeg har hørt venter de til Opera til Wii blir full lansert før de utvikler noe mer siden Betaen til Opera har sine begrensninger blant annet med filmene.

Lenke til kommentar
Oppdaterte førstepost med litt info om Orb :)

WiiCR håper jeg de oppdaterer for det ser lovende ut. Blir og bedre når fullversjonen av Opera kommer og man kan gjemme navbaren nederst på skjermen.

8229562[/snapback]

Oppdaterer du med at Orb også fungerer meget bra på Xbox 360? Genialt program.

EDIT: Link til sak: http://news.teamxbox.com/xbox/13066/Who-Ne...Orbs-MyCasting/

Endret av Spitzi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...