Gå til innhold

Mediacenter til Wii og PS3

Bear^

Anbefalte innlegg

Tidligere Wii Media center i trådnavn.

Endret tittel ettersom jeg tror alle 3 kan brukes på PS3. Vet at 2 av dem kan brukes og siden WiiCR bruker samme arkitektur som Mediacenter X ser jeg ingen problemer med det

Mediacenter Xlar deg gjøre din egen PC til en server, som du da kan få tilgang til via Wii Opera Browser og PS3. Her kan du få tilgang til dine filer, se på bilder, høre på musikk og se på filmer, som du har lagret på din maskin.

Som sagt, dette er en alpha versjon, og det er ikke alt som fungerer noe særlig, men det er verd å holde øynene åpne for denne.

Wii Media Center

Synes dette er litt interesangt, da det gjør Wii til enda mer enn hva den er. Gleder meg til denne versjonen kommer fult ut med alt fungerende.

WiiCr

WiiCr er et annet mediacenter (takk til TCI).

WiiCR

Dette er litt mere innviklet enn Red Kawa sin versjon, og krever at du laster ned noen store filer (for dere som sitter på ISDN, det kreves en ca 100 mb nedlasting for å kjøre dette). På dette stadiet er det fortidlig å si noe om noen av versjonene, men av brukervennlighet vinner Red Kawa sin versjon per i dag.

Ny versjon av WiiCR er lagt ut, versjon 0.3.0.1

Ny side til WiiCr lagt opp

Ting som er lagt til i den nye versjonen av WiiCR:

* bat file fixed.

* min flv size upped to 10kb in encode.pl (helps linux out).

WiiCR blir fortøpende oppdatert så det er anbefalt å sjekke siden ofte.

Orb mobile online media center

Orb er ikke et mediacenter laget for Wii, men et mediaprogram laget for å få tilgang til PC innholdet via telefonen din. Dette kan og brukes til Wii, siden det kan streame flash filmer.

Merk at dette programmet krever at du er koblet opp til internett hele tiden. Om du har ISDN er ikke dette programmet noe for deg. Om du har en trådløs router som støtter UPnP kan du LANe med Orb. Dette har jeg dog ikke fått teste selv om min router støtter dette.

Orb kan og brukes til å se TV fra, om du har et TVkort. Lett å innstallere å få tilgang til.

Orb funker og til Xbox 360 ifølge Spitzi.

Youtube Video

Orbs hjemmeside

Takk til kvitrafn for denne informasjonen.

Guid til innstalasjon av WiiCR

1. Du må først laste ned Xampp. Denne finner du her.

2.Så må du laste ned Perl pakken til samme programmet, denne finner du her.

3. Last ned Mencoder for Windows (om du bruker Windows da) her. Du må tydeligvis velge den versjonen som støtter den prosessoren du har (Athlon, P3, P4). Den Mencoder som du trenger for Windows er under [Precompiled Mencoder binaries - XviD 1.1.0 - x264 svn].

4. Endelig kan du laste ned selve programmet. Det finner du her.

Nå når du skal innstallere må du tydeligvis legge alt i program files\xampp folderen. Om du ikke gjør dette må du redigere enc_daemon.bat filen, og endre filbanene til der du legger dem. Med andre ord en litt kronglete innstallasjon.

Selve rar filen pakker du ut til mappenavn\xmapp mappen, og godtar at den "skriver over" filer, noe den ikke gjør men legger til noen filer som kreves for å kjøre hele ruklet. Mencoder skal du legge i cgi-bin folderen.

Du kan dog fremdeles ikke starte programmet. I mappen \htdocs\wmc mangler det 2 mapper, gå inn i \htdocs\wmc og lag mappen "work" og "fvl". Hvorfor disse ikke lages automatisk må gudene vite. Men lag dem.

Så starter du programmet xampp-control.exe, huker av Svc ved Apache og klikker start, serveren kjører nå. Du kan nå starte enc_daemon.bat. Om alt fungerer får du opp et DOS vindu, med masse prikker. Som betyr at serveren kjører perfekt. Du kan nå teste ut dette ved å starte web browseren og skriver http://!dinip!/wmc, bytt it !dinip! med IPen til din maskin, som du finner ved å gå til start. kjør og skriver "cmd", får opp et DOS vindu, skriv "ipconfig /all", thats it.

Tror det skulle være alt med WiiCR, om ikke bare PM meg eller spør her.

Guid til Red Kawas medie senter

1. Last ned Red Kawa's Media center her.

2. Last ned Wii Videoe converter 9 her.

Innstaller begge tingene. Wii Videoe converter 9 bruker du til å lage FVL filer som du legger i en mappe for å se dem på TVen fra Opera Wii.

Vidoene legger du i mappen software\Video\videos

Bildene legger du i mappen software\Pictures\images

Musikken legger du i mappen software\Music\music

Merk at musikk ikke fungerer ennå, men kommer snart.

Wii Video converter 9 kan og brukes til å lage Mjpg filer som du kan lagre på SD kort og og se via Photochannel på Wiien. Om du trenger hjelp til dette programmet er det bare å PM meg eller spør her.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Venter litt med den Media Center tingen jeg, er så kjett med den Opera Baren nederst hele tiden. Håper Opera får inn en slags "Auto Hide" funksjon på den i lanserings versionen av browsern. For meg føles den også alt for stor til vanlig bruk også, mister liksom halve VG.no ved at den er i veien:P

Lenke til kommentar

Hehe, ja den baren nederst kan til tider være en smule irriterende og overdimensjonert i forhold til hva den trenger å være. Men det er jo en beta av Opera så alle funksjonene er ikke med, så blir spennende å se hva som kommer med fullversjonen. Opera har vært ganske stille om hva som kommer i fullversjonen, med Nintendos hånd over munnen under etvært intervju.

Lenke til kommentar
Venter litt med den Media Center tingen jeg, er så kjett med den Opera Baren nederst hele tiden. Håper Opera får inn en slags "Auto Hide" funksjon på den i lanserings versionen av browsern. For meg føles den også alt for stor til vanlig bruk også, mister liksom halve VG.no ved at den er i veien:P

7599661[/snapback]

skriver med wii browseren na ja, den ma fikses.

Endret av Jan-Erik
Lenke til kommentar

Var en kronglete innstallasjon av WiiCR må jeg si. Driver å laster ned noe men vet ikke om det er noe som jeg trenger. Får se i alle fall.

Edit: OK, sier jeg skal laste ned Mencoder, og legger ut en link, men hva er det jeg skal laste ned, for linken fører til en side med masse andre filer. Samt at denne var jo overdimensjonable stor, nesten 100 MB i forhold til 6 Mb.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Kommet så langt:

E:\Users\Thor\Desktop\Wiicr>"C:\Program Files\xampp\perl\bin\perl" "C:\Program F
iles\xampp\htdocs\wmc\enc_daemon.pl"
WiiCR Encode Daemon 0.3 Started

................................................................................
................................................................................
.....................

Og sann går det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...