irio Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Hei og god jul! Jeg har bestemt meg for å gå til innkjøp av en ny mp3 spiller, og det er her jeg trenger deres hjelp. Det første jeg tenkte på var en iPod, men ble frarådet å kjøpe denne av venn. Så jeg lurte på om dere har noen å anbefale. Trenger en lagringsplass på rundt 20-40GB, og helst noe med et solid batteri. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Creative Zen Vision:M 30 gb ser ut til å passe. Den har jeg siklet på lenge, og gjør det fortsatt. Den har en kjempegod skjerm, kommet godt ut i alle tester, og spiller av videoer på spilleren såvel som på TV via kabel. Eneste negative er vel at batteriet ikke varer kjeeeeempelenge. Har også hørt at folk stresser med litt for lav max-lyd, men dette kan fikses på etter hva jeg har hørt Goscinny Lenke til kommentar
irio Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Den så rimelig grei ut, men var på utkikk etter en uten vidospiller. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Dersom du skal ha 30 gb+, er Creative Zen Vision:M den billigste, og du får ingen i den størrelsen uten video-funksjon. Mine undersøkelser er basert på prisguiden. Men jeg antar du har vært der allerede Over 20 gb. Over 30 gb. Lykke til med valget, det er ikke lett! Goscinny Endret 29. desember 2006 av Goscinny Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 iAudio X5 er vel et godt alternativ, selv om den er litt gammel, er det en god spiller. Problemet er at den koster mer enn en Vision:M, og da er det ikke tvil om hvilken jeg ville valgt (med mindre det var en i tillegg, siden jeg er lykkelig eier av en Vision:M selv ) Lenke til kommentar
irio Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Jeg driver å vurderer Creative Zen Sleek. Edit: Det virker som om den er dyrere enn Creative Zen Vision:M av en eller annen grunn. Edit igjen: Hvorfor er Creative Zen Vision:M så fryktelig billig? De vanlige mp3 spillerene som verken har videofunksjon eller like stor lagringsplass er dyrere. Kan denne anbefales over en Creative Zen Sleek selv om jeg ikke trenger video, fargeskjerm eller så stor harddisc? Endret 29. desember 2006 av irio Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Creative satt ned prisene på Vision: M for å få solgt bedre, de fjernet desverre veggladeren som var inkludert i pakken, så nå må man kjøpe det utenom spilleren. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Så når en kjøper Zen Vision:M, så får man ikke ladet det? Det virker jo litt dumt, da. Eller kan en kanskje lade via USB med den? Goscinny Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Lader igjennom USB ja, funker helt greit, det er faktisk et flertall av mp3-spillere som ikke blir levert med vegglader, noe som virker helt på trynet. Jeg bruker selv PSP-ladderen på min Vision: M. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Sony har jo kjempe god batteri tid. Vision:M er jo billigere, men hvis du på ingen måte under noen omstendigheter vil få bruk for video så er jo Zen Sleek en del tynere. Dette er jo kanskje noe du burde ta i betraktning, Lyden er det heller ikke stor forskjeld på. Lenke til kommentar
irio Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Vegglader er jeg helt avhengig av, har på det meste tilgang på pc 3-4 dager i måneden. Har en Ipod lader fra før (Ipoden ble selvfølgelig ødelagt 4 dager etter garantien gikk ut) men denne fungerer vel kun på Apple produkter. Pris er også en veldig viktig faktor. Jeg har fått høre at lyden på Zen Sleek skal være veldig bra, kan Vison:M måle seg med den? Video kommer jeg mest sannsynelig aldri til å bruke, og vil nødig kjøpe en spiller som har det. Bare det faktum at jeg har en videofunksjon uten å bruke den kommer til å irritere meg til det ukristelige. Når jeg tenker meg om kommer jeg nok ikke til å trenger mer enn 5-10 gb, men vil helst ha en form for oversiktelig menyfunksjon. De skjermene på bare 1 linje som har en liste med 2 første bokstavene i navnet på artisten har en tendens til å være litt småirriterende. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Lyden på Vision:M kan måle seg med Zen Sleek. Men hvis du ikke trenger støtte for video så ville jeg gått for en Zen Sleek da den er mindre... Lenke til kommentar
irio Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Lyden på Vision:M kan måle seg med Zen Sleek.Men hvis du ikke trenger støtte for video så ville jeg gått for en Zen Sleek da den er mindre... 7610144[/snapback] Nåvell, kunne godt ha hatt hjul for alt jeg bryr meg. Er ikke som om jeg skal på fottur i Jotunheimen, det at jeg får hva jeg betaler for spiller derimot en viktig rolle. Føler ikke jeg får det når Vision:M har så mange flere funksjoner og er billigere, så lenge den passer i en ryggsekk gir jeg fint faen i hvor stor den er. Hva er deres formening om ipod? Lurer litt på en av dem gamle svart/hvitt 40gb modelene. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Min menig om Ipod er kan oppsumeres med 2 ord: Møkka spiller. Kan godt komme med argumenter hvis det er ønskelig. Jeg vil IKKE råde deg til og kjøpe Ipod. Lenke til kommentar
tfw Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Creative Zen Vision:M 30 gb ser ut til å passe. Den har jeg siklet på lenge, og gjør det fortsatt. Den har en kjempegod skjerm, kommet godt ut i alle tester, og spiller av videoer på spilleren såvel som på TV via kabel. Eneste negative er vel at batteriet ikke varer kjeeeeempelenge. Har også hørt at folk stresser med litt for lav max-lyd, men dette kan fikses på etter hva jeg har hørt Goscinny 7600071[/snapback] jeg er helt enig med deg der. har en AKKURAT en slik en jeg. den er super. den tar mange videofiler i tilleg. kjekk å se på film med. lang batteri kappasitet før den må lades. tåler veldig mye støt og slikt. har mista min mange ganger på gulvet. eller jeg har hært på musikk mens jeg skulle sove. sovna med den mange ganger har funnet den på gulvet. i tilleg kan du bytte språk til norsk da =) creativ zen vision med 60 gb SVART! creativ zen vision m 30 gb SVART! creativ zen vision m 30 gb BLÅ! creativ zen vision m 30 gb lyse GRØNN! jeg vet du kan få kjøpt i rosa og. men komplett har de ikke. hviss du ikke vill ha en slik på 30 gb. så kan du kjøpe Creative Zen V Plus. de er fra 1 gb til 8 gb. men etter pris så er det mest lønnsomt å kjøpe Creative Zen Vision M. du sparer penger på det ja. og tenk på all plassen du får. spesifikasjoner for Creative Zen Vision M: Generelt Produkttype Digitalspiller / taleopptaker / radio Digitalspillertype Harddiskbasert Bredde 6.2 cm Dybde 1.9 cm Høyde 10.4 cm Vekt 163 g Innbyggingsfarge Lys blå PC grensesnitt-støttet Hi-Speed USB Lydsystem Kapasitet 30 GB Digitale lagringsmedier Harddiskstasjon - innebygd Lydmodus Stereo Equalizer Ja Digitalfotostandardstøtte JPEG Innebygd klokke Digital klokke, tidtaker, alarm Tidtaker Hvile Andre egenskaper Kalender, oppgraderbar fastvare, FM-radioopptakskapasitet, built-in organizer, Microsoft Outlook synchronization Innebygd display Innebygd skjerm TFT - farge Skjermbelysning Ja Fargedybde 262.144 farger Bildeoppløsning 320 x 240 Diagnonal størrelse 2.5" Equalizer Antall equalizerbånd 5 bånd Senterfrekvenser for equalizer 80 Hz, 250 Hz, 1000 Hz, 4000 Hz, 13000 Hz Antall fabrikkinnstillinger for equalizer 8 Digitalspiller (opptaker) Støttede digitale lydstandarder WAV, WMA, MP3, ADPCM, beskyttet WMA (DRM) Støttede digitalvideostandarder AVI, M-JPEG, XviD, MPEG-4, WMV, DivX, MPEG-1, MPEG-2 Avspillingsmodi Repetisjons-shuffle, spilleliste, tilfeldig avspilling, gjenta alle sporene, ett-spors repetisjon Støttet bithastighet 320 Kbps Responsbåndbredde 20 - 20000 Hz Signal-støy-forhold 97 dB Total harmonisk forvrengning 0.1% Ekstern hard-drive funksjon Ja Radio Type Radiokanalvelger - digital - FM Antall forhåndsinnstilte stasjoner 32 forhåndsinnstilte stasjoner Hodetelefoner Hodetelefontype Hodetelefoner - binaural Overføringsteknologi Kablet Lydmodus Stereo Responsbåndbredde 20 - 20000 Hz Følsomhet 113 dB Impedans 32 ohm Mikrofon Type Mikrofon - innebygget Mikrofonoperasjonsmodus Mono Koblinger Koplingstype 1 x hodetelefoner ( minijack stereo 3.5 mm ) 1 x kompositt video/lyd-utgang 1 x koplingsstasjon Diverse Bæreveske Pung Tilleggsutstyr inkludert Synchronization adapter Kabler inkludert USB-kabel Programvare Creative MediaSource, Creative Media Explorer, Creative ZENcast Organizer Batteri Batteri Spillerbatteri - oppladbar - litiumion Detaljer om batteriets levetid Digital avspilling - litiumion - opp til 16 time® Videoavspiller - litiumion - opp til 5 time® Systemkrav OS påkrevd Microsoft Windows XP Embedded SP1 eller nyere Perifere / grensesnittenheter USB-port Systemkravdetaljer Windows XP SP1 eller nyere - Pentium II - 350 MHz - RAM 64 MB - HD 170 MB Lenke til kommentar
tfw Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Goscinny: jeg anbefaler deg på det sterkeste å kjøpe den. Lenke til kommentar
irio Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Tror jeg prøver meg på en sånn jeg også, kan jo alltids legge inn litt pr0n.. Lenke til kommentar
tfw Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 HAHA. er det for at du når du går å legger deg kan du ronke mens du ser på det? HAHA Lenke til kommentar
irio Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Alltid greit å ha litt pr0n, vet aldri når man kan trenge det.. Lenke til kommentar
tfw Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Alltid greit å ha litt pr0n, vet aldri når man kan trenge det.. 7616052[/snapback] hahahaha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå